Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Mazda 3 otrzymała turbodoładowany silnik. Mocy nikomu nie zabraknie!

Japończycy nie są raczej kojarzeni z turbodoładowanymi jednostkami. To się jednak powoli zmienia, gdyż nowa Mazda 3 Turbo jest już czwartym modelem dostępnym z tego typu silnikiem. Jednak nawet w tym przypadku Japończycy poszli trochę pod prąd i postawili na pojemność.

Mazda 3 Turbo

Japońska marka już od kilku ładnych lat kreuje się na „obrońcę” wolnossących silników, nie oferując praktycznie żadnych turbodoładowanych jednostek benzynowych. Przełom nastąpił parę lat temu w momencie prezentacji 2.5-litrowego SkyActiv-G 2.5T. Zagościł on już pod maską takich modeli, jak 6, CX-5 czy CX-9 (jednak tylko na rynku amerykańskim). Teraz do turbodoładowanej rodziny dołącza kompaktowa Mazda 3.

Mazda 3 Turbo – witamy w turbodoładowanej rodzinie

Warto zaznaczyć, że jest to jednocześnie debiut obecnej generacji japońskiego kompaktu na rynku amerykańskim. Co ciekawe, na Starym Kontynencie Mazda 3 zadebiutowała już pod koniec 2018 roku. Samochód – podobnie jak w Europie – występować ma jako zgrabny pięciodrzwiowy hatchback oraz stylowy sedan.

ZOBACZ TAKŻE
Nowa Mazda 3 – w stronę klasy premium

Moc zależna od paliwa

Jak nietrudno się domyślić, pod maską Mazdy 3 zagościła wspomniana 2.5-litrowa turbodoładowana jednostka R4. W zależności od paliwa rozwija ona 230 KM i 420 Nm lub 250 KM i 434 Nm. Pierwsze wartości dotyczą paliwa 87-oktanowego a drugie 93-oktanowego. Na szczęście napęd nie trafia na przednie koła, tylko na obie osie, co zapewni dobre osiągi i optymalną trakcję. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia automatyczna. Póki co nic nie wiadomo ani o osiągach ani też o występowaniu przekładni manualnej.

Mazda 3 Turbo

Mazda 3 już standardowo oferuje bogate wyposażenie. Auto otrzymało m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, 8,8-calowy ekran systemu multimedialnego, łopatki do zmiany biegów czy 12-głośnikowy zestaw car audio firmy Bose. Na liście dodatków znajdą się ekran head-up, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele i lusterka, adaptacyjne reflektory LED i DRL oraz automatyczne wycieraczki i funkcje Android Auto i Apple CarPlay.

Bogate wyposażenie

Oprócz tego można zdecydować się na pakiet Premium Plus. Oferuje on spoiler na klapie bagażnika sedana lub dachu hatchbacka, więcej systemów bezpieczeństwa i asystujących oraz ulepszoną wersję systemu kamer 360 stopni View Monitor.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mazda 6 Kombi 2.5 Skyactiv-G 2WD 6AT (194 KM) - blisko ideału

Jeszcze nie wiadomo, czy Mazda 3 z turbodoładowaną jednostką trafi na rynek europejski. Bardzo byśmy tego chcieli, jednak jeśli by się tak stało, auto byłoby zapewne drogie ze względu na dużą pojemność silnika.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama