Amerykański warsztat tuningowy słynie z tworzenia wyjątkowych projektów na bazie generacji Porsche 911 typu 993. Mowa tu zatem o produkowanej w latach 1993-1998 IV generacji słynnego Porsche. Było to jednocześnie ostatnie wcielenie z silnikiem chłodzonym powietrzem. Według największych purystów niemieckiej marki była to ostatnia seria samochodów nawiązujących do charakterystycznych cech modeli 911. Porsche 993 Speedster powstało jedynie w dwóch egzemplarzach. Jeden trafił do projektanta 911, Ferdinanda Alexandra Porsche (wnuk Ferdinanda Porsche i syn założyciela marki Ferdinanda Antona Porsche). Drugi egzemplarz trafił do aktora Jerry’ego Seinfelda. Teraz swoim najnowszym projektem na bazie Porsche 993 Speedster pochwalił się amerykański warsztat Gunther Werks.
Porsche 993 Speedster Gunther Werks – obłędny fiolet
Póki co firma pochwaliła się renderami swojego projektu na Instagramie. Jednak już na nich widać obłędny fioletowy lakier Viola Metallic, którym pokryto nadwozie Speedstera. Ciemnofioletowe nadwozie pojazdu kontrastuje z biegnącymi w dolnej partii drzwi paskami w jaśniejszym (również fioletowym) odcieniu. Jak przystało na Gunther Werks, nie mogło zabraknąć elementów z odsłoniętego włókna węglowego. Znajdziemy je m.in. na przednim splitterze, obramowaniu przedniej szyby, detalach garbów za fotelami zastępujących pałąki przeciwkapotażowe oraz na charakterystycznym dla starych Porsche tylnym spojlerze typu „kaczy ogon”.
W kabinie znajdziemy tapicerkę w kultowym wzorze pepitki z fioletową lamówką, szarą Alcantarę oraz skórę. Personalizowane Porsche 993 Speedster to projekt wykonany na specjalne zamówienie braci, których znajdziecie na Instagramie jako @porschelifenyc i @lloyd.rosenman. Fioletowa stylizacja pojazdu jest już w dużej mierze wykonana, brakuje jeszcze raptem kilku drobnych poprawek.
Wyjątkowy projekt
Gunther Werks 993 Speedster korzysta z sześciocylindrowego silnika bokser o pojemności 4 litrów, rozwijającego 440 KM oraz 454 Nm. Silnik kręci się do 7800 obr./min. Moc trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni Getrag G50 z niestandardowymi przełożeniami tylnego mechanizmu różnicowego ze sprzęgłem węglowym, które blokuje się do 40%.
Prawie każdy panel nadwozia wykonano z włókna węglowego. Samochód ma hydrauliczny system podnoszenia przedniej części nadwozia, sześciotłoczkowe zaciski Brembo i czterotłoczkowe z tyłu oraz kute aluminiowe felgi z pięcioma szprychami, nawiązujące do oryginalnego stylu Fuchsa. Oczywiście projekty Gunther Werks nie należą do tanich, ale są za to jedyne w swoim rodzaju.