Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Maserati Ghibli Hybrid – podążanie z duchem czasu

Do oferty włoskiej limuzyny dołączyła właśnie odmiana hybrydowa. Maserati Ghibli Hybrid jest pierwszą w historii tej marki hybrydą. Włosi podchodzą jednak dosyć ostrożnie do tematu elektryfikacji, gdyż zdecydowali się jedynie na układ mild hybrid.

Maserati Ghibli Hybrid

Obecne wcielenie Maserati Ghibli zadebiutowało w 2013 roku jako mniejsza wersja limuzyny Quattroporte. Auto szybko zjednało sobie uznanie klientów. Dotychczas auto występowało wyłącznie z turbodoładowanymi jednostkami V6 o pojemności 3 litrów – turbodieslem i silnikiem benzynowym. Teraz ofertę zasiliła odmiana hybrydowa – Ghibli Hybrid.

ZOBACZ TAKŻE
Prototypowe Maserati MC20 w hołdzie Sir Stirlingowi Mossowi

Maserati Ghibli Hybrid – początek wielkich zmian

Pierwsza w historii włoskiej marki hybryda powstała bardziej po to, aby sprostać nowym, bardziej rygorystycznym normom emisji spalin. Maserati Ghibli Hybrid jest bowiem „miękką hybrydą”, a więc w realnej eksploatacji niewiele różni się ona od napędu czysto spalinowego. Możemy więc tylko pomarzyć o możliwości ładowania auta z gniazdka czy dłuższej jeździe w trybie czysto elektrycznym. Nie oznacza to jednak, że Ghibli Hybrid należy skreślać… Wręcz przeciwnie.

Maserati Ghibli Hybrid

Fot. maserati.com

Samochód stanowi bowiem ciekawą alternatywę dla konkurencji i w zasadzie świetnie wpasowuje się w dotychczasową paletę silnikową tego modelu. Źródłem napędu Ghibli Hybrid jest bowiem 2-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Dla zapewnienia lepszych osiągów wyposażono ją w pompę olejową o regulowanym wydatku. 

ZOBACZ TAKŻE
Zapomniane koncepty - Maserati Buran. Podążanie własną ścieżką

Na początek miękka hybryda

Jednostka jest wspomagana przez niewielki silnik elektryczny, pełniący funkcję rozrusznika i alternatora, który współpracuje z instalację 48 V. Ghibli Hybrid wyposażono w tryb e-Booster, przypominający elektrycznie napędzaną turbinę, która niweluje turbodziurę przy ruszaniu. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się do 255 km/h. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna firmy ZF. Wydajne hamulce z zaciskami Brembo zatrzymują auto ze 100 km/h na dystansie 35,5 m.

Maserati Ghibli Hybrid

Fot. maserati.com

Przy okazji wprowadzenia wersji hybrydowej Maserati przeprowadziło delikatne facelifting Ghibli. Nadwozie otrzymało elementy w niebieskim kolorze, jak np. trzy boczne wloty powietrza za przednimi nadkolami czy mieszczący się na słupku C charakterystyczny trójząb. Ciemnoniebieski kolor pojawił się także w kabinie. m.in. w postaci przeszyć tapicerki czy wyhaftowanego logo trójzębu na siedzeniach. Pojawiły się też nowy przedni grill oraz nieco inne tylne światła.

ZOBACZ TAKŻE
Maserati GranTurismo i GranCabrio kończą rynkowy żywot z przytupem

Pierwszy krok ku elektryfikacji gamy

Maserati Ghibli Hybrid stanowi pierwszy krok w planie elektryfikacji gamy włoskiej marki. Pierwszymi w pełni elektrycznymi modelami Maserati będą zapowiadane na przyszły rok kolejne wcielenia GranTurismo oraz GranCabrio. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama