Nasze profile w mediach społecznościowych

Biznes

Bugatti i Rimac oficjalnie razem. Poznajcie nową spółkę Bugatti-Rimac

To, o czym spekulowano od miesięcy, właśnie stało się faktem. Dwie marki ekstremalnie szybkich supersamochodów połączyły siły, w efekcie czego powstała spółka Bugatti-Rimac. Oznacza to, że Bugatti nie oprze się elektryfikacji – jaka jeszcze przyszłość czeka obie marki?

Opublikowano

w dniu

Bugatti-Rimac
Fot. porsche

Choć o fuzji Bugatti i Rimaca mówiło się już od pewnego czasu, zawsze towarzyszył temu pewien, większy lub mniejszy, cień wątpliwości. Okazało się jednak, że doniesienia się sprawdziły. Porsche i Rimac zdecydowały się bowiem stworzyć spółkę Bugatti-Rimac. Dzięki temu posunięciu Rimac posiada teraz aż 55% w nowopowstałej spółce joint-venture Bugatti-Rimac, zaś pozostałe 45% należy do Porsche. Należy jednak pamiętać, że niemiecki producent nadal posiada 24% udziałów w Rimacu, po zainwestowaniu 83 milionów dolarów w marcu bieżącego roku.

Bugatti-Rimac – nowe możliwości dla obu marek

Bugatti-Rimac początkowo zaoferuje dwa pojazdy w ramach nowego partnerstwa. Będzie to obecne Bugatti Chiron z poczwórnie doładowaną jednostką W16 oraz zaprezentowany niedawno Rimac Nevera. Chiron nadal będzie produkowany w zakładzie firmy w Molsheim we Francji. W przyszłości do oferty dołączą wspólnie opracowane modele, wyposażone w napęd hybrydowy lub elektryczny. Nie wiadomo jeszcze jednak, gdzie będą one powstawać. Siedziba spółki znajdzie się w Zagrzebiu. Otrzyma ona nazwę Rimac Campus, zaś koszt jej powstania wyniesie około 200 milionów euro. Jej otwarcie zaplanowano na 2023 rok. Uroczystą inaugurację firmy przewidziano natomiast na IV kwartał 2021 r. Wymaga to bowiem uprzedniej zgody organów antymonopolowych w kilku krajach. 

Bugatti-Rimac

Łączymy duże doświadczenie Bugatti w biznesie hipersamochodów z ogromną siłą innowacji Rimac w bardzo obiecującej dziedzinie mobilności elektrycznej. Bugatti wnosi do wspólnego przedsięwzięcia bogatą w tradycje markę, kultowe produkty, lojalną bazę klientów oraz globalną sieć dealerską. Oprócz technologii Rimac zapewnia nowe podejście do rozwoju i organizacji – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Warto wspomnieć, że Bugatti jako marka istnieje od 112 lat, zaś Rimac zaledwie od 12 lat.

ZOBACZ TAKŻE
Szokująca transakcja. Volkswagen rzekomo sprzedał Bugatti... Chorwatom

Tradycja Bugatti w połączeniu z innowacyjnością Rimaca

Prezesem spółki stanie się Mate Rimac, założyciel i dyrektor Rimac Automobili. – To naprawdę ekscytujący moment. Rimac Automobili rozwija się bardzo szybko, a joint venture przenosi firmę na zupełnie nowy poziom. Bugatti i Rimac doskonale do siebie pasują i oba wnoszą ważne atuty. Staliśmy się pionierami w branży technologii elektrycznych, podczas gdy Bugatti ma ponad stuletnie doświadczenie w rozwoju samochodów najwyższej klasy i dlatego wnosi ze sobą wybitną tradycję, która jest praktycznie unikalna w historii motoryzacji. Wspólnie połączymy naszą wiedzę, nasze technologie i nasze atuty, aby w przyszłości tworzyć bardzo wyjątkowe projekty – powiedział Mate Rimac.

Bugatti-Rimac

Porsche nawiązało współpracę z chorwacką firmą już w 2018 roku. – To wspólne przedsięwzięcie jest tymczasowym zwieńczeniem strategicznego łańcucha inwestycji. Nabyliśmy pierwsze udziały w Rimac w 2018 roku i od tego czasu sukcesywnie zwiększaliśmy nasz udział. Bardzo wcześnie nawiązaliśmy bliskie relacje z Mate i jego niezwykle innowacyjnym zespołem. Teraz z tego korzystamy. Dzięki swojemu know-how Rimac pomoże nam teraz skutecznie prowadzić emocjonującą i ważną markę w przyszłości – zaznaczył Lutz Meschke, członek zarządu Porsche AG. To właśnie on wraz z Oliverem Blumem będą członkami rady nadzorczej spółki Bugatti-Rimac. Spółka będzie zatrudniać około 430 pracowników – 300 w siedzibie firmy w Zagrzebiu oraz 130 w zakładzie Bugatti w Molsheim.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama