Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Ferrari Portofino M – mocy i stylu nigdy za wiele. M jak Modificata

Po raz pierwszy w historii włoska marka zaprezentowała samochód wyłącznie online. Zmodernizowane Ferrari Portofino otrzymało zastrzyk mocy, nową skrzynię biegów oraz delikatnie odświeżony wygląd.

Opublikowano

w dniu

Ferrari Portofino M
Fot. ferrari.com / Ferrari Portofino M

Zaprezentowane w 2017 roku Ferrari Portofino doczekało się modernizacji. Samochód otrzymał literę M w nazwie, co jest skrótem od słowa Modificata. Jest ono zarezerwowane, które zostały poddane zmianom skutkującym poprawą parametrów układu napędowego. Po raz pierwszy w historii włoski producent pokazał swój model wyłącznie online.

Ferrari Portofino M – lepsze osiągi i więcej wdzięku

Pod względem stylistycznym zmieniły się jedynie detale. Ferrari Portofino M otrzymało delikatnie zmodyfikowane zderzaki, w przypadku których różnice ograniczają się do przetłoczeń w ich zewnętrznej części. Nieco mniej wyraziste jest też wklęsłe przetłoczenie na przednich drzwiach. Przeprojektowano także dyfuzor. Auto zachowało składany hardtop, który można złożyć i rozłożyć w zaledwie 15 sekund do prędkości 40 km/h.

Ferrari Portofino M

Subtelne zmian zaszły także w kabinie włoskiego cabrio. Znajdujące się na kierownicy pokrętło Manettino zyskało nowy (piąty) tryb Race. Oprócz niego pozostają dotychczasowe tryby Wet, Comfort, Sport i ESC-Off. Ponadto Ferrari twierdzi, że pedał hamulca ma mniejszy skok i jest łatwiejszy do wyczucia.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Ferrari na cześć wiecznego miasta. Roma jest obłędna

M jak Modificata… i słusznie

Najwięcej modyfikacji dotyczy układu napędowego Ferrari Portofino M. Moc podwójnie doładowanej jednostki V8 o pojemności 3.9 litra wzrosła o 20 KM i wynosi teraz 620 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie 760 Nm. Po raz pierwszy w Ferrari z otwartym dachem zastosowano 8-biegową automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię. Zastępuje ona dotychczasową 7-stopniową skrzynię biegów. Nową przekładnię znamy już z modelu Roma. Konstrukcja ta ma o 20 % mniejszy moduł sprzęgła i o 35 % większe możliwości przenoszenia wysokich wartości momentu obrotowego.

Ferrari Portofino M

Delikatny wzrost mocy i zastosowanie nowej skrzyni biegów skróciły sprint od 0 do 100 km/h o 0,05 s a od 0 do 200 km/h o sekundę. Pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu już po 3,45 s a druga po upływie 9,8 sekundy od startu. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Ferrari F8 Tributo – siła ewolucji

Ferrari Portofino M nie stanowi jednak ostatniej tegorocznej nowości włoskiej marki. Będzie to zapewne odświeżona wersja modelu 812 Superfast. W niedalekiej przyszłości czeka nas także premiera zupełnie nowego modelu Purosangue, czyli pierwszego SUV-a Ferrari… Albo raczej – jak to określa włoska marka – FUV-a (Ferrari Utility Vehicle).

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama