Kojarzona głównie z rynkiem amerykańskim Acura zaprezentowała nowe wcielenie modelu TLX, będącego odpowiednikiem oferowanej m.in. w USA X generacji Hondy Accord. Dla przypomnienia, ostatnim oferowanym w Europie Accordem była produkowane do 2015 roku VIII wcielenie Hondy klasy średniej.
Od razu widać, że premium
Jak przystało na markę premium, Acura TLX już samym swoim wyglądem pokazuje, że ma wyższe aspiracje niż Accord. Zastępuje ona produkowaną od 2014 roku poprzedniczkę i wygląda od niej jeszcze agresywniej. Zresztą design i sylwetka pojazdu są „drapieżne”, pełne kanciastych kształtów i ostrych linii. Poprawiono również proporcje. Auto urosło o 7,4 cm a rozstaw osi zwiększył się aż o 9,4 cm. Mierzący 4,9 m długości sedan wygląda nadzwyczaj zgrabnie i dynamicznie.
W oczu rzucają się charakterystyczny trapezoidalny grill, wąskie „przymrużone” reflektory LED-owe oraz duże wloty powietrza na zderzaku. Świetnie prezentuje się zwłaszcza topowa odmiana Type S. Poznamy ją m.in. po emblemacie na atrapie chłodnicy, dyskretnym spoilerze, dyfuzorze, 20-calowych felgach oraz czterech sporych końcówkach układu wydechowego. Sama tylna część nadwozia Acury TLX do złudzenia przypomina… Opla Insignię.
Acura TLX Type S – najlepiej prowadzący się sedan w historii marki
Futurystyczna, typowo hondowska kabina również może się podobać. Deska rozdzielcza jest masywna i sprawia wrażenie solidnie zmontowanej. W wersji Type S znajdziemy sporo czerwonych akcentów i nawiązań m.in. do kultowego modelu NSX. Wsiadając za kierownicę Acury TLX można się poczuć trochę jak w myśliwcu.
Ciekawie prezentuje się także gama jednostek napędowych. Otwiera ją nowy 2-litrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem i systemem VTEC, rozwijający 272 KM i 380 Nm. Sprzężono go z 10-biegową skrzynią automatyczną. Warto też wspomnieć, że samochód standardowo ma napędzaną przednią oś a nowoczesny napęd na cztery koła – Super Handling All Wheel Drive – będzie opcją. Potrafi on przekazać na tylną oś nawet do 70% momentu obrotowego.
Super Handling All Wheel Drive
Acurę TLX w wersji Type S korzysta z 3-litrowej jednostki z turbodoładowaniem, której mocy przekroczy 400 KM. Wersja ta już w standardzie otrzyma napęd na obie osie SH-AWD, co akurat nie powinno dziwić przy tej mocy. Acura zapewnia, że będzie to najlepiej prowadzący się sedan w historii tej marki.
Acura TLX trafi do amerykańskich salonów jesienią bieżącego roku a więcej szczegółów dotyczących odmiany Type S poznamy wiosną 2021 r… Wielka szkoda, że w Europie nie ma już Accorda.
adam
18 października 2022 at 17:37
głosujcie dalej na eko terrorystów i lewicowe oszołomstwo, a zostawią nam rolki i hulajnogi