Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Porsche Macan po liftingu nr 2. Mimo wieku wciąż ma sporo atutów

Macan jest niemal najstarszym modelem w gamie niemieckiej marki, gdyż liczy on aż 8 lat rynkowego stażu. Zamiast następcy auto doczekało się drugiego, tym razem drobnego liftingu. Porsche Macan po liftingu zyskało na mocy i wyposażeniu oraz właściwościach jezdnych. Poprawiono też kosmetykę.

Porsche Macan po liftingu 2022

Porsche Macan zadebiutowało w 2013 roku jako mniejszy brat Cayenne’a, szybko stając się bestsellerem marki. Mimo nadwozia SUV samochód imponował właściwościami jezdnymi i typowymi dla marki z Zuffenhausen osiągami. W 2018 roku niemiecki SUV doczekał się gruntownej modernizacji. W ramach niej poza nowymi silnikami auto doczekało się całkowicie innego pasa tylnego oraz nowocześniejszego kokpitu. Następca Macana pojawi się zapewne w okolicach 2022/2023 roku. Aby podtrzymać zainteresowanie modelem, firma zrobiła dość nieoczekiwany ruch, jakim jest Porsche Macan po liftingu (kolejnym już). Tym razem są to jednak drobne, typowo kosmetyczne zmiany.

Porsche Macan po liftinu – niby niemłode, a wciąż atrakcyjne

Znaki rozpoznawcze Macana po drugiej modernizacji to jeszcze lepsze osiągi, bardziej wyraziste wzornictwo oraz nowa koncepcja obsługi. Wszystkie trzy dostępne wersje oferują znacznie wyższą moc od poprzedników. Na szczycie gamy cenionego SUV-a plasuje się Macan GTS. Jego 2,9-litrowy silnik V6 biturbo generuje 440 KM, co stanowi wzrost o 60 KM. W połączeniu z pakietem Sport Chrono przyspiesza on do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 272 km/h.

Porsche Macan 2022

Również Macan S korzysta teraz z 2,9-litrowego silnika V6 biturbo, który wytwarza tu 380 KM) – o 26 KM więcej niż dotąd. Dzięki temu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi do 259 km/h. Punktem wejścia do świata Porsche Macan jest nowo opracowany 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 265 KM. Zasilana nim odmiana standardowo potrzebuje na sprint od 0 do 100 km/h 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Wszystkie jednostki są sprzężone z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) oraz z napędem na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).

Nowe sportowe zawieszenie pneumatyczne dla GTS

Macan GTS bardziej odróżnia się teraz od pozostałych wersji za sprawą seryjnego sportowego zawieszenia pneumatycznego o zmniejszonym o 10 mm prześwicie. W porównaniu z poprzednikiem pneumatyczne zawieszenie z przodu jest o 10% sztywniejsze, a z tyłu – o 15%. Jego dynamiczny potencjał dodatkowo zwiększa opcjonalny pakiet GTS Sport z 21-calowymi obręczami GT Design ze sportowym ogumieniem, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz pakietem Sport Chrono.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche Macan EV coraz bliżej. Ma mieć większy zasięg niż Taycan

Porsche Macan po liftingu – jeszcze bardziej wyrazisty design 

Przeprowadzając szereg specyficznych korekt, Porsche jeszcze bardziej „wyostrzyło” wygląd swojego SUV-a. Szerokość nadwozia podkreśla przeprojektowany przedni pas ze wstawką w kolorze nadwozia. W nowym wariancie GTS środkowa sekcja przodu wraz z innymi elementami ma obecnie czarne wykończenie. Za sprawą efektownego dyfuzora o „technicznym” wzornictwie tył zyskał zaokrąglony profil. Wykończenie z tyłu i z przodu ma nową strukturę 3D, która opcjonalnie jest również dostępna dla bocznych listew. Standardem we wszystkich wersjach są teraz reflektory Porsche Dynamic Light System (PDLS) w technice LED oraz lusterka boczne SportDesign.

Porsche Macan 2022

Nabywcy nowego Porsche Macan mają do wyboru łącznie 14 odcieni lakieru, w tym nowe kolory Papaya Metallic oraz Gentian Blue Metallic. Dla wariantu GTS z pakietem GTS Sport oferowany jest też nowy lakier Python Green. Porsche Exclusive Manufaktur znacząco zwiększa swobodę w zakresie designu, wprowadzając opcje koloru niestandardowego oraz odcienia na bazie dostarczonej próbki. Ponadto montowane są większe koła: o średnicy co najmniej 19 cali dla odmiany Macan, 20 cali dla S oraz 21 cali dla GTS. Ofertę uzupełniło siedem nowych wzorów obręczy.

Nowa konsola środkowa z powierzchnią dotykową

Porsche Macan po liftingu oferuje udoskonalone wnętrze z nowoczesną konsolą środkową. Przejrzystą strukturę kokpitu zapewnia nowa koncepcja obsługi, która zamiast klasycznych przycisków wykorzystuje powierzchnie dotykowe. Pośrodku przejrzyście rozplanowanego modułu sterującego znajduje się skrócona dźwignia zmiany przełożeń. Standardem jest teraz analogowy zegarek w górnej części deski rozdzielczej.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche Cayenne Turbo GT przesuwa kolejne granice. Moc, styl i osiągi

Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru liczne skórzane tapicerki i pakiety przeszyć w kontrastowych barwach. Są to Gentian Blue, Papaya lub Crayon, które zapewniają efektowny akcent kolorystyczny. Seryjnie Macan niezmiennie oferuje wiele funkcji i usług online. Można je obsługiwać za pomocą 10,9-calowego ekranu dotykowego Full HD systemu Porsche Communication Management lub głosowo. Ponadto Macan przejmuje nowe kierownice wielofunkcyjne i sportowe GT z modelu 911.

Można już zamawiać

Poza korzyściami w zakresie dynamiki i czarnymi akcentami na zewnątrz pakiet GTS Sport dostępny dla topowego wariantu obejmuje specyficzne, ekskluzywne elementy wyposażenia wnętrza. Wśród nich są sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet wykończenia kabiny elementami z włókien węglowych, tapicerkę z materiału Race-Tex z rozszerzonymi zakresem elementów ze skóry oraz kontrastowe przeszycia i napisy „GTS” w kolorze Python Green.

Porsche Macan można już zamawiać; w Europie samochody będą dostarczane od początku października 2021 r. Ceny modelu zaczynają się od 266 tys. złotych za bazowy wariant Macan. Wersja S kosztuje od 340 tys. zł, a GTS – od 417 tys. zł.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama