Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

Tak wygląda symbol siły 14 marek. Oto logo nowego koncernu Stellantis

Firmy FCA i PSA zaprezentowały właśnie logo koncernu Stellantis, który stanowi owoc ich fuzji. Wiemy już, co oznaczać będzie symbol nowego motoryzacyjnego giganta, w skład którego wejdzie aż 14 marek.

logo Stellantis

Grudzień 2019 r. okazał się wyjątkowo ważny zarówno dla włosko-amerykańskiego przedsiębiorstwa Fiat Chrysler Automobiles jak i francuskiej grupy PSA. Wtedy to bowiem podjęto decyzję o fuzji obu firm i przekształceniu ich w jeden wielki koncern, którego nazwę – Stellantis – ujawniono w lipcu. Nawiązuje ona do łacińskiego słowa „stello”, czyli rozświetlony gwiazdami a  sam koncern liczyć ma aż 14 marek. Dzisiaj natomiast poznaliśmy nowe logo Stellantis.

Logo Stellantis – symbol siły 14 marek

Wizualna prezentacja logo Stellantis niesie ze sobą ducha optymizmu, energii i odnowy. Symbolizuje ono różnorodną i innowacyjną firmę zdecydowaną zostać jednym z nowych liderów w nadchodzącej erze zrównoważonej elektromobilności. Z komunikatu prasowego wynika ponadto, że ma ono reprezentować bogate dzedzictwo wchodzących w jego skład marek oraz wyjątkowe połączenie mocnych stron każdej z nich. 

ZOBACZ TAKŻE
FCA-PSA zbyt banalne. Stellantis to nowa nazwa koncernu po połączeniu

Zaprezentowanie logo Stellantis stanowi kolejny ważny krok w procesie finalizowania fuzji obydwu firm. Ma ona zostać sfinalizowana do końca pierwszego kwartału 2021 roku. Do tej pory mają być bowiem uzyskane zgody zarówno akcjonariuszy PSA jak i FCA na ich charakterystycznych Nadzwyczajnych Walnych Zgromadzeniach.

Radykalne plany nowego koncernu

Niedawno pojawiły się doniesienia, jakoby Stellantis miałby się początkowo skupić na chińskim rynku oraz zredukować gamę modelową wchodzących w skład należących do niego marek. Wiąże się to z poszukiwaniem oszczędności, związanych z optymalizacją procesów produkcji. Redukcje dotkną nie tylko ilości modeli (można się spodziewać silnej regionalizacji), ale również redukcję zatrudnienia i same fabryki.  Część zakładów może nawet zostać zamknięta. 

ZOBACZ TAKŻE
Potwierdzono rozmowy o fuzji koncernów PSA i FCA

Już dotychczas skutki nowej „oszczędnościowej polityki” zarówno FCA jak i PSA są zauważalne. Wystarczy tu wspomnieć chociażby Fiata, który znacznie ograniczył liczbę modeli w ostatnich latach czy Lancię, która oferuje jeden przestarzały model Ypsilon, na dodatek wyłącznie na rynku włoskim. Optymizmem nie napawa także sprzedaż Alfy Romeo oraz kondycja Chryslera, który ma obecnie wyjątkowo okrojoną gamę pojazdów. Zaś w przypadku Grupy PSA warto wspomnieć o rezygnacji z hydropneumatycznego zawieszenia w Citroenach czy okrojeniu gamy silnikowej Opla Astry. 

Miejmy nadzieję, że Stellantis poradzi sobie z trawiącym branżę motoryzacyjną kryzysem a straty poniesione z racji nowej polityki nie będą aż tak dotkliwe dla klientów.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama