Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Terenowa ikona w bardziej drapieżnym wydaniu. Oto Manhart DP 500

Niemiecki tuner zwykle brał się za samochody niemieckich marek. Tym razem jednak jego ofiarą padła brytyjska ikona w postaci najnowszego Land Rovera Defendera, który jako Manhart DP 500 otrzymał bardziej drapieżny styl i spory zastrzyk mocy.

Manhart DP 500

Najczęściej o Manharcie pisaliśmy przy okazji projektów na bazie BMW czy Audi, a także powiązanych marek, w tym Mini. Tym razem niemiecki tuner z siedzibą w Wuppertalu wziął się za najnowsze wydanie brytyjskiej terenowej ikony w postaci Land Rovera Defendera. Terenówka, która z założenia nie zapewnia dobrych właściwości jezdnych na asfalcie, jako Manhart DP 500 zdaje się przeczyć tym regułom. Na marginesie warto wspomnieć, że obecnie produkcja zaprezentowanego w 2019 roku Defendera została wstrzymana ze względu na niedobór chipów, na co zresztą cierpi obecnie cały przemysł motoryzacyjny. Nie przeszkodziło to jednak Manhartowi w stworzeniu tego jakże ciekawego projektu.

Manhart DP 500 – frajda nie tylko w terenie

Już patrząc na samochód, w oczy rzucają się nowe, aż 24-calowe felgi z oponami o wyjątkowo niskim nie tylko jak na terenówkę profilu 295/30. Opcjonalnie dostępne będą też mniejsze, 22-calowe felgi z oponami o rozmiarze 295/40. Felgi mogą być złote lub czarne. Oczywiście zachowano też wyróżnik Defendera w postaci zamontowanego na klapie bagażnika koła zapasowego. Manhart DP 500 otrzymał też zmodyfikowane zawieszenie pneumatyczne, w efekcie czego jego prześwit zmalał o 30 mm. Chromowane akcenty z przodu oklejono winylem, zaś przez całą długość auta biegnie ozdobny srebrny pas, który jest znakiem rozpoznawczym Manharta. Masywności autu dodają nakładki na nadkola, które delikatnie poszerzają sylwetkę. Nazwę tunera znajdziemy na przedniej szybie, przednim zderzaku oraz tylnym dyfuzorze.

Manhart DP 500

Kabina nabrała natomiast więcej luksusowego charakteru. Niektóre elementy wykończono bowiem alcantarą i skórą. Podobne wykończenie zyskały także fotele Recaro z wysuwaną podpórką pod uda, podgrzewaniem i wentylacją, których ciekawy pikowany wzór rzuca się w oczy.

Manhart DP 500

Bardziej rasowy Defender o parametrach wersji V8

ZOBACZ TAKŻE
Ponad 800-konne BMW M8 od Manharta - w 2,6 s do setki!

Zmianom poddano też układ napędowy. Sercem pojazdu jest turbodoładowana jednostka V6 o pojemności 3 litrów z wersji P400. Po modyfikacjach niemieckiego tunera rozwija ona jednak 519 KM oraz 710 Nm. Dla porównania standardowa V6-tka rozwija 400 KM oraz 505 Nm, zaś pokazana niedawno odmiana V8 525 KM i 625 Nm. Liczby te robią zatem wrażenie. Manhart nie podał niestety osiągów DP 500. Samochód otrzymał też nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z końcówkami pokrytymi włóknem węglowym lub ceramicznym. Na liście opcji znajdą się natomiast ulepszone hamulce. Manhart wycenił swój pakiet modyfikacji na blisko 20 tysięcy euro.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama