Czego szukasz?

Samochody elektryczne

Ford Mustang Mach-E GT w topowej wersji Performance. Szybki jak RS6

Elektryczny SUV amerykańskiej marki doczekał się topowej wersji Performance. Dzięki zastrzykowi dodatkowego momentu obrotowego Ford Mustang Mach-E GT stał się równie szybki co 600-konne Audi RS6.

Ford Mustang Mach-E GT Performance
Mustang Mach-E GT Performance Edition

Choć dla wielu fanów motoryzacji elektryczny SUV noszący kultową nazwę Mustang jest jeżdżącą profanacją. Tymczasem okazuje się, że zaprezentowany w 2019 roku samochód cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku. Dotychczas najmocniejszym wariantem był Ford Mustang Mach-E GT. Teraz do oferty dołącza jeszcze mocniejsza i jeszcze szybsza wersja Performance, która osiągami dorównuje 600-konnemu Audi RS6. Należy jednak dodać, że odbyło się to kosztem zasięgu.

ZOBACZ TAKŻE
Mały sukces Forda. Mustang Mach-E First Edition wyprzedany w USA

Ford Mustang Mach-E GT Performance – ukoronowanie gamy elektrycznego SUV-a

Wersję Performance napędza ten sam silnik elektryczny co wariant GT. Jednak zwiększono jego moc z 465 do 480 KM a maksymalny moment obrotowy z 814 do 860 Nm. Wystarczyło to do poprawy osiągów i uzyskania przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie 3,6 s (wariant GT w 3,7 s). Dla porównania tyle samo potrzebuje Audi RS6 a niewiele szybszy jest spalinowy fastback Mustang Shelby GT500 o mocy 750 KM. Akumulator ma tę samą pojemność co w GT, czyli 88 kWh. Niestety poprawie osiągów towarzyszy zmniejszenie zasięgu – z dotychczasowych 402 do 378 km.

Ford Mustang Mach-E GT Performance

Mustang Mach-E GT Performance Edition

Poza poprawionymi parametrami układu napędowego Ford Mustang Mach-E GT Performance otrzymał 19-calowe zaciski hamulcowe Brembo w kolorze czerwonym oraz 20-calowe, obrobione maszynowo czarne felgi Ebony Black z oponami Pirelli. Auto poznamy także po czarnej błyszczącej atrapie chłodnicy, zmodyfikowanym bodykicie z czarnymi błyszczącymi wstawkami na zderzakach oraz aluminiowym wykończeniem w kabinie, w której znalazły się również szare przeszycia. Patrząc na samochód wydaje się też, że producent przyciemnił lampy. Wygląda na to, że czerń ma być wizualnym wyróżnikiem tej wersji.

ZOBACZ TAKŻE
Ford Mustang Mach-E GT - najszybszy w klasie. "Setka" w 3,7 sekundy

Jest szybko a będzie jeszcze szybciej

Ford rozpocznie przyjmowanie zamówień na topową wersję elektrycznego SUV-a wiosną 2021 roku. Ceny auta nie są jeszcze znane. Jednak biorąc pod uwagę sukces sprzedażowy dotychczasowych odmian Mustanga Mach-E można być spokojnym o sukces wersji Performance. A to jeszcze nie koniec – inżynierowie Forda nie powiedzieli bowiem ostatniego słowa i pracują nad jeszcze mocniejszą wersją elektrycznego SUV-a.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama