Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Peugeot 2008 po liftingu pokazany. Więcej „pazura” i zasięgu

Peugeot 2008 doczekał się modernizacji, w efekcie której stał się jeszcze bardziej wyrazisty i mocniejszy. Najbardziej zmiany odczują nabywcy elektrycznej odmiany e-2008.

Peugeot 2008 FL
Fot. Peugeot

ękiPeugeot 2008 trafił na rynek pod koniec 2019 roku i szybko stał się jednym z najpopularniejszych crossoverów segmentu B. Samochód powstał w liczbie około 700 000 sztuk, z miejsca uplasował się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów z segmentu B w Europie. W 2021 roku zajął nawet pierwsze miejsce na podium. Sukces modelu jest związany między innymi z wersją e-2008, która była pionierem w elektryfikacji tego segmentu. Oferowana już w 2019 roku, została wyprodukowana w liczbie ponad 75 000 sztuk. Teraz francuski bestseller doczekał się liftingu. 

Wersja elektryczna e-2008 wreszcie z sensownym zasięgiem

W 2022 roku wersja z napędem elektrycznym stanowiła 17,4% sprzedaży tego modelu i uplasowała się w pierwszej trójce elektrycznych SUV-ów z segmentu B w Europie. Nic zatem dziwnego, że doczekała się ona istotnych modyfikacji. Zastosowano nowy silnik elektryczny znany m.in. z e-208 i e-308 oraz Opla Astry Electric. Rozwija on 156 KM (115 kW) i 260 Nm zamiast dotychczasowych 136 KM (100 kW). Wzrosła też pojemność baterii z 50 do 54 kWh, zaś maksymalny zasięg  wzrósł z 345 do 406 km według cyklu WLTP.

Peugeot 2008 FL

Fot. Peugeot

W nowym Peugeocie e-2008 dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych. Są to bowiem ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW w standardzie bądź ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW w opcji. Szacunkowe czasy ładowania od 20% do 80% wynoszą: około 30 minut z terminala publicznego (100 kW), 4 godziny 40 minut z terminala typu Wall Box (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 - król miasta w formie

W przyszłym roku gamę wzbogaci odmiana hybrydowa

Na początku 2024 roku Peugeot 2008 zostanie wyposażony w zespół napędowy HYBRID 48 V. Składa on się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o mocy 136 KM. Współpracuje z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach. Niższe nawet o 15% ma być też zużycie paliwa. Producent twierdzi, że dzięki temu podczas jazdy po mieście nowy 2008 z systemem hybrydowym może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.

Peugeot 2008 FL

Fot. Peugeot

Pozostaną też znane silniki

Oprócz opisanych powyżej zelektryfikowanych zespołów napędowych, w nowym Peugeocie 2008 dostaniemy całą dotychczasową gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, a więc:

  • PureTech 100: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
  • PureTech 130: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 lub manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
  • BlueHdi 130 EAT8: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Peugeot 2008 2024 – wyposażenie

Gama nowego Peugeota 2008 została uproszczona do trzech wersji: Active, Allure i GT, których główne elementy wyposażenia przedstawiają się następująco:

  • Active: nowa sygnatura świetlna z motywem trzech pazurów z przodu i z trzema podwójnymi światłami LED z tyłu, wspomaganie parkowania tyłem, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie podnoszone przednie i tylne szyby, elektrycznie sterowane lusterka boczne, Peugeot i-Cockpit z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym, port USB-C z przodu.
  • Allure: wyposażenie jak w Actve + 17-calowe felgi Karakoy, grill w kolorze nadwozia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, Peugeot i-Cockpit® z cyfrowym zespołem zegarów i 10-calowym centralnym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, system informacyjno-rozrywkowy Peugeot i-Connect® z pełną łącznością ze smartfonem, 2 porty UBS-C z przodu, 1 port USB-C i 1 port USB-A z tyłu.
  • GT: wyposażenie jak w Allure + reflektory Full LED, kamera parkowania o wysokiej rozdzielczości, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, elektrycznie składane lusterka boczne z oświetleniem powitalnym, dach w kolorze Black Diamond, oznaczenie GT.

Peugeot 2008 ma takie same wymiary zewnętrzne jak jego poprzednik. Mierzy on bowiem 4,30 m długości, 1,987 m szerokości (z bocznymi lusterkami) i 1,55 m wysokości. Pojemność bagażnika nie uległa zmianie – 434 litry (do tylnej półki).

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 508 GT Pack HYbrid 225 KM - ma to coś

Zapatrzony w 508

Peugeot 2008 jest bowiem drugim modelem marki po niedawno odświeżonym 508 i 508 SW, który otrzymuje nową sygnaturę świetlną marki. Wyróżnia się ona trzema pionowymi świetlnymi pazurami. W nowym 2008 wbudowano je we wstawki w zderzaku i polakierowano na błyszczący czarny kolor. Nowa sygnatura pojawi się we wszystkich wersjach samochodu. W wersjach GT efektowny wzór trzech pazurów po raz pierwszy przedłużono linią świateł full LED, dzięki zastosowaniu trzech bloków świateł. Dzięki temu wersje GT odróżnią się od pozostałych wersji gamy i zyskają unikatową sygnaturę z przodu. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 2008 GT Pack 1.2 155 EAT8 - stylowy kociak z pazurem

W nowe światła tylne LED wyposażono wszystkie wersje nowego 2008. Stanowią one nową interpretację układu trzech pazurów, który pozwala rozpoznać tył każdego Peugeota. Tu światła składają się z trzech podwójnych, nałożonych na siebie poziomych listew, o delikatnym, eleganckim rysunku, które poszerzają wizualnie samochód. Światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED. Odświeżony 2008 zyskał też nowe logo marki. Pojawiły się też nowe kolory lakierów oraz wzory felg, w tym felgi znane już z crossovera 408. 

Poprawiono też wyposażenie

W kabinie pojawiły się nowe wzory tapicerek. Standardem każdej wersji mamy teraz 10-calowy wyświetlacz systemu infotainment (wcześniej w bazowych był 7-calowy). W wersjach Allure i GT centralny ekran wykonano w technologii HD. Odświeżono też grafiki 10-calowego wyświetlacza wirtualnych zegarów, które w topowej wersji GT może wyświetlać wskazania w formie 3D.

Peugeot 2008 FL wnętrze

Fot. Peugeot

Na rynku już latem

Odświeżony Peugeot 2008 trafi do sprzedaży latem bieżącego roku, zaś odmiana hybrydowa na początku 2024 roku. Ceny pojazdu poznamy bowiem za kilka tygodni. 

Reklama