Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Singer All-terrain Competition Study – Porsche 911 z genami Rajdu Dakar

Słynący z różnych ciekawych modyfikacji Porsche amerykański producent pochwalił się kolejną ciekawą przeróbką kultowej 911-tki. Najnowsze dzieło nosi nazwę Singer All-terrian Competition Study i nawiązuje do sławnego 911 SC Safari z lat 70-tych.

Singer All-terrain Competition Study

Singer Vehicle Design jest znany na całym świecie z modyfikacji Porsche 911, jednak pochodząca z kalifornii firma wciąż nie przestaje zaskakiwać. Tym razem Amerykanie stworzyli 911 w stylu kultowego SC Safari z lat 70-tych. Samochód nazywa się Singer All-terrain Competition Study i został on przeznaczony do ścigania się (na zlecenie jego właściciela). Oznacza to tym samym, że jest to pierwszy pojazd wyścigowy Singera a nie tylko przeznaczony na ozdobę garażu eksponat. W jego powstaniu pomagał Tuthill Porsche, ekspert w przekształcaniu klasycznych 911 na maszyny rajdowe.

Singer All-terrain Competition Study – stworzony do rajdów

Patrząc na samochód, widać inspirację Porsche 953 i 959, które zwyciężyło w Rajdzie Dakar. Jednocześnie dodano specjalne akcenty, aby uczynić ten projekt jeszcze bardziej wyjątkowym. Przód pojazdu wygląda dosyć specyficznie z powodu długich wypukłości skierowanych do przodu po bokach zderzaka. Singer All-terrain Competition Study bazuje na 911 typu 964 (generacja z lat 1989-1993), jednak część jego elementów, w tym tylne skrzydło, przywodzi na myśl starsze 959.

Singer All-terrain Competition Study

 

Samochód porusza się na mięsistych, terenowych oponach BF Goodrich z 16-calowymi kutymi felgami. Pojazd wyróżnia się także masywnymi rozbłyskami błotników w każdym rogu nadwozia. Z boku Singera charakteryzuje gruby próg boczny biegnący wzdłuż dolnej flanki z wytłoczonym napisem PORSCHE.

ZOBACZ TAKŻE
Stare Porsche 911 w nowym wydaniu. RUF RCT Evo fascynuje jak oryginał

Odwołania do bogatej historii plus parę nowinek

Kabinę wyposażono w sportową, trójramienną kierownicę z licznymi przyciskami w dolnej części czy zestaw cyfrowych zegarów, który miga na czerwono, wskazując momenty zmiany biegów. Przed pasażerem znalazł się spory ekran do nawigacji samochodem przez pustynię. Resztę kabiny (oczywiście poza kubełkowymi fotelami) zajmuje czerwona klatka bezpieczeństwa.

Singer All-terrain Competition Study

Singer All-terrain Competition Study korzysta z podwójnie doładowanej 3.6-litrowej jednostki B6 o mocy 450 KM. Silnik chłodzony jest powietrzem. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem pięciobiegowej sekwencyjnej przekładni. Zawieszenie składa się z podwójnych regulowanych amortyzatorów przy każdym z kół.

ZOBACZ TAKŻE
10 konceptów Porsche, które nigdy nie ujrzały światła dziennego

Idea 911-tki Safari wiecznie żywa

Wracając jeszcze do 911-tki SC Safari, zapraszamy was do naszego zestawienia 10 tajemniczych konceptów Porsche, o których pisaliśmy w listopadzie. To właśnie wśród nich były współczesna wersja 911-tki Safari oraz Macan Safari.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama