Historia Hondy Integry sięga 1985 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszą generację, dostępną jako coupe i pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan. Począwszy od II generacji z lat 1989-1993. Ostatnia, IV generacja była oferowana w latach 2001-2006, wyłącznie jako dwudrzwiowe coupe. Od pewnego czasu pojawiały się pogłoski o powrocie kultowego modelu. Jakiś czas temu nawet sam producent opublikował zwiastun potwierdzający nadejście nowej generacji. Tym razem Acura Integra przybrała postać smukłego, atrakcyjnego dla oka liftbacka.
Acura Integra powraca po 15 latach w wielkim stylu
Acura Integra otrzymała typowy dla współczesnych modeli marki, agresywny design. Oznacza to zatem przednie reflektory LED z charakterystycznym oświetleniem w kształcie szykany oraz kanciastą atrapę chłodnicy w kształcie pięciokąta. Smukła sylwetka nadwozia z delikatnie opadającym tyłem w stylu fastbacka wygląda elegancko i zdecydowanie może się podobać. Zgrabny tył przypomina trochę coupe, zaś szerokie LED-owe lampy mają ciekawy, karbonowy wzór. Począwszy od przedniego nadkola, aż za tylne drzwi, ciągnie się subtelne przetłoczenie, podkreślające sportowy charakter Integry. Na przednim i tylnym zderzaku umieszczono również inspirowany stylem retro napis INTEGRA, wytłoczony na plastiku.
Acura Integra bazuje na najnowszym Civiku XI generacji, o czym świadczą wydłużony przedni zwis, mały stosunek długości przedniej szyby do osi oraz łukowata linia dachu. Integra ma jednak swój własny styl, o czym świadczą detale w postaci m.in. bezramkowej kratki atrapy chłodnicy oraz nawiązującej do Hondy Integry II generacji maski z przetłoczeniami i płynnymi przejściami w zderzak i błotniki. Kolejnym nawiązaniem jest kolor Indy Yellow, który ma przypominać Phoenix Yellow ze słynnej Integry Type R.
Jest parę retrosmaczków w stylu starej Integry
Acura nie ujawniła wnętrza prototypowej Integry, jednak można się spodziewać wykorzystania zmodyfikowanego, bardziej luksusowego wnętrza nowego Civika, wzbogaconego o elementy z modelu TLX. Niewykluczone, że Integra skorzysta z nowego systemu infotainment Hondy z 9-calowym ekranem dotykowym, wyposażonego w bezprzewodowe funkcje Android Auto i Apple CarPlay.
Integra prawdopodobnie skorzysta z podwozia Hondy Civic. Pod maską znajdzie się 1.5-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o „wysokiej mocy”. Można się zatem spodziewać około 200 KM i 260 Nm, gdyż tyle rozwija zaprezentowany niedawno Civic Si. Napęd trafi na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej oraz automatyczną o niepotwierdzonej jeszcze specyfikacji (być może będzie to CVT).
Produkcyjna wersja Integry trafi do amerykańskich salonów w połowie 2022 roku. Dokładna cena jest nieznana, choć Acura wspomniała coś, że pojazd produkcyjny wystartuje z pułapu około 30 000 dolarów. Głównymi rywalami auta będą zatem Mercedes CLA oraz BMW serii 2 Gran Coupe. Liczymy też na Integrę Type S z ponad 300-konną jednostką Civika Type R. Pomijając już kwestię wersji napędowych, cieszy fakt, że Integra powróci na rynek jako model rocznikowy 2023.