Już w kwietniu poznaliśmy wygląd i sporo informacji na temat topowego, najbardziej ekstremalnego wariantu Ferrari 812. Nie poznaliśmy jednak podstawowej rzeczy, a więc… nazwy modelu – samochód skrywał się bowiem pod nazwą Special Version. Teraz nadszedł długo wyczekiwany moment, kiedy to poznaliśmy Ferrari 812 Competizione w pełnej krasie. Wraz z nim zaprezentowano jeszcze bardziej stylowy wariant Competizione A z nadwoziem targa. Wspomniany duet może się pochwalić najmocniejszym i najwyżej kręcącym się silnikiem spalinowym, jaki kiedykolwiek zagościł w drogowym modelu włoskiej marki.
Ferrari 812 Competizione rozwija bowiem 842 KM (o 30 KM więcej niż seria). Czyni je to zatem najpotężniejszym silnikiem spalinowym, jaki kiedykolwiek trafił do samochodu z logo Ferrari. Oczywiście LaFerrari czy SF90 są mocniejsze, jednak należy pamiętać, że są to hybrydy, a moc ich spalinówek nie dorównuje tej z 812 Competizione. Warto wspomnieć też, że wolnossąca V12-tka z Ferrari 812 Competizione kręci się aż do 9500 obr./min., co czyni je najwyżej kręcącym się drogowym Ferrari. Jednocześnie moment obrotowy wynosi 692 Nm – jest on zatem o 26 Nm mniejszy niż w przypadku 812 Superfast.
Ferrari 812 Competizione – mniej znaczy więcej
Ferrari 812 Competizione waży 1487 kg, a więc o 38 kg mniej niż standardowe 812. Poprawiło to osiągi samochodu – 812 Competizione przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy, od 0 do 200 km/h w 7,5 s i rozwija 340 km/h. Dla porównania „baza” przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, do 200 km/h w 7,9 s, zaś prędkość maksymalna jest identyczna. Stosunek do masy poprawił się z 1,9 kg/KM do 1,79 kg/KM. Względem 812 Superfast topowy wariant otrzymał inaczej skalibrowaną siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową. W efekcie czas potrzebny na zmianę biegów skrócił się o 5 %.
Warto też wspomnieć o 812 Competizione A, którego zdejmowany panel dachowy został w całości wykonany z włókna węglowego. Przewidziano dla niego specjalny schowek. Ferrari twierdzi także, że odmiana targa ma nieco niżej usytuowane nakładki na nadkola w porównaniu do wersji coupe. Producent twierdzi, że po założeniu panelu dach targa tworzy „poczucie estetycznej ciągłości z pałąkiem bezpieczeństwa”. Wariant coupe natomiast oferuje aluminiowy panel w kolorze nadwozia z elementami z włókna węglowego z tyłu, które zastępują tylną szybę.
Wraz z coupe pokazano stylową targę
Póki co Ferrari nie ujawniło żadnych szczegółów cenowych dotyczących modeli 812 Competizione i 812 Competizione A. Nie zdziwi nas jednak, jeśli wszystkie z planowanych egzemplarzy mają już swoich nabywców. Więcej informacji o kwestiach wizualnych, w tym zaaawansowanej aerodynamice włoskiego supersamochodu znajdziecie w naszym wcześniejszym wpisie, do którego link umieściliśmy na początku tekstu.