Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Fascynacje

Unikatowy Countach LP 500 z 1971 roku zyskał drugie życie

Dopiero co żyliśmy premierą nowego wcielenia Lamborghini Countach, a już dotarła do nas kolejna sensacyjna wiadomość. Po tysiącach godzin mozolnej pracy udało się gruntownie zrekonstrouwać unikatowy prototyp Countach LP 500 z 1971 roku. Cena w tym przypadku nie gra roli, zaś o efektach prac można mówić w samych superlatywach.

Lamborghini Countach LP 500

Lamborghini Countach to jeden z najsłynniejszych modeli włoskiej marki. W 1971 roku Włosi pokazali światu następcę Miury – wówczas jeszcze w koncepcyjnej odmianie. Marcello Gandini, legendarny stylista z pracowni Bertone, zaprojektował rewolucyjne nadwozie w kształcie klina. Przekształcenie prototypu w auto produkcyjne zajęło Lamborghini aż 3 lata. Lamborghini Countach początkowo miał mieć silnik 5.0, ale w końcu postawiono na znany z wcześniejszych modeli motor 3.9 V12 o mocy 375 KM. Z racji braku wydatnych spojlerów, pierwsza odmiana Countacha była zarazem najszybszą – rozwijała maksymalnie 316 km/h. Wspomniany prototyp Countach LP 500 z 1971 roku został zniszczony w teście zderzeniowym w 1974 roku.

Lamborghini Countach LP 500 – bezcenny egzemplarz

W tym roku mija zatem 50 lat od debiutu słynnego Lambo. Aby uczcić okrągłą rocznicę, ludzie z Santa’Agata Bolognese stworzyli nie tylko współczesny odpowiednik, oparty na Aventadorze LPI 800-4 (który swoją drogą wygląda świetnie i został już wyprzedany), ale również podjęli się oficjalnej rekonstrukcji wspomnianego prototypu sprzed pół wieku. Polo Storico, a więc wewnętrzny warsztat rekonstrukcyjny Lamborghini, potrzebował aż 25 000 godzin, aby ukończyć rekonstrukcję „w imieniu ważnego kolekcjonera”. Tajemniczy nabywca skontaktował się z Lamborghini pod koniec 2017 roku, aby zapytać, czy uda się wskrzesić pierwszy prototyp Countacha. 

Lamborghini Countach LP 500

W tym celu użyto oryginalnych części zamiennych zużytych podzespołów oraz części, które musiały zostać całkowicie przebudowane. Do rekonstrukcji wykorzystano repliki opon Cinturato CN12, które oryginalny prototyp miał w momencie debiutu w 1971 roku. W tym celu skorzystano z archiwów włoskiego producenta opon ze zdjęciami i materiałami sprzed 50 lat. Opona pojazdu ma wymiary 245/60 R14 z przodu oraz 265/60 R14 z tyłu i pochodzi z gamy Pirelli Competizione, linii opon do klasycznych samochodów, produkowanych w latach 1930-2000. Opony są nowe i mają nowoczesną strukturę i mieszankę, ale posiadają ten sam wzór bieżnika, który używano w latach 70. XX wieku.

ZOBACZ TAKŻE
Lamborghini Countach - legendarny model powrócił w wielkim stylu

Odtworzone zgodnie ze sztuką – cena nie gra roli

Archiwa Polo Storico pozwoliły ponadto zespołowi zidentyfikować dokładny odcień użyty w 1971 roku – Giallo Fly Speciale. Aby go odtworzyć, potrzebny był dokładny skan 3D podwozia modelu LP 400. Ukończenie detali kolorystycznych nadwozia zajęło 2000 godzin pracy. Dla przypomnienia, oryginalny samochód produkcyjny wprowadzony na rynek w 1974 roku miał oznaczenie LP 400. 

Lamborghini Countach LP 500

Lamborghini nie ujawniło ceny pojazdu, jednak w tym przypadku cena nie gra raczej roli. Podejrzewamy, że może być ona znacznie wyższa niż w przypadku wycenionego na około 3 miliony euro nowego Countacha LPI 800-4. Efekt prac włoskiego warsztatu bez wątpienia robi wrażenie.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama