Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowy Nissan Qashqai już jest. Bestseller jeszcze bardziej dopracowany

Szumnie zapowiadana trzecia generacja japońskiego crossovera stała się faktem. Nowy Nissan Qashqai otrzymał agresywny, nowoczesny design, bogatsze wyposażenie i bardziej komfortowe, obszerniejsze wnętrze.

Opublikowano

w dniu

Nowy Nissan Qashqai
Fot. nissan

Bestseller rynku crossoverów doczekał się następcy. Obecna generacja japońskiego crossovera zadebiutowała w 2013 roku, co oznacza zatem, ze najwyższy czas na zmiany. Nowy Nissan Qashqai nareszcie ujrzał światło dzienne. Dotychczas Qashqai sprzedał się łącznie w przeszło 3 milionach egzemplarzy. Nie powinno zatem dziwić, że premiera nowej generacji to nie lada wydarzenie. Wprowadzono wiele zmian, zarówno tych wizualnych, jak i tych mniej widocznych gołym okiem.

Nowy Nissan Qashqai – wysoko ustawiona poprzeczka

Nowy Nissan Qashqai otrzymał zaktualizowany design, mający więcej dynamicznych, bardziej agresywnych linii i przetłoczeń. Nie można jednak mówić o wielkiej rewolucji, a raczej o “szeroko zakrojonej ewolucji” mającej na celu dostosowanie pojazdu do obecnego języka stylistycznego. Ciekawy kształy mają reflektory przednie (litery C). Ich górną część stanowią lampy do jazdy dziennej i mają one kształt bumerangu. Na liście opcji znajdą się matrycowe reflektory. Z kolei tylne światła przypominają dość poprzednika, choć są bardziej wyraziste i zachodzą na boki. Wrażenie robią też 20-calowe felgi.

Nowy Nissan Qashqai

All-new Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai to pierwszy europejski model Nissana oparty na platformie CMF-C. Wszystkie drzwi, przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium. W połączeniu z innymi zabiegami mającymi na celu redukcję masy auto okazuje się o 60 kg lżejsze od poprzednika.

Pod względem wymiarów samochód zmienił się tylko nieznacznie. Mierzy on teraz 4425 mm długości (więcej o 35 mm), 1,838 mm szerokości (wzrost o 32 mm) oraz 1635 mm wysokości (więcej o 10 mm). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm i mierzy on teraz 2666 mm. Producent zaznacza, że w drugim rzędzie przybyło 28 mm miejsca na nogi a w całej kabinie jest go o 15 mm więcej nad głowami. Zauważalnie wzrósł natomiast bagażnik – do 504 l.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Nissan Qashqai 1.5 dCi 115 KM - oszczędność kosztem mocy?

Nowy Qashqai  – nowa jakość

Japoński producent podkreśla, że wnętrze zostało wykończone materiałami “klasy premium”. Jest ono też naszpikowane najnowszymi technologiami z zakresu Nissan Intelligent Mobility. Przykładowo przednie fotele będą mogą być wykonane z wysokogatunkowej skóry Nappa o pikowanym wzorze z efektem 3D oraz wyposażone w funkcję masażu. Wnętrze nowego Qashqaia stało się znacznie nowocześniejsze niż dotychczas. Klasyczne analogowe zegary ustąpiły miejsca wirtualnym, korzystającym z 12.3-calowego wyświetlacza TFT. Można nim sterować z pomocą specjalnego pokrętła na kierownicy. 

Nowy Nissan Qashqai

All-new Nissan Qashqai

Kokpit wieńczy wolnostojący ekran multimediów, który na szczęście zachował pokrętła i kilka fizycznych przycisków-skrótów. Zachowano też klasyczny panel klimatyzacji. Samą deskę rozdzielczą poprowadzono niżej niż w poprzedniku i wygląda ona na lepiej wykonaną, w czym zasługa m.in. skórzanych przeszyć. Na liście opcji znajdzie się 10,8-calowy wyświetlacz head-up (podobno największy w klasie). W przeciwieństwie do poprzednika w nowym Qashqaiu nie zabraknie portów USB zarówno z przodu jak i w drugim rzędzie siedzeń.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 AT Tekna+ - lepsze wrogiem dobrego

Zgodnie z obecną modą Qashqai stracił diesla. Zamiast niego Japończycy proponują układ hybrydowy, w którym benzynowa jednostka 1.5 pełni rolę generatora prądu, a do napędzania kół służy silnik elektryczny rozwijający 188 KM i 330 Nm. Całość trafia na przednie koła. W tej wersji zastosowano rozwiązania z samochodów elektrycznych, w tym system e-Pedal, który pozwala na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie pedału gazu.

W Polsce już latem

Oprócz tego jest też konwencjonalna jednostka benzynowa 1.3 z turbodoładowaniem, w dwóch wariantach mocy – 140 i 158 KM. Obie wyposażono w układ mild hybrid. Słabsza występuje tylko ze skrzynią manualną i napędem na przód, zaś mocniejsza także z opcjonalną bezstopniową przekładnią XTronic oraz napędem na obie osie.

Nowy Nissan Qashqai

Ciekawostką jest zawieszenie modelu. Otóż nowy Nissan Qashqai otrzyma bazowo standardowe rozwiązanie w postaci kolumn McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu. W przypadku wariantu z napędem 4×4 lub … przy wybraniu 20-calowych felg zamiast belki skrętnej pojawi się zawieszenie wielowahaczowe.

Nowy Nissan Qashqai zadebiutuje na rynku europejskim latem bieżącego roku, w tym także w Polsce. Bliżej lata poznamy zapewne więcej informacji, w tym ceny III generacji japońskiego crossovera.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama