Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Honda European Media Event zaskoczeniem. Debiut aż 3 modeli

Podczas spotkania z mediami, które odbyło się w europejskim ośrodku badawczo-rozwojowym marki w Offenbach w Niemczech, Honda zdradziła kolejne plany dotyczące europejskiego rynku. Jednocześnie zaprezentowała aż trzy nowe modele SUV-ów na Europę.

Honda ZR-V
Fot. Honda

Podczas spotkania z mediami pt. Honda European Media Event, które odbyło się w europejskim ośrodku badawczo-rozwojowym marki w Offenbach w Niemczech, Honda zdradziła kolejne kroki, jakie podejmie jej europejski oddział, w drodze do osiągnięcia globalnego celu Hondy, którym  jest neutralność węglowa do 2050 roku.

Honda European Media Event miejscem premiery elektrycznego jednośladu

Starsi udziałowcy przedstawili więcej szczegółów na temat przyjętej przez Hondę wielotorowej strategii, z szeroką gamą nowych produktów i usług, które zostaną wprowadzone w regionie. Obejmuje ona wprowadzenie na rynek trzech nowych SUV-ów – w pełni elektrycznego e:Ny1, obok hybrydowych ZR-V i CR-V (również z napędem hybrydowym plug-in) – wprowadzenie pierwszego w regionie jednośladu z napędem elektrycznym, EM1e: oraz e:PROGRESS, będący znacznym poszerzeniem oferty firmy w zakresie zarządzania energią.

Honda ogłosiła dalsze szczegóły dotyczące EM1 e: elektrycznego motoroweru. Jest to pierwszy elektryczny jednoślad marki w regionie, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. Idealny dla młodszych kierowców lub do wykorzystania w miastach, jest jednym z co najmniej 10 nowych modeli elektrycznych, które marka zamierza wprowadzić na rynek globalny do 2025 roku. Źródłem napędu EM1 e: jest silnik elektryczny, umiejscowiony w tylnym kole. Zasięg użytkowy wynosi 41,3 km, a prędkość maksymalna 45 km/h. Wyposażenie obejmuje wyświetlacz z cyfrowym zestawem wskaźników, schowek pod siedzeniem, gniazdo USB, podnóżki pasażera i tylny bagażnik.

Honda e:M1e

Fot. Honda

Honda European Media Event – jakie plany na najbliższą przyszłość?

Zakres elektryfikacji w Hondzie wykracza poza jej najnowsze produkty, dzięki ciągłym inwestycjom i poszerzaniu spektrum programu zarządzania energią. Projekty firmy, która koncentruje się na rozwoju usług związanych z ekologiczną energią, obejmują badania nad wodorem jako nośnikiem czystej energii, a także dalsze rozwiązania w zakresie ładowania i magazynowania, które pozwalają zwiększyć wydajność i utrzymać zrównoważony rozwój – pierwszym rzeczywistym zastosowaniem tych rozwiązań jest e:PROGRESS.

Dostępne już w Wielkiej Brytanii ekonomiczne i zrównoważone rozwiązanie do ładowania w domu bazuje na czystej energii i w chwili wprowadzenia najnowszych SUV-ów Hondy będzie dostępne dla właścicieli nowych modeli e: Ny1 oraz CR-V z napędem hybrydowym typu plug-in, a także obecnej na rynku Hondy e. W drugiej fazie wdrożenia produktu klienci będą mogli wykorzystać w swoim ekosystemie ładowania energię słoneczną. Ponadto, w Europie planowane jest rozszerzanie usługi, która będzie dostępna również dla właścicieli pojazdów innych niż Honda.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda HR-V e:HEV Advance Style 131 KM - japońskie "eko"

Honda e:Ny1 pierwszym elektrycznym SUV-em marki

Podczas Honda European Media Event w ośrodku R&D Hondy w Offenbach w Niemczech Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd – e:Ny1. Jest to kolejny w pełni elektryczny samochód Hondy, który pojawi się w Europie, po cieszącym się dużym uznaniem samochodzie miejskim Honda e, a który został zaprojektowany w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na w pełni elektryczne SUV-y z segmentu B. Honda e:Ny1 wizualnie przypomina mocno SUV-a HR-V, zarówno z zewnątrz (główną różnicą są lampy oraz zabudowany grill) jak i w środku (różnicą duży pionowy ekran dotykowy o przekątnej 15,1 cala). 

Honda e:Ny1

Fot. Honda

Na odważną i wyrafinowaną estetykę nadwozia istotny wpływ mają: krótki zwis przedni oraz duże, szeroko rozstawione koła. e:Ny1 debiutuje również z nową elektryczną identyfikacją Hondy, z białymi emblematami  „H” w różnych miejsca  pojazdu, w tym z przodu, na kołach i na kierownicy. Ponadto, nowy wzór liter w napisie „Honda”, umieszczonym na klapie bagażnika dodaje samochodowi stylu. Przyszłe elektryki Hondy również otrzymają podobną identyfikację. 

