Connect with us

450-konna Toyota GR Supra od Manharta

Niemiecki tuner Manhart wziął na warsztat japońskie coupe. Toyota GR Supra otrzymała dodatkowy zastrzyk mocy a dzięki licznym dodatkom jej wygląd stał się jeszcze bardziej wyrazisty. Oto “mroczna” Supra w wydaniu Manharta.

Opublikowano

w dniu

Toyota GR Supra by Manhart
Fot. manhart-performance.de / Toyota GR Supra by Manhart

Toyota GR Supra już w momencie swojego debiutu aż “prosiła” się o tuning. Nie, żeby była mało wyrazista czy powolna – po prostu już zwykła wersja pokazuje, jak duży potencjał do modyfikacji drzemie w japońskim coupe. O tym, że efekty zmian potrafią być naprawdę dobre, przekonaliśmy się już wcześniej. Tym razem za ulepszanie Supry wziął się kolejny niemiecki tuner – Manhart.

Toyota GR Supra od Manharta – jeszcze bardziej bojowa

Efekty prac niemieckiego tunera są jeszcze lepsze niż w przypadku AC Schnitzera. Tym, co od razu rzuca się w oczy, jest bardziej bojowy wygląd GR Supry. Auto otrzymało kilka kontrastowych pasków w kolorze czerwonym i srebrnym, nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z czarnymi lub karbonowymi końcówkami, 20-calowe felgi Concave One, zmodyfikowane zderzaki z większymi wlotami powietrza czy poszerzone progi. Japońskie coupe zostało także niżej osadzone za sprawą nowych sprężyn H&R. Opcjonalnie dostępne jest także regulowane zawieszenie KW Coilover 3.

Toyota GR Supra by Manhart

Fot. manhart-performance.de / Toyota GR Supra by Manhart

Najważniejsze ze zmian są niewidoczne dla oka… Ale za to wyraźnie odczuwalne. Dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika ECU oraz zastosowaniu nowego układu wydechowego moc podwójnie doładowanej 3-litrowej jednostki R6 wzrosła aż o 110 KM. Toyota GR Supra rozwija teraz 450 KM i 650 Nm, podczas gdy standardowa wersja oferuje 340 KM i 500 Nm.

Odczuwalny zastrzyk mocy

Zastrzyk mocy i momentu obrotowego wyraźnie poprawił osiągi Supry. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund, podczas gdy standardowa GR Supra osiąga ten sam wynik po 4,3 s. 

Manhart nie podał jeszcze, ile kosztować będą modyfikacje do Supry. Dla przypomnienia, zwykła GR Supra z 3-litrową jednostką kosztuje od 315 900 zł. Zapewne kwestią czasu będzie jeszcze bardziej zaawansowany tuning japońskiego coupe… Zwłaszcza że zarówno nadwozie jak i jednostka napędowa mają spory potencjał do modyfikacji.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama