Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Debiutuje Porsche Cayenne S E-Hybrid. Odświeżone, czyli szybsze

Po liftingu pozostałych odmian Porsche wzbogaca gamę swojego flagowego SUV-a o trzeci wariant hybrydowy E-Hybrid. Samochód jest oczywiście szybszy, a przy tym jeszcze bardziej wyrafinowany.

Porsche Cayenne S E-Hybrid
Fot. Porsche

Nowe Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. W jego przypadku Niemcy  skoncentrowali się na doskonałej równowadze pomiędzy użytecznością na co dzień a wysokimi osiągami.  W przypadku odświeżonej wersji można mówić o jeszcze wyższym poziomie dopracowania i wyrafinowania technicznego znanego z Porsche.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche Cayenne doczekało się liftingu. V8 na pożegnanie

Cayenne S E-Hybrid zapewnia osiągi godne Porsche

W Cayenne S E-Hybrid znajdziemy zmodyfikowany 3-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 353 KM współpracujący z jednostką elektryczną o mocy 130 kW (176 KM). Razem osiągają one moc systemową aż 519 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. Przekłada się to na znakomite osiągi. Cayenne S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 263 km/h.

Nie tylko moc, ale i wyrafinowany układ jezdny

Cayenne S E-Hybrid jest standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, łączące doskonałą dynamikę jazdy z wysokim poziomem komfortu. Innowacyjna technika dwukomorowa i dwuzaworowa oferuje szerokie możliwości dostosowania charakterystyki pracy zawieszenia pod własne preferencje. 

ZOBACZ TAKŻE
PORÓWNANIE: Porsche Macan vs Alfa Romeo Stelvio vs Jaguar F-Pace

Prawie 100 km na samym prądzie

Sam układ napędowy zoptymalizowano, dzięki czemu pozwala on na przejechanie nawet 90 km na samym prądzie. Akumulator ma 25,9 kWh pojemności.  Nowa pokładowa ładowarka AC o mocy do 11 kW przy odpowiednim źródle prądu pozwala na pełne naładowanie Cayenne S E-Hybrid w niecałe dwie i pół godziny.

Porsche Cayenne S E-Hybrid

Fot. Porsche

Po czym poznamy hybrydowe Cayenne?

Z zewnątrz samochód poznamy po 20-calowych obręczach Cayenne S i układzie wydechowy z dwiema podwójnymi końcówkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Nowe Cayenne S E-Hybrid z nadwoziem SUV wyróżnia się pakietem zewnętrznym z elementami w kolorze srebrnym. W wersji Coupe mają one kolor czarny. W standardzie dostaniemy reflektory matrycowe LED Matrix, a w opcji jeszcze bardziej zaawansowane LED Matrix HD. 

Bogate wyposażenie już w standardzie

Standardowe wyposażenie obejmuje fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, a także pakiet wykończenia wnętrza Diamar w kolorze Silvershade. Kierowca może także korzystać z dodatkowych funkcji aplikacji My Porsche oraz nowych funkcjonalności Apple CarPlay. Porsche jest pierwszym producentem motoryzacyjnym, który w ramach CarPlay umożliwia łatwiejszy dostęp do ustawień auta.

Porsche Cayenne S E-Hybrid

Fot. Porsche

Podobnie jak w pozostałych wariantach, w Cayenne S E-Hybrid znajdziemy opcjonalny ekran dla pasażera z funkcjami wideo w samochodzie. Na liście opcji znajdziemy także system kontroli jakości powietrza, którego zadaniem jest filtrowanie cząstek stałych i niebezpiecznych substancji.

Nowe Porsche Cayenne S E-Hybrid można już zamawiać. Kosztuje ono od 519 000 zł lub 539 000 zł za wariant Coupe. 

Reklama