Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

McLaren Senna Novitec – 900 KM czystej frajdy

McLaren Senna został poddany tuningowi… I to nie byle jakiemu, bo przez samego Noviteca. W efekcie brytyjski supersamochód rozwija prawie 900 KM, stał się jeszcze szybszy i wywołuje jeszcze większą ekscytację.

Opublikowano

w dniu

McLaren Senna by Novitec
Fot. novitecgroup.com / McLaren Senna by Novitec

Jakiś czas temu pisaliśmy o McLarenie 720S Spider podrasowanym przez Noviteca. Teraz przyszła kolej na mocniejszy model. McLaren Senna w wydaniu niemieckiego tunera nabrał mocy i zyskał na aerodynamice, przez co stał się jeszcze szybszy.

McLaren Senna od Noviteca – zjawiskowa bestia

Novitec zmodyfikował nieco body kit Senny. Samochód otrzymał m.in. zmieniony kształt zderzaków czy poszerzone progi. Pojawiły się też charakterystyczne felgi Vossen (podobne do tych w 720S Spider od Noviteca). Przednie koła mają rozmiar 255/30 i 20-calowe obręcze, natomiast tylne 325/25 i 21-calowe felgi.

McLaren Senna by Novitec

Fot. novitecgroup.com / McLaren Senna by Novitec

Na życzenie klienta Novitec oferuje kilka możliwości modyfikacji wnętrza. Nabywca może zdecydować się na nowe materiały ze skóry i alcantary w wielu konfiguracjach kolorystycznych.

Znacznie mocniejszy i szybszy

Największy zakres modyfikacji dotyczy jednak jednostki napędowej. 4-litrowe V8 biturbo rozwija teraz aż 902 KM i 888 Nm, czyli o 102 KM i 88 Nm więcej niż w przypadku standardowej wersji. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na osiągi. McLaren Senna w wydaniu Noviteca przyspiesza od 0 do 100 km/h 2,7 s i rozpędza się do 335 km/h. To o 0,1 s szybciej niż w “zwykłej” odmianie. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian. Warto też wspomnieć o sprincie od 0 do 200 km/h, który skrócił się o 0,3 s i wynosi teraz 6,5 sekundy. 

Układ wydechowy rodem z bolidu F1

Modyfikacje jednostki napędowej objęły m.in. zmiany w oprogramowaniu silnika i  nowy układ wydechowy, który wykonano ze stopu niklowo-chromowanego, zawierającego mieszankę z żelaza, niobu, molibdenu, aluminium oraz tytanu. Fachowa nazwa materiału to Inconel i jest on stosowany w bolidach F1. Składa się on z podwójnej końcówki – każda o średnicy 95 mm. Mogą być one polerowane lub wykończone w matowej czerni. Układ wydechowy Inconel można też zamówić osobno, bez ingerencji w silnik.

Na poniższym nagraniu możecie zobaczyć, jak brzmi i prezentuje się w pełnej okazałości McLaren Senna od Noviteca. Trzeba przyznać, że prezentuje się on zjawiskowo.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama