Connect with us

Fascynacje

Aspark Owl – japoński hipercar o mocy ponad 2000 KM trafi do Europy

Do Europy zawita kolejny fascynujący samochód. Będzie nim elektryczny hipercar Aspark Owl o mocy ponad 2000 KM – oczywiście zarówno osiągi jak i cena japońskiego pojazdu zwalają z nóg.

Opublikowano

w dniu

Aspark Owl
Fot. asparkcompany.com / Aspark Owl

Aspark Owl został po raz pierwszy zaprezentowany w 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Projekt rozwijano przez kolejne dwa lata, aż wreszcie pod koniec 2019 r. pokazano wersję finalną. Teraz firma ogłosiła, że jej najnowszy hipercar będzie również oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej a także w Europie. Co warto wiedzieć o japońskim hipersamochodzie?

ZOBACZ TAKŻE
Hennessey Venom F5 w wersji produkcyjnej. Ma być rekord - 537 km/h

Aspark Owl – pojęcie wciskania w fotel nabiera nowego znaczenia

Na początek ciekawostka – Aspark Owl jest jednym z najniższych samochodów dopuszczonych do ruchu. Mierzy on bowiem zaledwie 99 cm wysokości. Szerokie, długie na 4,83 m i wyjątkowo niskie nadwozie podporządkowano oczywiście aerodynamice. W oczy rzucają się wyjątkowo masywne nadkola i szerokie lusterka. Aby zmniejszyć masę i zwiększyć sztywność nadwozia, Japończycy zastosowali tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. Nadwozie oparto na monokoku z włókna węglowego. Samochód waży 1900 kg.

Aspark Owl

Najbardziej fascynujące w modelu Aspark Owl są jego osiągi. Za jego napęd odpowiadają cztery silniki elektryczne, których łączna moc wynosi aż 2012 KM a maksymalny moment obrotowy 2000 Nm. Przyspieszenie od 0 do 60 mph (96 km/h) wynosi zaledwie 1,69 sekundy a prędkość maksymalna to 400 km/h, co jak na samochód elektryczny robi wrażenie. Imponuje również sprint od 0 do 300 km/h, zajmujący 10,6 s. Energia magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 64 kWh, który ma zaoferować zasięg na poziomie 450 km. 

ZOBACZ TAKŻE
Lotus Evija – elektryzujący hypercar o mocy 2000 KM

Fascynuje osiągami, szokuje ceną

Przy takich osiągów równie istotne są wydajne hamulce. Za hamowanie odpowiada karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy z 10-tłoczkowymi zaciskami z przodu. Dobrze, że fotele mają zagłówki, bowiem przy takich wartościach przyspieszenia przeciążenia są naprawdę spore. Zastosowano też amortyzatory hydrauliczne pozwalające regulować prześwit pozwalające na zwiększenie prześwitu do 160 mm, co przyda się zwłaszcza przy podjeżdżaniu pod krawężnik.

Aspark Owl - wnętrze

 

Powstanie 50 egzemplarzy japońskiego hipersamochodu. Na Europę przewidziano 20 sztuk, na rynek amerykański 10, a pozostałe 20 egzemplarzy trafi na Bliski Wschód i Azję. Aspark Owl kosztuje od 2,9 miliona euro, czyli 13,2 mln złotych. Cóż, tak szybki i ekskluzywny hipersamochód musi swoje kosztować. Wciąż czekamy na elektrycznego hipercara od Lotusa – model Evija i tym bardziej jesteśmy ciekawi, jak wypadnie w starciu z Asparkiem.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama