Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Bugatti Chiron i Bolide wyprzedane. Dostawy jednak trochę potrwają

Bugatti poinformowało, że wszystkie egzemplarze Chirona oraz Bolide zostały właśnie wyprzedane. Marka z Molsheim zamierza dostarczyć co najmniej 80 samochodów w 2022 roku. Będzie to również bardzo ważny rok dla marki z innego względu.

Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti Chiron jest produkowane od 2016 roku jako następca modelu Veyron i jednocześnie jeden z najszybszych samochodów produkcyjnych na świecie. Hipercar korzysta z poczwórnie doładowanej jednostki W16 o pojemności 8 litrów, rozwijającej 1500 KM oraz 1600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,4 s, zaś prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 420 km/h. Specjalną wersją Super Sport udało się pobić rekord prędkości, rozpędzając się na torze Volkswagena do 490,5 km/h. Przełamano wówczas barierę 300 mph. Producent poinformował właśnie, że ostatnie 40 egzemplarzy Chirona z zakładanych 500 znalazło swoich właścicieli.

Bugatti nie musi się martwić o klientów

Pod koniec października 2021 roku Bugatti poinformowało, że na nabywców czeka już mniej niż 40 Chironów. Teraz przyszedł na nie czas. W ubiegłym roku hipercar znalazł łącznie 150 klientów, z czego 60% nigdy nie miało wcześniej Bugatti. Spośród 150 zamożnych właścicieli 40 wybrało torowe Bolide (cały wolumen), określane jako „najbardziej ekstremalne Bugatti w historii”. Mimo że bestia przeznaczona tylko do torów została pokazana w odmianie produkcyjnej w sierpniu, francuska marka potrzebowała tylko kilku miesięcy, aby sprzedać wszystkie miejsca na budowę. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w 2024 roku, gdyż tyle czasu zdaniem firmy zajmie ostateczny rozwój pojazdu. Każdy z nich wyceniono na 4 miliony euro (przed opodatkowaniem).

Bugatti Bolide

 

Rok 2021 obfitował u Bugatti w wiele wydarzeń. Rozpoczęto wówczas dostawy Chirona Super Sport 300+ oraz dostarczono unikatowe La Voiture Noire za 13,4 miliona dolarów tajemniczemu klientowi. Ponadto wszystkie egzemplarze Divo zostały przekazane w ciągu ostatnich 12 miesięcy, kiedy firma zainaugurowała cztery salony w Tokio, Singapurze, Rijadzie i Manchesterze. W ciągu 6 lat Bugatti wypuściło na rynek wiele wariantów Chirona, w tym topowy Super Sport 300+, którego prototyp przekroczył barierę 300 mil na godzinę we wrześniu 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE
Bugatti Bolide doczekało się wersji produkcyjnej. Czyste szaleństwo

Ważny rok przed marką

Jeśli chodzi o to, co Bugatti ma do zaoferowania na rok 2022, wszystkie 10 egzemplarzy Centodieci nawiązujących do EB 110 zostanie sfinalizowanych i wysłanych do właścicieli. Dostawy Super Sport 300 do klientów (bez +) rozpoczną się wkrótce w ramach większego planu Bugatti, który ma dostarczyć co najmniej 80 pojazdów w tym roku. Ostatnie 40 Chironów to warianty Pur Sport oraz Super Sport. Oczywiście rok 2022 jest ważny z innego powodu – nowo powstała wspólna firma Bugatti Rimac rozpocznie pracę z 435 pracownikami. 300 będzie miało siedzibę w Zagrzebiu, 135 w Molsheim, a 180 z centrum rozwoju Grupy VW w Wolfsburgu.

Bugatti Bolide

Dla przypomnienia, Rimac posiada 55% udziałów, podczas gdy pozostałe 45% udziałów należy do Porsche. Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili, jest dyrektorem generalnym nowej firmy z siedzibą w Sveta Nedelja. Porsche będzie „strategicznym udziałowcem” z przewodniczącym Porsche, Oliverem Blume, członkiem rady nadzorczej, a także Lutzem Meschke, wiceprzewodniczącym Porsche i dyrektorem finansowym. Zarówno Bugatti, jak i Rimac obiecują dostarczyć „osobne i niezwykłe pojazdy”.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama