Czego szukasz?

Fascynacje

Shelby GT500CR – 800-konny restomod na bazie klasycznego Mustanga

Już wiele razy mogliśmy zobaczyć różnego rodzaju przeróbki klasycznych Mustangów. Najnowsza propozycja od Classic Recreations zasługuje jednak na szczególną uwagę – stworzyli oni bowiem ponad 800-konnego restomoda o nazwie Shelby GT500CR z włókna węglowego.

Shelby GT500CR

Pochodząca z Yukon w stanie Oklahoma amerykańska firma Classic Recreations od lat buduje repliki kultowych muscle carów na licencji, z niesamowitymi efektami. Najnowsza przeróbka o nazwie Shelby GT500CR zasługuje jednak na szczególną uwagę. Jest to bowiem restomod na bazie klasycznego Forda Mustanga, jednak jego nadwozie wykonano z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego. Gdy dodamy do tego jeszcze znacznie wyższą moc oraz elementy typowe dla współczesnych aut, otrzymamy coś naprawdę wyjątkowego.

Shelby GT500CR – stary Mustang w wyjątkowym wydaniu

Karbonowa karoseria pochodzi od innej amerykańskiej firmy Speedkore Performance Group. Warto o niej wspomnieć ze względu na jedyną w swoim rodzaju przeróbkę klasycznego Dodge’a Chargera z 1970 roku. Wyposażono go bowiem w doładowany 7-litrowy silnik V8 o mocy przeszło 1000 KM i 1288 Nm. Oczywiście to tak na marginesie, bowiem naszym bohaterem jest Mustang… a raczej Shelby GT500CR. Na początek Classic Recreations zbuduje 25 egzemplarzy swojej przeróbki Mustanga z karbonu jako Shelby GT500CR Carbon Edition.

Shelby GT500CR

Spece z Classic Recreations w swojej replice wykorzystali podwozie Mustanga z 1967 lub 1968 roku. Sercem pojazdu jest podwójnie doładowana jednostka V8 Coyote z najnowszego Mustanga. 5-litrowy silnik z doładowaniem Whipple Stage 2 rozwija aż 821 KM mocy i 813 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 10-biegowej automatycznej przekładni (również z ob ecnego Mustanga) z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. Dostępna jest też 6-biegowa skrzynia manualna.

ZOBACZ TAKŻE
Stare Porsche 914 i 911 Turbo w nowym wydaniu. Moda na restomod(a)

Wszędzie włókno węglowe, do tego wysoka moc i współczesny napęd

Inne nowoczesne ulepszenia obejmują hamulce Wildwood z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz 4-tłoczkowymi z tyłu. Przednie tarcze mają 355 mm średnicy, zaś tylne 33 cm. Same tarcze zaś są nawiercane i wentylowane. Dokonano też konwersji układu kierowniczego z zębatką. Samochód poznamy także po 18-calowych felgach Forgeline, na które nałożono opony BFGoodrich Rival S o wymiarach 275/35 z przodu oraz 335/30 z tyłu.

Shelby GT500CR

Firma nie opublikowała zdjęć kabiny, jednak wiadomo, że pojawi się tam podsufitka z Alcantary, skórzana tapicerka i niestandardowe czerwone zegary z prędkościomierzem wyskalowanym do 200 mph (320 km/h). Oprócz tego na wyposażeniu znajdą się car audio Kicker oraz system info-tainment Kenwood.

ZOBACZ TAKŻE
Stary Land Rover Defender otrzymał drugie życie dzięki firmie Bowler

Cena wręcz zaporowa

Cena takich modyfikacji jest wręcz horrendalna. Wynosi ona bowiem 265 000 dolarów, a limitowana wersja Carbon Edition jest jeszcze droższa (od 298 tys. $) ze względu na niestandardowe elementy jak np. gołe włókno węglowe, itp. Niemniej ta cena nie bierze się znikąd – Shelby GT500CR jest bowiem naprawdę wyjątkowy. Po dostarczeniu każdego samochodu w wersji Carbon Edition Classic Recreations przekaże darowiznę na rzecz fundacji Carolla Shelby’ego.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama