Connect with us

Samochody elektryczne

Chevrolet K5 Blazer-E Concept – oldskulowy elektryk rodem z lat 70-tych

Już nieraz wspominaliśmy, że konwersje starych samochodów na pojazdy elektryczne cieszą się sporą popularnością. Teraz do grona “starych nowych” elektryków dołączył Chevrolet K5 Blazer-E Concept Z 1977 roku.

Opublikowano

w dniu

Chevrolet K5 Blazer-E Concept
Fot. chevrolet.com / Chevrolet K5 Blazer-E Concept

Konwersje starych samochodów na pojazdy elektryczne stają się w ostatnim czasie coraz popularniejsze. Wystarczy wspomnieć tutaj chociażby opisywane przez nas jakiś czas temu Volkswagena e-Bulli czy Rolls-Royce’a Phantom V. Teraz pora na coś zza oceanu. Owym klasykiem jest Chevrolet K5 Blazer-E Concept, który bazuje na oryginalnym K5 Blazerze z 1977 roku. Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas rozpoczynających się w poniedziałek 2 listopada targów SEMA360.

Chevrolet K5 Blazer-E Concept – zamiast bulgotu V8-ki cisza elektyka

Zestaw do konwersji nazywa się “eCrate” i oferuje go samo General Motors. Zawiera on wszystkie niezbędne elementy do przeróbki na samochód elektryczny. Pokazem możliwości zestawu został właśnie Chevrolet Blazer K5 z 1977 roku, którego gruntownie odnowiono. Odrestaurowana trzydrzwiowa terenówka otrzymała nazwę Chevrolet Blazer K5-E Concept. Oferowany przez GM zestaw eCrate składać się ma z silnika, baterii, inwerterów mocy, okablowania, sterowników a także pomp cieczy do ogrzewania i chłodzenia baterii.

Chevrolet K5 Blazer-E Concept

Standardowo kultowy Chevy oferował 6.6-litrową jednostkę V8 na gaźnikach, zapewniającą 175 KM i 393 Nm oraz wspaniałe brzmienie. Mocarną V8-kę zastąpiono pochodzącym z Chevroleta Bolta silnikiem elektrycznym o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. Za przeniesienie napędu 0dpowiada czterobiegowa skrzynia automatyczna. Pozostawiono natomiast przeniesienie napędu, most, skrzynkę transferową oraz osie.

ZOBACZ TAKŻE
Elektryczny Mustang na Goodwood Festival of Speed

Zestaw eCrate – co warto o nim wiedzieć?

Zamiast układu paliwowego i zbiornika paliwa mamy do czynienia z zestawem baterii o pojemności 60 kWh. Zamontowano go na skrzyni, co niestety odbiło się negatywnie na możliwościach ładunkowych Blazera. Szkoda, że akumulatorów nie schowano w bardziej subtelny sposób. Producent nie podał jednak zasięgu auta. Z elektrycznego Bolta przejęto również system nagrzewania układu napędowego oraz funkcję rekuperacji energii. 

Chevrolet K5 Blazer-E Concept

Wprowadzono również parę innych zdobyczy XXI wieku, m.in. w postaci elektrycznego wspomagania układu kierowniczego oraz elektrycznej pompy hamulcowej. Pojawiły się też nowe zegary ze specjalnym wskaźnikiem poziomu naładowania akumulatora. 

ZOBACZ TAKŻE
Volkswagen e-Bulli - ikona popkultury idzie "z prądem"

Chevrolet Blazer K5-E Concept jest kolejnym dowodem na to, że hasło “zrób z klasyka elektryka” jest wciąż bardzo modne. Ciekawe, na ile Chevrolet wyceni zestaw eCrate dla Blazera.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama