Niemiecki tuner nieraz udowodnił, że zna się na tym, co robi. Przykładami są chociażby Audi RS Q8 czy BMW M8. Tym razem wybór niemieckiego tunera padł na ikonę sportowych samochodów, a więc Porsche 911. Co ciekawe, Manhart TR 850 nie bazuje na obecnym wcieleniu 992, tylko na poprzedniej generacji 991.2 (wersja po liftingu).
Manhart TR 850 – pocisk na kołach
Manharta TR 850 poznamy już na pierwszy rzut oka. Auto poznamy po typowym dla niemieckiego tunera pakiecie z biegnącym przez całą długość nadwozia czarnym pasem, dodatkowymi pasami z napisem Manhart w dolnej partii drzwi i progów a także dodatkach aerodynamicznych, takich, jak przedni splitter, zmodyfikowany tylny spoiler czy zmienionej nakładce tylnego zderzaka z dodatkowymi wlotami chłodzącymi hamulce. Całość dopełniają nowe wieloramienne felgi z czarnym wykończeniem, żółtymi rantami i centralną śrubą. Nawiązują one do sportów motorowych.
Przednie koła mają rozmiar 255/30 R21 a tylne 325/30 R21. Zastosowano wysokowydajne opony Michelin Pilot Sport 4 S. Dzięki zastosowaniu nowych sprężyn prześwit obniżono o 30 mm. Pojawił się nowy układ wydechowy z tłumikami ze stali nierdzewnej, wyposażony w aktywne klapy.
Spory wzrost mocy i momentu
Moc seryjnej podwójnie doładowanej jednostki 3.8 B6 wzrosła z seryjnych 580 KM do aż 850 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 700 do 1090 Nm. Efekt ten osiągnięto dzięki zmodyfikowaniu turbosprężarek o zmiennej geometrii, zastosowaniu nowego intercoolera, nowego aluminiowego układu dolotowego oraz układu wydechowego. Poprawiono także oprogramowanie silnika oraz 7-biegową przekładnię PDK, która otrzymała m.in. wzmocnione sprzęgło.
Osiągi hipersamochodów
Manhart TR 850 robi wrażenie swoim osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 2.4 sekundy. To o 0,1 s szybciej niż 1500-konne Bugatti Chiron! 200 km/h pojawi się na prędkościomierzu już po upływie 7,4 sekundy. Niemiecki tuner nie podał dokładnej wartości prędkości maksymalnej. Zaznaczył tylko, że wynosi ona „znacznie ponad 330 km/h”.
Opcjonalnie Manhart Performance oferuje indywidualnie konfigurowane ulepszenia układu hamulcowego, a także stylizację nadwozia i wnętrza TR 850. Firma nie podała ceny pakietu modyfikacji do 911. Z pewnością nie będzie tanio. Jednak mało które auto tak dobrze przyspiesza co właśnie 911-tka w wydaniu niemieckiego tunera.