Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

Manhart TR 850 – podrasowane Porsche 911. Setka w 2,4 sekundy!

Niemiecki tuner na dobre otworzył się na tuning innych marek niż Audi czy BMW. Tym razem na warsztat trafiła jedna z największych ikon motoryzacji a więc Porsche 911. Efekt finalny, czyli Manhart TR 850 zdumiewa nie tylko mocą, co przede wszystkim wybitnymi osiągami.

Manhart TR 850

Niemiecki tuner nieraz udowodnił, że zna się na tym, co robi. Przykładami są chociażby Audi RS Q8 czy BMW M8. Tym razem wybór niemieckiego tunera padł na ikonę sportowych samochodów, a więc Porsche 911. Co ciekawe, Manhart TR 850 nie bazuje na obecnym wcieleniu 992, tylko na poprzedniej generacji 991.2 (wersja po liftingu).

Manhart TR 850 – pocisk na kołach

Manharta TR 850 poznamy już na pierwszy rzut oka. Auto poznamy po typowym dla niemieckiego tunera pakiecie z biegnącym przez całą długość nadwozia czarnym pasem, dodatkowymi pasami z napisem Manhart w dolnej partii drzwi i progów a także dodatkach aerodynamicznych, takich, jak przedni splitter, zmodyfikowany tylny spoiler czy zmienionej nakładce tylnego zderzaka z dodatkowymi wlotami chłodzącymi hamulce. Całość dopełniają nowe wieloramienne felgi z czarnym wykończeniem, żółtymi rantami i centralną śrubą. Nawiązują one do sportów motorowych.

Manhart TR 850

Przednie koła mają rozmiar 255/30 R21 a tylne 325/30 R21. Zastosowano wysokowydajne opony Michelin Pilot Sport 4 S. Dzięki zastosowaniu nowych sprężyn prześwit obniżono o 30 mm. Pojawił się nowy układ wydechowy z tłumikami ze stali nierdzewnej, wyposażony w aktywne klapy.

Spory wzrost mocy i momentu

Moc seryjnej podwójnie doładowanej jednostki 3.8 B6 wzrosła z seryjnych 580 KM do aż 850 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 700 do 1090 Nm. Efekt ten osiągnięto dzięki zmodyfikowaniu turbosprężarek o zmiennej geometrii, zastosowaniu nowego intercoolera, nowego aluminiowego układu dolotowego oraz układu wydechowego. Poprawiono także oprogramowanie silnika oraz 7-biegową przekładnię PDK, która otrzymała m.in. wzmocnione sprzęgło.

ZOBACZ TAKŻE
450-konna Toyota GR Supra od Manharta

Osiągi hipersamochodów

Manhart TR 850 robi wrażenie swoim osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 2.4 sekundy. To o 0,1 s szybciej niż 1500-konne Bugatti Chiron! 200 km/h pojawi się na prędkościomierzu już po upływie 7,4 sekundy. Niemiecki tuner nie podał dokładnej wartości prędkości maksymalnej. Zaznaczył tylko, że wynosi ona „znacznie ponad 330 km/h”.

ZOBACZ TAKŻE
Manhart GP3 F350 - 350-konne podrasowane Mini. "Kieszonkowa" rakieta

Opcjonalnie Manhart Performance oferuje indywidualnie konfigurowane ulepszenia układu hamulcowego, a także stylizację nadwozia i wnętrza TR 850. Firma nie podała ceny pakietu modyfikacji do 911. Z pewnością nie będzie tanio. Jednak mało które auto tak dobrze przyspiesza co właśnie 911-tka w wydaniu niemieckiego tunera.

Oceń nasz artykuł!
Reklama