Niedawno pisaliśmy o powstałej na bazie BMW serii 3 Alpinie D3 S. Teraz przyszedł czas na coś „poważniejszego” a mianowicie SUV-a X7 w wydaniu niemieckiego tunera. Alpina XB7 zaskoczy osiągami niejednego luksusowego SUV-a. Oto, czym jeszcze wyróżnia się najnowsze dzieło firmy z Buchloe.
Alpina XB7 – duży, ciężki i… szybki SUV
Alpina XB7, jak przystało na niemieckiego tunera, zachowała umiar w kwestii zmian wizualnych. Dostrzec można m.in. lekko zmodyfikowany przedni zderzak z chromowaną listwą oraz większe wloty powietrza mające poprawiać chłodzenie jednostki napędowej. Tylny pas rozpoznamy po delikatnie przemodelowanym zderzaku, subtelnym dyfuzorze oraz czterech końcówkach układu wydechowego. W oczy rzucają się także opcjonalne 23-calowe felgi (bazowe mają 21 cali) z 20-ramiennym wzorem w kolorze antracytowym.
Najnowszy model Alpiny porusza się na specjalnie dostosowanych do tego modelu oponach Pirelli Performance o rozmiarze 285/35 z przodu i 325/35 z tyłu. Zastosowano także hamulce Brembo oraz zmodyfikowano nastawy pneumatycznego zawieszenia. Daje ono możliwość regulacji wysokości jazdy w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy Ciekawie prezentują się lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe z logo Alpiny.
Poczuć się jak w Rolls-Royce’u
Podobnie, jak BMW X7, także Alpina XB7 już w standardzie otrzyma trzy rzędy siedzeń. Miejsca starczy, w zależności od wersji, dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Na kierownicy zamiast szachownicy znalazło się logo Alpiny. Ciekawostką jest opcjonalna podsufitka z wbudowanymi diodami LED, imitującymi rozgwieżdżone niebo. Podobne rozwiązanie znajdziemy w modelach Rolls-Royce’a.
Pod maską luksusowego SUV-a z Bawarii zagościła dobrze znana podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4.4 litra. Rozwija ona 621 KM i 800 Nm, czyli o 90 KM i 37 Nm więcej niż w X7 M50i. Dzięki temu XB7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i rozpędza się do 290 km/h. Czas przejazdu 1/4 mili wynosi raptem 12,6 sekundy… Całkiem nieźle jak na ważącego 2628 kg ponad 5-metrowego SUV-a. Za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada 8-stopniowa skrzynia automatyczna firmy ZF, którą również poddano pewnym modyfikacjom.
Powyżej znajdziecie filmik pokazujący Alpinę XB7 w pełnej okazałości. Samochód ma kosztować około 143 000 dolarów, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów we wrześniu bieżącego roku.