Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nico Rosberg w Koenigseggu Regerze. Mistrz świata F1 szaleje w Monako

Mistrz świata Formuły 1 z 2016 roku wybrał się na przejażdżkę jednym z najmocniejszych i najszybszych samochodów na świecie po słynnym torze ulicznym z Gran Prix Monako. Oto Nico Rosberg w Koenigseggu Regerze.

Nico Rosberg i Koenigsegg Regera

Kiedy w 2016 roku niespodziewanie Nico Rosberg utarł nosa Lewisowi Hamiltonowi i zgarnął tytuł, powodując u fanów Formuły 1 niemałe zaskoczenie. Jeszcze bardziej zszokował fanów, gdy ogłosił zakończenie kariery po sezonie 2016. Wewnętrzna rywalizacja z odwiecznym rywalem w Mercedesie kosztowała go tyle, że postanowił coś zmienić. Teraz syn słynnego Keke Rosberga jest youtuberem i znakomicie przekuł swój sukces sportowy w finansowy. Młodszy z Rosbergów mieszka w Monako praktycznie od urodzenia i jest sąsiadem Lewisa Hamiltona. Ostatnio Nico Rosberg w Koenigseggu Regerze miał okazję „poszaleć” po słynnym torze z Gran Prix Monako. To właśnie na nim w miniony weekend odbył się wyścig Formuły 1. Rosberg zrobił to jednak tuż przed weekendem wyścigowym.

Nico Rosberg w Koenigseggu – mistrz spotkał mistrza

Prezentowany na zamieszczonych przez Rosberga zdjęciach Koenigsegg Regera to jedyny w swoim rodzaju egzemplarz z odsłoniętym włóknem węglowym. Właściciel tego egzemplarza zamówił je jako specjalne wykończenie zamiast lakieru. Koenigsegg Regera napędzany jest unikalnym napędem hybrydowym plug-in. Łączna moc układu wynosi aż 1822 KM. Opiera się on na 5-litrowej podwójnie doładowanej jednostce V8 o mocy 1100 KM oraz trzech silnikach elektrycznych o mocy 700 KM. Dwa z  nich są umieszczone przy tylnych kołach, zaś trzeci na wale napędowym.

ZOBACZ TAKŻE
Nico Rosberg o Lewisie Hamiltonie: Chylę przed nim czoła

Samochód wykorzystuje motory elektryczne i unikalny system sprzęgła, który uruchamia silnik spalinowy powyżej 30 mph (48 km/h).  Dzięki brakowi klasycznej skrzyni biegów Regara jest lżejsza (waży poniżej 1600 kg) i szybsza, gdyż nie ma potrzeby zmiany przełożeń, a straty momentu obrotowego są mniejsze. Regera przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy i rozpędza się do 200 km/h w 6,4 sekundy. Warto dodać, że Koenigsegg Regera oficjalnie dzierży tytuł samochodu, który najszybciej na świecie rozpędza się do 400 km/h, a potem ponownie zatrzymuje się w miejscu, tak zwane 0-400-0 km/h (potrzebuje na to dokładnie 31,49 sekundy).

Przesiąknięty włóknem węglowym

Samochód niemal w całości wykonano z włókna węglowego. Z tego materiału powstał nie tylko monokok (skorupa nośna nadwozia), karoseria i wnętrze, ale nawet obręcze kół i liczne drobne elementy, między innymi jedyny w swoim rodzaju opatentowany mechanizm otwierania drzwi.

 

Co zatem były mistrz Formuły 1 myśli o Koenigseggu? Patrząc na jego reakcje, wydaje się on być całkiem zauroczony szwedzkim hipercarem. Regera wydaje się bowiem naginać prawa fizyki, co akurat jest typowe dla tej marki. Należy pamiętać, że Rosberg ma w garażu imponujące samochody. Słynny kierowcca obecnie czeka na odbiór kolejnych w postaci Mercedesa-AMG Project One oraz elektrycznego Rimaca C_Two.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama