Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

Ferrari 812 Competizione oficjalnie pokazane. Stylowy pogromca Lambo

Parę tygodni temu poznaliśmy wygląd i szczegóły dotyczące topowej wersji Ferrari 812. Teraz Ferrari 812 Competizione doczekało się oficjalnej premiery, przy okazji której zaprezentowano jeszcze bardziej stylową odmianę targa.

Ferrari 812 Competizione A

Już w kwietniu poznaliśmy wygląd i sporo informacji na temat topowego, najbardziej ekstremalnego wariantu Ferrari 812. Nie poznaliśmy jednak podstawowej rzeczy, a więc… nazwy modelu – samochód skrywał się bowiem pod nazwą Special Version. Teraz nadszedł długo wyczekiwany moment, kiedy to poznaliśmy Ferrari 812 Competizione w pełnej krasie. Wraz z nim zaprezentowano jeszcze bardziej stylowy wariant Competizione A z nadwoziem targa. Wspomniany duet może się pochwalić najmocniejszym i najwyżej kręcącym się silnikiem spalinowym, jaki kiedykolwiek zagościł w drogowym modelu włoskiej marki.

ZOBACZ TAKŻE
Ferrari 812 Special Version ujawnione. Jazda na najwyższych obrotach

Ferrari 812 Competizione rozwija bowiem 842 KM (o 30 KM więcej niż seria). Czyni je to zatem najpotężniejszym silnikiem spalinowym, jaki kiedykolwiek trafił do samochodu z logo Ferrari. Oczywiście LaFerrari czy SF90 są mocniejsze, jednak należy pamiętać, że są to hybrydy, a moc ich spalinówek nie dorównuje tej z 812 Competizione. Warto wspomnieć też, że wolnossąca V12-tka z Ferrari 812 Competizione kręci się aż do 9500 obr./min., co czyni je najwyżej kręcącym się drogowym Ferrari. Jednocześnie moment obrotowy wynosi 692 Nm – jest on zatem o 26 Nm mniejszy niż w przypadku 812 Superfast.

Ferrari 812 Competizione – mniej znaczy więcej

Ferrari 812 Competizione waży 1487 kg, a więc o 38 kg mniej niż standardowe 812. Poprawiło to osiągi samochodu – 812 Competizione przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy, od 0 do 200 km/h w 7,5 s i rozwija 340 km/h. Dla porównania „baza” przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, do 200 km/h w 7,9 s, zaś prędkość maksymalna jest identyczna. Stosunek do masy poprawił się z 1,9 kg/KM do 1,79 kg/KM. Względem 812 Superfast topowy wariant otrzymał inaczej skalibrowaną siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową. W efekcie czas potrzebny na zmianę biegów skrócił się o 5 %.

Ferrari 812 Competizione

Warto też wspomnieć o 812 Competizione A, którego zdejmowany panel dachowy został w całości wykonany z włókna węglowego. Przewidziano dla niego specjalny schowek. Ferrari twierdzi także, że odmiana targa ma nieco niżej usytuowane nakładki na nadkola w porównaniu do wersji coupe. Producent twierdzi, że po założeniu panelu dach targa tworzy „poczucie estetycznej ciągłości z pałąkiem bezpieczeństwa”. Wariant coupe natomiast oferuje aluminiowy panel w kolorze nadwozia z elementami z włókna węglowego z tyłu, które zastępują tylną szybę.

Ferrari 812 Competizione

Wraz z coupe pokazano stylową targę

Póki co Ferrari nie ujawniło żadnych szczegółów cenowych dotyczących modeli 812 Competizione i 812 Competizione A. Nie zdziwi nas jednak, jeśli wszystkie z planowanych egzemplarzy mają już swoich nabywców. Więcej informacji o kwestiach wizualnych, w tym zaaawansowanej aerodynamice włoskiego supersamochodu znajdziecie w naszym wcześniejszym wpisie, do którego link umieściliśmy na początku tekstu.

5/5 (liczba głosów: 2)
Reklama