Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Alpina B8 Gran Coupe – jeszcze bardziej szykowna. Coś więcej niż wygląd

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami swoją premierę zaliczyła Alpina B8 Gran Coupe. Jest to bardziej luksusowa i szykowna alternatywa dla BMW M8 Gran Coupe, zapewniająca jednocześnie wysokie osiągi. Zmiany nie kończą się jednak na wyglądzie.

Opublikowano

w dniu

BMW Alpina B8 Gran Coupe
Fot. alpina-automobiles.com / Alpina B8 Gran Coupe

Samochody Alpiny od zawsze były co najmniej równie emocjonujące co prawdziwe “eMki”. Oprócz nieprzeciętnych osiągów Alpinę wyróżniają też dodatki wizualne i bardziej luksusowy charakter. Dotyczy to zwłaszcza najnowszego modelu niemieckiej marki, jakim jest zaprezentowana wczoraj Alpina B8 Gran Coupe. Już standardowe BMW M8 Gran Coupe to niezwykle fascynujący pojazd – Alpina wznosi jego atrakcyjność na jeszcze wyższy poziom.

Alpina B8 Gran Coupe – bardziej luksusowa alternatywa dla M8 

Alpina B8 Gran Coupe otrzymała kilka wyróżników względem zwykłego BMW. Samochód poznamy m.in. po charakterystycznych, aż 20-ramiennych felgach Alpiny w rozmiarze 21 cali. Nałożono na nie opony Pirelli, które według producenta są “specjalnie dostosowane do koncepcji pojazdu BMW Alpina B8”. Skrywają one bardziej wydajny układ hamulcowy Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami i sporymi tarczami o średnicy 396 mm z przodu oraz 399 mm z tyłu. Dostępne są też nieco mniejsze, 20-calowe felgi z całorocznymi oponami. 

BMW Alpina B8 Gran Coupe

Zmodyfikowano także pas przedni, który otrzymał bardziej agresywny zderzak z wieńczącymi go splitterem z napisem ALPINA oraz nieco większe “nerki” atrapy chłodnicy. Z tyłu natomiast pojawił się nowy spojler, czarna wkładka dyfuzora oraz cztery owalne końcówki zmodernizowanego układu wydechowego. Ciemnozielone nadwozie Alpiny B8 uzupełniają emblematy z logo tunera.

ZOBACZ TAKŻE
Alpina XB7 - dużo mocy, dużo przestrzeni, dużo... wszystkiego

Komfort w parze ze świetnymi osiągami

Kilka akcentów typowych dla niemieckiego tunera znalazło się także w kabinie Alpiny B8 Gran Coupe. Znajdziemy w niej drewniane okładziny oraz wysokiej jakości skórę i Alcantarę. Pojawiły się też podświetlane progi drzwi, naszywki na konsoli środkowej, cyfrowy zestaw zegarów – wszystko to okraszone emblematami Alpiny. 

BMW Alpina B8 Gran Coupe

Alpina B8 Gran Coupe skrywa pod maską dobrze znane V8 biturbo o pojemności 4.4 litra. Jednostka rozwija 621 KM i 800 Nm, a więc tyle samo co w Alpinie BX7. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i rozpędza się do 323 km/h. W parze z wyższą mocą idą także modyfikacje zawieszenia. Zastosowano sprężyny Eibach oraz sztywniejsze mocowania kolumny zawieszenia, a także wzmocnione stabilizatory przedniej osi oraz sztywniejsze dolne mocowania wahaczy. Poprawiono też działanie aktywnego układu kierowniczego, aby zapewniał bardziej bezpośrednie reakcje.

Alpina B8 Gran Coupe kosztuje od 139 900 dolarów. Jest zatem o niecałe 10 tys. $ droższa od M8 Gran Coupe, co czyni ją dość ciekawą alternatywą dla wspomnianego BMW.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama