Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Fascynacje

AC Cobra GT powraca do żywych! Niech was nie zmyli jej wygląd

Wygląda niczym oryginał z lat 60-tych, lecz pod karoserią drzemią współczesne technologie. Nowa AC Cobra GT stanowi hołd dla słynnego brytyjskiego roadstera, łącząc wyjątkowy design retro ze świetnymi osiągami i brzmieniem jednostki V8.

AC Cobra GT Roadster
Fot. AC Cars

Choć wydawało się to niemożliwe, brytyjska firma AC Cars pokazała nowe wydanie swojego legendarnego modelu AC Cobra. Słynny roadster produkowany był w latach 1962-1968 i powstał w ramach współpracy AC Cars z należącą do Carolla Shelby’ego firmy Shelby American. W efekcie powstała bezkompromisowa drogowa bestia z silnikiem V8 od Forda o pojemności 4.2 l (potem 4,7 l). W topowej wersji AC Cobra 427 miała aż 7-litrowe V8 o mocy 425 KM. Przyspieszała od 0 do 100 km/h w 4,2 s i rozpędzała się do 266 km/h. Teraz, po blisko 60 latach kultowy roadster powrócił w nowym wydaniu.  Założona w 1901 roku manufaktura AC Cars jest jedną z najstarszych firm samochodowych w Wielkiej Brytanii. 

Retrofuturyzm w najlepszym wydaniu

Samochód opracowano od podstaw przy użyciu nowoczesnych technologii i procesów inżynieryjnych. Na przykład ma aluminiową ramę przestrzenną, nadwozie z włókna węglowego i zawieszenie opracowane we współpracy z profesjonalnym zespołem wyścigowym. Został on również zaprojektowany tak, aby oferować wybór wersji z kierownicą po lewej lub prawej stronie. Samochód ma jednak duże alufelgi z niskoprofilowymi oponami, lampy korzystające z technologii LED, a producent obiecuje, że w środku zmieszczą się osoby mające ponad 180 cm wzrostu.

AC Cobra GT Roadster

Fot. AC Cars

Nowa AC Cobra GT Roadster jest też większa od protoplasty. Mierzy ona bowiem 4225 mm długości, czyli o 110 mm więcej od przodka, zaś rozstaw osi wzrósł aż o 284 mm do 2570 mm. Brytyjski roadster waży 1450 kg. 

Pod maską klasyczna V8-ka z Forda Mustanga

Pod maską znalazła się 5-litrowa jednostka V8 Coyote od Forda. W wersji wolnossącej rozwija ona 460 KM oraz 570 Nm, zaś w doładowanej 664 KM i 780 Nm. Kupujący mogą wybierać między 6-biegową manualną lub 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami do zmiany biegów. Mają także możliwość dodania mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu Torsen. Napęd trafia na tylne koła. Topowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 s i rozpędza się do 280 km/h.

AC Cobra GT Roadster

Fot. AC Cars

AC Cobra GT Roadster dostosowana do obecnych standardów

W standardzie samochód posiada selektor trybów jazdy z trybami Wet, Street, Track i Race. Służy on do regulacji takich elementów, jak reakcja przepustnicy, wyczucie kierownicy i objętość spalin, a także parametrów interwencyjne ABS oraz systemów kontroli stabilności i trakcji. Koła mają średnicę 21 cali i są wyposażone w centralny zamek. Wyposażono je standardowo w opony Michelin Pilot Sport 4. Kupujący mogą wybrać jako alternatywę bardziej przyjazne dla toru opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Siła hamowania pochodzi z 6-tłoczkowych zacisków z przodu i 4-tłoczkowych z tyłu, a tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 380 mm. 

ZOBACZ TAKŻE
Shelby GT500KR w nowym wydaniu. "Król szos" ma teraz ponad 900 KM

Wnętrze samochodu łączy w sobie elementy retro i nowoczesne. Deska rozdzielcza zawiera różne okrągłe wskaźniki, ale w dolnej części pośrodku znajduje się również mały ekran. AC Cobra GT Roadster posiada oczywiście nowoczesne udogodnienia, takie jak elektryczne szyby, automatyczna klimatyzacja i 10,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy z nawigacją. AC oferuje również długą listę opcji, w tym siedzenia z włókna węglowego, skórzane wykończenia i zdejmowany twardy dach.  Niektóre elementy wskazują jednak na pokrewieństwo z Fordem Mustangiem, w tym kierownica. 

AC Cobra GT Roadster

Fot. AC Cars

Dostępna na całym świecie na specjalne zamówienie

AC Cars przyjmuje już teraz zamówienia na nową Cobrę GT Roadster. Ceny różnią się w zależności od regionu. Koszt początkowy w Wielkiej Brytanii to równowartość 355 855 dolarów (285 000 funtów). Firma może zbudować 250 egzemplarzy rocznie. AC potwierdziło, że alokacja na pierwszy rok jest już zatwierdzona. Dostawy mają rozpocząć się na początku 2024 roku. Firma twierdzi, że samochód jest dostępny na zamówienie na całym świecie.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama