Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Targi

Tuning Show Expo Kraków – dobry lokalny event z paroma ciekawostkami

W minioną sobotę odbył się dość ciekawy event poświęcony autom po tuningu, aczkolwiek miał on charakter bardziej lokalny. Mimo to na Tuning Show Expo w Krakowie pojawiło się parę ciekawych osobistości oraz pojazdów godnych zapamiętania. Zaskakująco duża była także frekwencja wśród odwiedzających.

Tuning Show Expo Kraków 2021

Na kolejną edycję Tuning Show Expo musieliśmy czekać aż 2 lata. W zeszłym roku nie odbyła się ona bowiem z powodu pandemii. Tym razem powróciła, lecz trwała raptem jeden dzień. Odbyła się bowiem w sobotę 9 października w godzinach od 10 do 18, w halach wystawienniczych EXPO przy ulicy Galicyjskiej w Krakowie. Pomimo dość krótkiego czasu trwania imprezę zaszczyciło zaskakująco dużo odwiedzających. Nie bez znaczenia była również ładna pogoda, dość tanie bilety (15 zł normalny) oraz obecność kilku znanych influencerów ze świata motoryzacji. Nie zabrakło oczywiście aut po tuningu. Naszymi pierwszymi wrażeniami z tegorocznej edycji eventu podzieliliśmy się z wami podczas relacji na naszym Instagramie. Teraz natomiast szerzej opisujemy, co oferowała impreza i jakie były jej plusy i minusy.

Tuning Show Expo – niby lokalna impreza, a chętnych sporo

Samochody znajdowały się w dwóch dużych halach. Momentami można było co prawda odnieść wrażenie, że trochę ich mało. Faktycznie, imprezę można było obejść w niecałą godzinę, jednak kilka ciekawych aut się trafiło. Podczas wydarzenia prezentowano bowiem samochody rajdowe, streetowe, sportowe, nowoczesne i klasyczne. Oczywiście niemal wszystkie poddano większym lub mniejszym modyfikacjom.

ZOBACZ TAKŻE
Kraków Moto Show 2019 - solidna dawka emocji

Wśród aut dominowały przedstawiciele JDM-u, a więc japońskie samochody po tuningu. Mowa tu chociażby o Nissanach Skyline R34 czy GT-R R35 (znany też z eventu Flatout, na którym również mieliśmy okazję być w sierpniu tego roku), a także 350Z i 370Z, a także Toyotach Celice czy Yaris GR oraz Hondzie Civic Type R czy Acurze Integrze GS. Z klasycznych aut rodem z Japonii warto bowiem wspomnieć o Datsunie 280Z. Nam jednak szczególnie zapadł w pamięci biały Lexus LS 600h Black Label.

Datsun 280Z

Datsun 280Z

Do wyboru do koloru… niekiedy dosłownie

Europejscy, zwłaszcza niemieccy producenci, także mieli bardzo silną reprezentację. Dominowały współczesne konstrucje, jak np. BMW M4, Mercedesa C63 AMG (od As Design Garage) czy Porsche 911 lub Audi R8. Nie zabrakło także starszych aut w postaci Volkswagena Beetle, Mercedesa W190 czy Seata Cordoby Vario z kolorowym nadwoziem w stylu Volkswagena Polo Harlekin. Były też włoskie supersamochody takie jak Lamborghini Huracan czy Ferrari 488 GTB.

Seat Cordoba Vario Harlekin

Całość uzupełniało kilka amerykańskich samochodów, głównie starszych. Mowa tu o Chevrolecie C/K III z lat 70-tych (przodek Silverado), Chryslerze New Yorkerze VIII z pierwszej połowy lat 70-tych czy Pontiaku Fiero z lat 80-tych (miał centralnie umieszczony silnik). To właśnie Fiero wystąpił w najnowszej, 9-tej części „Szybkich i Wściekłych”. Naszą szczególną uwagę zwrócił jednak Lincoln Mark VIII z lat 90-tych, którego wyjątkowo obłe i aerodynamiczne nadwozie w kolorze butelkowej zieleni idealnie kontrastowało z wielkimi białymi felgami, na których był osadzony. Było też parę polskich akcentów, m.in. w postaci Żuka, Nysy czy Syreny, a także specjalnie przerobionego do rajdów Fiata 126p.

Lincoln Mark VIII

Lincoln Mark VIII

Parę znanych nazwisk

Pojawiło się też wiele firm związanych z tuningiem oraz różnego typu modyfikacjami, a także kilku gości specjalnych. Wśród najgłośniejszych nazwisk znalazł się m.in. Grzegorz Duda, którego znamy z TVN Turbo. Jest on czternastokrotnym mistrzem Polski w wyścigach i rajdach samochodowych oraz czterokrotnym mistrzem Europy FIA w wyścigach górskich. Oprócz niego pojawili się też jego syn, 15-letni Karol Duda, który startuje w Mistrzostwach Europy Wyścigów Górskich czy licencjonowany kierowca rajdowy Maciej Gaca oraz Kacper Wróblewski, zawodnik Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na evencie gościło także kilku Youtuberów, w tym Karol Jagoda (znany z kanału „Jagodowy”), Damian Kurcz czy Marcin Radecki.

Tuning Show Expo Kraków 2021

Oprócz spotkań z gośćmi specjalnymi na Scenie Głównej licytowano przejazdy sportowymi samochodami. Odbył się też wykład pt. „Fast Family, ile można zarobić na tworzeniu treści motoryzacyjnych”, a później także prezentacja firmy Maxton Design, która miała swoje bogate stoisko w jednej z hal. Było zatem parę atrakcji jak na jednodniowy event.

Podsumowanie

Naszym zdaniem tegoroczny Tuning Show Expo w Krakowie należy zapisać do udanych. Pomimo dość lokalnego charakteru i stosunkowo małej liczby atrakcji cieszy nas, że organizatorzy dopięli swego i zorganizowali event. Zresztą frekwencja mówi sama za siebie – ludzi było naprawdę sporo. Należy jednak wspomnieć o problemach z parkingiem. Parkingowi nie byli bowiem dostatecznie doinformowani i kazali niepotrzebnie czekać na pobranie biletu, co tworzyło korki. Dziwi to tym bardziej, że miejsc parkingowych było sporo. No cóż, kwestia do dopracowania na przyszłość. Na koniec warto dodać, że właśnie Tuning Show Expo zwieńczył sezon motoryzacyjny branży tuningowej.

ZOBACZ TAKŻE
American Cars Mania 2021 już za nami. Udany weekend w klimacie USA

Tuning Show Expo – galeria

Zapraszamy do galerii, gdzie możecie zobaczyć więcej zdjęć z opisywanego wydarzenia.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama