Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody elektryczne

Francuzi mają nowego elektrycznego crossovera. Oto Megane E-TECH

Megane E-Tech uzupełnia gamę kompaktowego Renault o śmiało stylizowanego elektrycznego crossovera. Samochód stanowi odpowiedź Francuzów na Volkswagena ID.3. Czego możemy się spodziewać po francuskim elektryku?

Opublikowano

w dniu

Renault Megane E-Tech Electric
Fot. Renault

 Nowy Megane E-Tech Electric jest pierwszym modelem Renault „generacji 2.0”, otwierającym nowy rozdział elektrycznej rewolucji, rozpoczętej przez markę ponad dziesięć lat temu. Połączony ze światem, zintegrowany zarówno z ekosystemem elektrycznym, jak i z cyfrowym ekosystemem użytkowników, Megane E-Tech Electric symbolizuje również początek zapowiadanego przez Renault mocnego powrotu do segmentu samochodów kompaktowych (segment C). Elektryczne Renault Megane to kolejny element ogłoszonego jakiś czas temu planu elektryfikacji marki pt. „Renaulution”.

Renault Megane E-TECH Electric – futurystyczny hatchback w stylu crossovera

Nowe Megane E-TECH to śmiało zaprojektowany hatchback w stylu crossovera,  którego inspiracją był concept-car MORPHOZ, a zapowiedzią show-car Megane eVision z 2020 roku. Samochód powstał na platformie CMF-EV aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Technicznie jest bliźniakiem elektrycznego crossovera Nissana Ariya. Megane E-TECH poznamy po nowym logo Renault na masce i futurystycznym przodzie z przemodelowanymi reflektorami i innymi wlotami powietrza w dolnej części zderzaka. Tył wyróżniają z kolei smukłe lampy oraz ukryta w słupku C klamka. Megane E-TECH mierzy 4,21 m długości, 1,78 m szerokości oraz 1,5 m wysokości, przy rozstawie osi liczącym 2,7 m. Samochód zapewni obszerną kabinę oraz dość spory bagażnik o pojemności 440 litrów.

Renault Megane E-TECH Electric

Nowocześnie prezentuje się kabina elektrycznego Megane, którą zdominowały dwa ekrany. Pierwszy umieszczono przed kierowcą i pełni on rolę wirtualnych zegarów (12,3 cala przekątnej). Drugi będzie oferowany w wersji 9-calowej lub 12-calowej o proporcjach zbliżonych do kwadratu. Jest dotykowy i zajmuje on centralne miejsce na desce rozdzielczej, odpowiadając za sterowanie systemem infotainment. Co ważne, multimedia w elektrycznym Megane oparto na Androidzie, przez co powinny być znacznie przystępniejsze niż dotychczasowy EasyLink. Co ważne, umieszczono pod nim rząd fizycznych przycisków do obsługi klimatyzacji. Deskę rozdzielczą zdobią ponadto kontrastowe przeszycia. 

Renault Megane E-TECH Electric

Nowoczesne i praktyczne

Nowe Megane E-TECH Electric oferowane będzie w dwóch wersjach do wyboru. Bazowa rozwinie 130, a mocniejsza 220 KM. Do wyboru będą baterie o pojemności 40 oraz 60 kWh. Większa z nich zapewni zasięg do 470 km według cyklu WLTP. Poszczególne modele E-TECH będą bowiem oznaczone EV40 130 lub EV60 220. Wyposażono je w różne rodzaje pokładowych ładowarek łączące moc 7kW lub 22 kW w przypadku prądu przemiennego i 130 kW jeśli chodzi o ładowanie prądem stałym. W zależności od wersji Megane E-TECH Electric będzie ważyło od 1624 kg w górę. W topowej odmianie przyspieszy od 0 do 100 km/h w 7,4 s i rozpędzi się do 160 km/h. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Megane Grandtour E-TECH Plug-In R.S. Line - da się lubić

Światowa premiera modelu odbyła się na targach IAA Mobility 2021 w Monachium. Wstępne zamówienia na nowe E-TECH Electric można już składać , a właściwe zamówienia od lutego 2022 roku. Nowy model pojawi się w sprzedaży w marcu 2022 roku. Ceny pojazdu poznamy zapewne w ciągu najbliższych tygodni. Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia: Equilibre, Techno oraz Iconic.

Oceń nasz artykuł!

The requested resource was not found on this server.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama