Czego szukasz?

Samochody

Nowa Toyota RAV4 zaprezentowana

Kolejna generacja japońskiego bestsellera otrzymała zupełnie inną, bardziej dynamiczną stylistykę oraz nowoczesną konstrukcję. W gamie silnikowej zabraknie diesli, a ich miejsce zajmie wersja hybrydowa.

Najnowsze, piąte już wcielenie RAV4 stylistycznie bardzo różni się od poprzednika, którego nadwozie, choć ciekawie zaprojektowane, miało raczej stonowany design. Teraz zyskało ono na muskularności i wyróżnia się z tłumu agresywnymi kształtami oraz wyraźnie zaakcentowanymi, kanciastymi nadkolami. Samochód nawiązuje mocno do konceptu FT-AC, który pokazano rok temu na targach w Los Angeles.

RAV4 można by nazwać „japońskim Tiguanem”. Określenie to pasuje zwłaszcza do najnowszej generacji „Ravki”, której sylwetka i tył nadwozia przypominają nieco niemieckiego rywala. Z kolei dynamicznie stylizowany przód nadwozia z dużą atrapą chłodnicy przywodzi na myśl Forda Edge. Całość nie wygląda źle, aczkolwiek można odnieść wrażenie, że Japończycy za bardzo wzorowali się na konkurentach z Europy.

Fot. netcarshow.com

Popularnego japońskiego SUV-a oparto na nowej globalnej platformie TNGA, z której korzystają m.in. Toyoty C-HR i Avalon oraz Lexus UX. Zapewnia ona obniżony środek ciężkości, a co za tym idzie lepsze prowadzenie oraz aż o 57 % większą sztywność karoserii. Przy okazji poprawiono także działanie napędu 4×4. Auto jest o 3 cm dłuższe – mierzy 4,6 m – i o 1 cm szersze od poprzednika. Ma też od niego o 3 cm większy rozstaw osi. Zwiększono także rozstaw kół i prześwit.

Po kabinie auta od razu poznamy, z jaką marką mamy do czynienia. Projekt deski rozdzielczej przypomina najnowszego Aurisa oraz crossovera C-HR. Podobnie, jak w poprzednim RAV4, przez całą szerokość kokpitu biegnie skórzany pas. Na tym jednak podobieństwa się kończą. W nowym modelu najbardziej w oczy rzucają się wolnostojący ekran multimediów o średnicy 7 lub 8 cali oraz umieszczone pod nim duże pokrętła od klimatyzacji.

Fot. netcarshow.com

Wraz z nową „Ravką” debiutuje najnowszy system multimedialny Entune 3.0. Oferuje on m.in. funkcję Apple CarPlay, usługi typu connect oraz pokładową sieć WiFi. Za nagłośnienie odpowiada JBL.

Każda Toyota RAV4 otrzyma bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, obejmujące 8 poduszek powietrznych i pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Wśród nich są np. system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, system rozpoznający znaki drogowe, asystent pasa ruchu, a także adaptacyjny tempomat.

W gamie jednostek napędowych zabraknie diesli. Dostępny będzie motor benzynowy o pojemności 2 litrów oraz układ hybrydowy, oparty na 2,5-litrowej, czterocylindrowej jednostce, połączonej z dwoma silnikami elektrycznymi oraz skrzynią e-CVT.

Fot. netcarshow.com

Jeśli chodzi o napęd 4×4, zastosowano nowe sprzęgła, dynamiczny rozdział momentu obrotowego oraz układ automatycznego odłączania tylnych kół. Osobną konstrukcję napędu otrzyma wariant hybrydowy, w przypadku którego tylna oś napędzana będzie za pomocą silnika elektrycznego.

Nowa Toyota RAV4 pojawi się w Europie na początku 2019 r. Wtedy też poznamy więcej informacji na jej temat. Widać, że Japończycy nie widzą przyszłości diesli i dlatego też rozwijają to, co mają najlepsze, a więc napęd hybrydowy.

Podobał Ci się ten artykuł? Polub nas na , aby być z naszymi newsami na bieżąco!

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

0 Komentarze

  1. Pingback: Nowa Toyota RAV4 zaprezentowana - POWER-CAR.PL - Premiery, Nowości, Motorsport, F1, Formuła Student, Technika, Samochody Używane, Porady, Absurdy

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama