Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Acura TLX – taki byłby nowy Accord!

Amerykańscy fani Hondy świętują debiut nowego wcielenia Acury TLX, będącej odpowiednikiem nieoferowanej obecnie w Europie Hondy Accord. Patrząc na nowego sedana, aż łezka się kręci w oku z powodu jego nieobecności na Starym Kontynencie.

Acura TLX

Kojarzona głównie z rynkiem amerykańskim Acura zaprezentowała nowe wcielenie modelu TLX, będącego odpowiednikiem oferowanej m.in. w USA X generacji Hondy Accord. Dla przypomnienia, ostatnim oferowanym w Europie Accordem była produkowane do 2015 roku VIII wcielenie Hondy klasy średniej. 

Od razu widać, że premium

Jak przystało na markę premium, Acura TLX już samym swoim wyglądem pokazuje, że ma wyższe aspiracje niż Accord. Zastępuje ona produkowaną od 2014 roku poprzedniczkę i wygląda od niej jeszcze agresywniej. Zresztą design i sylwetka pojazdu są „drapieżne”, pełne kanciastych kształtów i ostrych linii. Poprawiono również proporcje. Auto urosło o 7,4 cm a rozstaw osi zwiększył się aż o 9,4 cm. Mierzący 4,9 m długości sedan wygląda nadzwyczaj zgrabnie i dynamicznie.

Acura TLX

Fot. acura.com / Acura TLX

W oczu rzucają się charakterystyczny trapezoidalny grill, wąskie „przymrużone” reflektory LED-owe oraz duże wloty powietrza na zderzaku. Świetnie prezentuje się zwłaszcza topowa odmiana Type S. Poznamy ją m.in. po emblemacie na atrapie chłodnicy, dyskretnym spoilerze, dyfuzorze, 20-calowych felgach oraz czterech sporych końcówkach układu wydechowego. Sama tylna część nadwozia Acury TLX do złudzenia przypomina… Opla Insignię.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda HR-V Sport 1.5 VTEC Turbo 182 KM – sport nie tylko w nazwie

Acura TLX Type S – najlepiej prowadzący się sedan w historii marki

Futurystyczna, typowo hondowska kabina również może się podobać. Deska rozdzielcza jest masywna i sprawia wrażenie solidnie zmontowanej. W wersji Type S znajdziemy sporo czerwonych akcentów i nawiązań m.in. do kultowego modelu NSX. Wsiadając za kierownicę Acury TLX można się poczuć trochę jak w myśliwcu. 

Acura TLX

Fot. acura.com / Acura TLX

Ciekawie prezentuje się także gama jednostek napędowych. Otwiera ją nowy 2-litrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem i systemem VTEC, rozwijający 272 KM i 380 Nm.  Sprzężono go z 10-biegową skrzynią automatyczną. Warto też wspomnieć, że samochód standardowo ma napędzaną przednią oś a nowoczesny napęd na cztery koła – Super Handling All Wheel Drive – będzie opcją. Potrafi on przekazać na tylną oś nawet do 70% momentu obrotowego.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Civic 4d FL 1.5 VTEC CVT – różnica charakterów

Super Handling All Wheel Drive

Acurę TLX w wersji Type S korzysta z 3-litrowej jednostki z turbodoładowaniem, której mocy przekroczy 400 KM. Wersja ta już w standardzie otrzyma napęd na obie osie SH-AWD, co akurat nie powinno dziwić przy tej mocy. Acura zapewnia, że będzie to najlepiej prowadzący się sedan w historii tej marki.

Acura TLX trafi do amerykańskich salonów jesienią bieżącego roku a więcej szczegółów dotyczących odmiany Type S poznamy wiosną 2021 r… Wielka szkoda, że w Europie nie ma już Accorda.

Oceń nasz artykuł!
Reklama