Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowy Hyundai Tucson. To się nazywa metamorfoza!

Poznaliśmy nową generację kompaktowego SUV-a z Korei. Hyundai Tucson przeszedł znaczną metamorfozę z poprawnego SUV-a do nowoczesnego i designerskiego pojazdu. Oto nowy Tucson w szczegółach.

Opublikowano

w dniu

Hyundai Tucson
Fot. hyundai.com / Hyundai Tucson

Po miesiącach zapowiedzi wreszcie doczekaliśmy się czwartej generacji koreańskiego bestsellera. Nowy Hyundai Tucson zmienił się radykalnie w porównaniu do poprawnego poprzednika, zwłaszcza jeśli chodzi o design. SUV Hyundaia otrzymał znacznie bardziej wyrazisty i  indywidualny design, choć mamy parę nawiązań do innych modeli tej marki, np. wodorowego SUV-a Nexo, co widać zwłaszcza po przednim pasie pojazdu.

Nowy Hyundai Tucson – nowy indywidualny styl

Nowy Tucson prezentuje się wyjątkowo odważnie i futurystycznie. Wrażenie robi zwłaszcza wielki przedni grill ze zintegrowanymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Ich odblaskowa powierzchnia jest czarna i gdy są wyłączone, wydają się być częścią atrapy chłodnicy. Główne reflektory umieszczono poniżej w zderzaku. Cały układ pasa przedniego nadaje sylwetce masywności.

ZOBACZ TAKŻE
Hyundai Nexo: samochód nowej generacji zasilany ogniwami wodorowymi

Ciekawie prezentuje się także tylna część pojazdu. Tylne światła z pionowymi “kłami” przypominają trochę te w Fordzie Mustangu Mach-E. Reszta ma już całkowicie indywidualny styl. Lampy połączono pasem świetlnym a tylną wycieraczką ukryto pod spoilerem dachowym. Opcjonalnie dostępny jest dach w kontrastowym kolorze. Od reszty nadwozia oddziela go aluminiowa listwa. Całość uzupełniają liczne przetłoczenia oraz “zaostrzona” linia nadwozia. Uwagę zwracają również 19-calowe felgi o dość charakterystycznym wzorze.

Hyundai Tucson

Nowy Tucson nieco urósł w porównaniu do poprzednika. Mierzy teraz 4,5 m długości (o 2 cm więcej), szerokość wzrosła o 15 mm do 1,865 m a wysokość o 5 mm – do 1,65 m. Rozstaw osi wzrósł o 1 cm – do 2,68 m. Większy jest także bagażnik – zamiast dotychczasowych 513 l liczy on teraz aż 546 l.

Zainspirowany półką premium

Nowocześnie wygląda także wnętrze pojazdu. Zachwyca ono materiałami dobrej jakości i futurystyczną rozbudowaną konsolą środkową. Główną rolę w kabinie Tucsona odgrywają ekrany – jeden o przekątnej 10,25 cala zastępuje zegary a drugi – również tej samej wielkości – obsługuje system info-tainment. Poniżej niego znalazł się również dotykowy panel klimatyzacji. Ciekawym akcentem jest wkomponowanie kratek wentylacyjnych w listwy ozdobne na desce rozdzielczej. Poprawia to nie tylko efekt wizualny, ale również cyrkulację powietrza w kabinie. Czteroramienna kierownica przypomina nową Sonatę.

Hyundai Tucson

Nowy Tucson otrzyma stałą łączność z siecią, indukcyjną ładowarkę czy system car audio firmy Krell z możliwością szybkiego wyłączenia tylnych głośników, by nie przeszkadzać śpiącym pasażerom. Hyundai chwali się, że jego SUV będzie absolutnym liderem w klasie w kwestii aktywnego bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Zastosowano tu m.in. centralną poduszkę powietrzną oddzielającą kierowcę i pasażera czy układ samoczynnie hamujący po wykrycie pieszego, rowerzysty lub innego auta przed pojazdem oraz system utrzymywania pasa ruchu.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Tucson (N-Line) 1.6 T-GDI 177 KM – rodzina ze sportem we krwi

Oprócz tego na pokładzie znajdą się rozwiązania monitorujące zmęczenie kierowcy, czy system LVDA informujący nas, że pojazd stojący przed nami ruszył — przydatne np. gdy zagapimy się podczas postoju na światłach. Tucson może być też wyposażony w inteligentny, aktywny tempomat współpracujący z systemem nawigacji i dostosowujący prędkość nie tylko do innych pojazdów, ale i np. ukształtowania drogi. Na uwagę zasługuje również kluczyk Smart Key pozwalający parkować zdalnie w ciasnych miejscach. Dostępny będzie tylko w wersji hybrydowej.

W gamie hybrydy i topowa wersja N

Jeśli już o silnikach mowa, dostępne będą wyłącznie turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne – obie o pojemnościach 1.6 litra. Za wyjątkiem bazowego benzyniaka 1.6 150 KM i turbodiesla 1.6 115 KM wszystkie silniki otrzymają instalację 48V i system mild hybrid. Będą to jednostka o mocy 180 KM oraz 136-konny turbodiesel. Hyundai zaoferuje także 265-konną hybrydę N-Line z nową 6-biegową skrzynią automatyczną.

Hyundai Tucson

W większości wersji napęd 4×4 będzie opcją podobnie jak 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgowa DCT. W planach są ponadto wersja hybrydowa plug-in oraz topowy wariant N. Otrzyma on 2.5-litrową turbodoładowaną jednostkę o mocy 286 KM.

Na szczegółowe specyfikacje trzeba jeszcze zaczekać do czasu sprzedażowej premiery. Hyundai obiecuje konkurencyjne ceny i oczywiście 5-letnią gwarancję. Nowy Tucson udowadnia, że obecnie da się zachować indywidualny styl i co ważne – może się on podobać.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama