Czego szukasz?

Założ konto w BETFAN z motohigh.pl

Fascynacje

Icon Thriftmaster – stylowy i mocny restomod niczym Hot Wheels

Amerykanie lubują się w różnego rodzaju modyfikacjach pickupów, także tych klasycznych. Kolejnym świetnym tego przykładem jest „najnowszy” restomod firmy Icon4x4. Otrzymał on nazwę Icon Thriftmaster i bazuje na kultowym pickupie Chevroleta z lat 50-tych. Oprócz tego pokrewna firma TLC Automotive zaprezentowała równie ciekawego restomoda na bazie Toyoty Land Cruiser FJ62 z lat 80-tych.

Icon Thriftmaster

Chyba wszyscy znamy słynne zabawkowe samochodziki Hot Wheels. Jednym z popularniejszych jest Chevrolet Thriftmaster z lat 50-tych. Produkowano go dokładnie od 1947 do 1955 roku. Zresztą jest on znany także z wielu amerykańskich filmów, zarówno tych dla dzieci, np. „Auta”, jak i dla dorosłych. Mowa tu zarówno o starszych jak i współczesnych produkcjach. Niejako jest to jedna z ikon klasycznego amerykańskiego pickupa z lat 50-tych. Nic zatem dziwnego, że regularnie trafia on w ręce tunerów i warsztatów zajmujących się różnego rodzaju przeróbkami. Kolejnym przykładem jest Icon Thriftmaster, dzieło amerykańskiego warsztatu Icon4x4, oferującego imponującą gamę restomodów do Forda Bronco i Toyoty Land Cruiser. 

Icon Thriftmaster – klasyczny pickup ze współczesnym sercem

Icon Thriftmaster to przykład projektu, który firma określa mianem New School Edition. Dodaje on bowiem trochę współczesnych udogodnień bez poświęcania oryginalnej estetyki. Samochód bazuje na Chevrolecie Thriftmasterze 3100 z 1952 roku. Chociaż pojazd wygląda na oryginalny, pojawiło się kilka subtelnych akcentów. Jest to m.in. drewno orzechowe użyte do wykończenia paki, które obrobiono w oparciu o japońską technikę Shu Sugi Ban – chroni ona drewno poprzez zwęglenie jego zewnętrznej strony. Nadwozie natomiast pomalowano na biały kolor Chalk White, który pochodzi z… Porsche. Auto wyposażono też w 18-calowe kute felgi, za którymi kryją się zaciski Brembo.

Icon Thriftmaster

Sporo modyfikacji dotyczy konstrukcji pojazdu. Icon Thriftmaster otrzymał bowiem ręcznie zbudowaną ramę z niezależnym zawieszeniem na cztery koła i regulowanymi gwintami. Pod maską znajduje się 6,2-litrowy silnik V8 Chevy Performance E-Rod o mocy 446 KM  i 583 Nm momentu obrotowego. Silnik łączy się z sześciobiegową przekładnią manualną. Z tyłu znajduje się sferoidalny tylny most Dana 60, który dodaje siły napędowi.

ZOBACZ TAKŻE
Shelby GT500CR - 800-konny restomod na bazie klasycznego Mustanga

New School Edition – nowe podejście do tworzenia restomodów

Moją ulubioną częścią jest to, że nasza pierwsza ciężarówka New School może z łatwością dotrzymywać kroku współczesnemu samochodowi sportowemu przez kanion, to żaden problem – powiedział Jonathan Ward, założyciel Icon 4×4.

Icon Thriftmaster

 

Wewnątrz jest więcej czarnego chromu na gałkach, a nawet na śrubach. Tapicerka to imponująca, mikropiaskowana skóra najwyższej jakości. Ten materiał pokrywa również kierownicę. Nowoczesne udogodnienia są w dużej mierze ukryte. Przegubowy, jednoczęściowy panel w desce rozdzielczej ukrywa ekran systemu dźwiękowego Pioneer 8600NEX. Pod siedzeniami i deską rozdzielczą znajduje się oświetlenie LED. Pojawiła się też kamera cofania.

Toyota Land Cruiser FJ62 od TLC Automotive – jest się czym pochwalić

Poza Thriftmasterem warto też wspomnieć o innym ciekawym restomodzie, jakim jest Toyota Land Cruiser FJ62 w wydaniu TLC Automotive. Firma jest spokrewniona z Icon 4X4, ale koncentruje się wyłącznie na przywracaniu i modyfikowaniu Land Cruiserów. Oczywiście ulepszenia nie są tanie, gdyż wspomnianego Land Cruisera wyceniono na 175 000 dolarów. Pod maską pojawiło się iście amerykańskie serce – jest nim bowiem 6.2-litrowe V8 LS3 o mocy 436 KM i maksymalnym momencie obrotowym 576 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 4-biegowej przekładni automatycznej od GM. Dla porównania, FJ62 z 1988 roku był wyposażony w rzędowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 litrów i mocy 157 KM.

Toyota Land Cruiser FJ62Toyota Land Cruiser FJ62

Samochód ma zawieszenie firmy Old Man Emu – TLC twierdzi, że zapewnia ono znacznie wygodniejsze warunki podróżowania. Zastosowano też 33-calowe opony BF Goodrich All-Terrain KO2 zapewniają dużą przyczepność w terenie, zaś przy tylnej osi pojawiły się  także hamulce tarczowe.

Toyota Land Cruiser FJ62

Sporo ulepszeń otrzymała kabina. Siedzenia i panele drzwiowe pokryto nową skórzaną tapicerką, a fotele zyskały podgrzewanie. Zastosowano też nowe sterowanie systemem ogrzewania i wentylacji kabiny (HVAC). Zmodernizowano też deskę rozdzielczą, która otrzymała system infotainment z nawigacją.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama