Kilka miesięcy temu Lambo zaprezentowało tylnonapędową odmianę Huracana z zamkniętym nadwoziem. Teraz doczekaliśmy się otwartej odmiany tylnonapędowego supersamochodu z Włoch. Oto, czym wyróżnia się Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder.
Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder – motoryzacyjny puryzm
Pod tą długą nazwą kryje się dobrze znany już Huracan Evo Spyder, tyle że pozbawiony napędu na cztery koła. Pytanie tylko, czy to wada? Wręcz przeciwnie. Evo RWD Spyder poznamy m.in. po nowym przednim splitterze i tylnym dyfuzorze oraz innych felgach o w rozmiarze 19- lub 20-cali. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 365 mm a tylne 356 mm.
Samochód wyposażono w tzw. „miękki” materiałowy dach, którego złożenie zajmuje raptem 17 sekund. Można go składać i rozkładać także podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h.
W kabinie Huracana Evo RWD Spyder obyło się bez zmian. Wnętrze wykończono skórą i alcantarą. W oczy rzuca się – umieszczony pionowo – dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8,4 cala a przed kierowcą znalazł się zestaw wirtualnych wskaźników.
Wszystko co najlepsze jest w… cabrio
Sercem włoskiego supersamochodu jest umieszczona za plecami kierowcy wolnossąca jednostka V10 o pojemności 5.2 litra. Gwarantuje ona niezapomniane doznania akustyczne i Podobnie jak w tylnonapędowym Huracanie Evo coupe, rozwija ona 610 KM i 560 Nm. Evo RWD Spyder waży przy tym 1509 kg, co oznacza, że na 1 KM przypada 2,47 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, czyli raptem o 0,2 s wolniej niż w lżejszej wersji coupe a prędkość maksymalna wynosi 324 km/h (w Evo RWD Coupe jest to 325 km/h). Sprint od 0 do 200 km/h zajmuje 9,6 s a droga hamowania ze 100 km/h wynosi 32,2 metra.
Warto dodać, że specjalnie dla wersji z napędem na tylne koła opracowano nowy system kontroli trakcji. Samochód wyposażono ponadto w trzy tryby jazdy. Strada służy do codziennej jazdy i minimalizuje uślizg kół. Sport pozwala na kontrolowane poślizgi w ograniczonym zakresie. Natomiast ostatni – Corsa – służy do ekstremalnej jazdy na torze. Poszczególne tryby jazdy wybiera się za pomocą umieszczonego na kierownicy przycisku ANIMA.
Ceny Huracana Evo RWD Spyder na rynku niemieckim startują z pułapu 175 838 euro czyli około 800 000 złotych. Tylnonapędowe cabrio z wolnossącą jednostką V10 i rozwydrzonym bykiem na masce – i czego chcieć więcej…