Honda e:Ny1

Fot. Honda

Sporo zapożyczeń z HR-V

 W platformę wbudowano wysokowydajną, lekką, zintegrowaną jednostkę napędową typu trzy w jednym, silnik elektryczny i przekładnię mechaniczną. Wytwarza ona maksymalną moc 150 kW (204 KM) i 310 Nm momentu obrotowego. Jej konstrukcja i sterowanie zapewniają płynne, komfortowe przyspieszanie oraz zwalnianie. Pod podłogą mieści się akumulator litowo-jonowy o pojemności 68,8 kWh. Zapewnia on zasięg do 412 km (WLTP) oraz możliwość szybkiego ładowania prądem stałym. Pozwala to uzupełnić stan naładowania akumulatora od 10 do 80% w ciągu zaledwie 45 minut.

Honda e:Ny1

Fot. Honda

Zupełnie nowe podwozie, opracowane specjalnie dla pojazdów z napędem elektrycznym, zapewnia większą sztywność skrętną struktury nośnej. Korzysta ono obficie z zalet stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, z której zbudowano 47% nadwozia e:Ny1.

Poznaliśmy też europejską wersję kompaktowego SUV-a ZR-V

Premierowy  SUV z segmentu C będzie dostępny od jesieni 2023 roku. Zajmujący miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V, nowy ZR-V adresowany jest do młodych, dbających o swój wizerunek nabywców. Zoptymalizowany na potrzeby ZR-V system hybrydowy e:HEV dysponuje oszczędnym, a zarazem mocnym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, działającym w cyklu Atkinsona, współpracującym z dwoma silnikami elektrycznymi. Łącznie rozwija on 184 KM i 315 Nm. 

Honda ZR-V

Fot. Honda

Podwozie korzysta z koncepcji zastosowanych w modelach Civic oraz CR-V. Zaprojektowano je tak, by zapewnić właściwości jezdne oraz zwinność, które zwykle kojarzy się ze sportowymi hatchbackami. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i zoptymalizowane tuleje wahaczy zapewniają komfort i ,przyjemność prowadzenia, co zwiększa pewność za kierownicą. Projekt kabiny pochodzi z Civica XI, lecz wprawne oko dostrzeże kilka różnic (np. kratki nawiewów czy konsola środkowa).

Honda ZR-V

Fot. Honda

Smukłe reflektory i stylowy, błyszczący, czarny wlot powietrza tworzą wyrafinowaną estetykę. Znajduje ona swoją kontynuację w gładkich powierzchniach bocznych SUV-a oraz w śmiałym projekcie tylnego zderzaka, z płynnie wkomponowanymi poziomymi światłami tylnymi, zgrabnie integrującymi się z drzwiami bagażnika. Honda ZR-V mierzy 4,57 m długości. Jest to zatem aż o 23 cm więcej niż w HR-V i o 5 cm mniej niż w dotychczasowym CR-V. Bagażnik liczy od 380 do 1291 l. Rywalami auta będą zatem Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Civic XI e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM - ciekawe podejście

Listę premier Honda European Media Event wieńczy nowe wcielenie CR-V w europejskiej wersji 

Honda zaprezentowała szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a – CR-V, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. CR-V otrzyma w pełni hybrydowy układ napędowy (e:HEV). Poza tym po raz pierwszy na rynku europejskim Honda zaoferuje układ hybrydowy plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona. 

Honda CR-V

Fot. Honda

Układ napędowy e:PHEV wykorzystuje te same lekkie i wydajne silniki elektryczne, znane z napędu e:HEV. Zapewniają one dobre przyspieszenie, szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła energii oraz bardzo dobry zasięg w trybie elektrycznym. CR-V plug-in oferuje możliwość przejechania 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego. Naładowanie baterii powinno zająć raptem 2,5 godziny. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD 184 KM – bez pośpiechu

Większa i jeszcze bardziej funkcjonalna

Nowy model CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej, zwiększającej atrakcyjność i rozpoznawalność modelu. Zmiany zaczynają się  od bardziej zdecydowanej stylizacji przodu pojazdu, gdzie warianty e:HEV i e:PHEV różnią się projektami kratek wlotów powietrza. Smukłe reflektory łączą się z nowymi, charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Z tyłu natomiast pionowe połączenie świateł hamowania i kierunkowskazów stanowi inteligentną ewolucję natychmiast rozpoznawalnego designu  tylnych świateł wcześniejszego modelu CR-V. 

Honda CR-V

Fot. Honda

Samochód jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzedniego modelu, dzięki czemu nowy CR-V zapewnia pasażerom więcej przestrzeni wewnętrznej. Rozstaw osi dłuższy o 38  mm pozwala na uzyskanie o 15  mm większej przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz o 18% większej pojemności bagażowej. Zresztą projekt kabiny jest ewolucją tego, co znamy już z Civica 11 generacji. 

CR-V po raz pierwszy jako hybryda PHEV

Zmodernizowany zestaw systemów Honda SENSING oraz nowe elementy konstrukcyjne przyczyniają się do zapewnienia wiodącego w klasie aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360. Jest to autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Pokrywa on martwe pola widoczności wokół pojazdu. Dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy.

Honda CR-V

Fot. Honda

Więcej szczegółów na temat nowego CR-V poznamy w ciągu najbliższych tygodni. Bliżej lata poznamy polskie ceny, a już jesienią pierwsze egzemplarze pojawią się na naszych drogach.

Reklama