Czego szukasz?

Fascynacje

Mercedes-AMG A45 S podrasowany przez Brabusa. Oto Brabus B45

Słynący z czynienia Mercedesów-AMG jeszcze bardziej ekstremalnymi nadworny tuner ponownie wziął się za kompaktową A-klasę. Powstały w ten sposób Brabus B45 to 450-konna rakieta na kołach lub też istny „hyper-hatch”.

Brabus B45

Brabus słynie z tworzenia jeszcze bardziej szalonych wersji Mercedesów-AMG. Można nawet rzec, że jest to „Mercedes dla tych, dla których AMG jest za mało ekscytujące”. Już wcześniej niemiecki tuner wziął na warsztat bazowego Mercedesa-AMG A 35 i też stworzył z niego świetną zabawkę na tor. Teraz modyfikacjom poddano mocniejszą, ponad 400-konną odmianę A45 S AMG. Jak się można było spodziewać, powstały w efekcie tuningu Brabus B45 jest naprawdę odjazdowy – można go wręcz nazwać „hyper-hatchem”, gdyż określenie hot hatch nie oddaje potencjału tego auta.

ZOBACZ TAKŻE
600-konny Mercedes A45 AMG od Renntecha

Brabus B45 – wyższy poziom adrenaliny

Pierwszy B45 pojawił się już 7 lat temu jako podrasowana wersja poprzedniej generacji Mercedesa-AMG A45. Już seryjna odmiana obecnego kompaktowego Mercedesa dzierży miano samochodu z najmocniejszą seryjnie oferowaną jednostką czterocylindrową. Rozwija ona bowiem 421 KM i 480 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Przy okazji jest w stanie rozpędzić się do 270 km/h. To jednak nic przy najnowszym Brabusie B45, który rozwija 450 KM oraz 550 Nm, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s. Do niedawna było to terytorium zarerezerwowane dla supersamochodów.

Brabus B45

Napęd trafia oczywiście na obie osie za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DCT. Nie zmieniła się natomiast prędkość maksymalna niemieckiego hot hatcha. Co więcej, na swoje modyfikacje Brabus daje gwarancję na 3 lata lub 100 000 km. Poza ulepszeniami jednostki napędowej obniżono o 30 mm prześwit i zastosowano regulowane zawieszenie. Pojawiły się też niestandardowe 20-calowe felgi Brabus Monoblock z szerszymi niż dotychczas oponami Continentala. Zamiast gwiazdy na atrapie chłodnicy znalazło się logo Brabusa.

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes-AMG A 45 S Posaidon - 324 km/h w kompakcie!

Renoma zobowiązuje

Kilka zmian zaszło także w kabinie. Brabus B45 otrzymał niestandardową skórzaną tapicerkę, welurowe dywaniki podłogowe oraz podświetlane listwy ochronne. Kwestią czasu jest, aż podobny pakiet modyfikacji trafi do innych modeli z serii 45 AMG, takich jak CLA, CLA Shooting Brake czy GLA.

Brabus B45

Warto wspomnieć, że Brabus B45 nie jest może najmocniejszą, ani też najszybszą ztuningowaną klasą A (był już przecież 525-konny wariant od Posaidona i aż 600-konny od Renntecha). Dlaczego więc wywołuje on tyle emocji? Otóż to właśnie Brabus jako nadworny tuner Mercedesa jest od lat kojarzony z autami z gwiazdą na masce i przez ten czas zdążył już sobie wyrobić świetną renomę. Każdy jego model jest ekscytujący i zasługuje na wyróżnienie właśnie ze względu na tak bliskie powiązania z pierwowzorem.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama