Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowa Škoda Octavia RS wchodzi na polski rynek. Znamy ceny

Ofertę sprzedażową nowej Octavii poszerzono właśnie o usportowione wersje RS. Po raz pierwszy Škoda Octavia RS dostępna będzie w jednym z trzech rodzajów układów napędowych.

Opublikowano

w dniu

Skoda Octavia RS iV
Fot. skoda / Škoda Octavia RS iV

Škoda Octavia czwartej generacji spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku samochodowym. Obecnie w ofercie – poza wersjami cywilnymi – znajduje się Octavia RS z silnikiem benzynowym oraz Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Niebawem dołączy do nich również wariant z silnikiem wysokoprężnym.

Octavia emanuje ponadczasowym designem wyrażającym pewność siebie. W nowej generacji modelu akcent położono bowiem na odświeżoną linię zderzaka i ostro zarysowane przednie reflektory. Opływowy kształt bestsellera Škody pozytywnie wpływa też na ekonomię jazdy.

Premiera sportowego modelu Škoda Octavia RS

Škoda poszerzyła ofertę modelu Octavia na polskim rynku o usportowioną wersję RS. Usportowiony wariant modelu Octavia charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu wersji Liftback na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Škoda Octavia RS Challenge 2.0 TSI 245 KM - sportowiec na trasy

Dynamiczne wnętrze w stylu RS

We wnętrzach wszystkich modeli Octavia RS dominuje czerń. Przeprojektowaną wielofunkcyjną trójramienną kierownicę obszyto skórą i oznaczono logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu.

Octavia RS - wnętrze

Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, Znajdują się one również na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.

Virtual Cockpit o sportowym układzie

W standardowym wyposażeniu trzech modeli RS można znaleźć Virtual Cockpit z dodatkowym układem sportowym. Standard obejmuje również wybór trybów jazdy. W wariantach RS występują również wszystkie systemy wspomagania kierowcy dostępne dla gamy modelu Octavia czwartej generacji. Należą do nich nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist), system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) i system ostrzegania o ruchu lokalnym (Local Traffic Warning).

Nowe funkcje adaptacyjnego zawieszenia

W trzech topowych modelach Octavia o dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy w standardzie oraz typowe dla RS zawieszenie sportowe. W przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało ono również obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, nieustannie zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym.

Octavia RS - fotele

DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami. Zmian dokonuje si bowiem za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w wersji Octavia RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.

Škoda Octavia RS – trzy układy napędowe

W czwartej generacji modelu Octavia RS klienci po raz pierwszy mogą wybierać spośród trzech różnych układów napędowych. Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 245 KM i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Ponadto model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI o mocy 245 KM z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG  Silnik 2.0 TDI osiąga 200 KM i zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja.

ZOBACZ TAKŻE
Škoda Octavia RS iV - hot hatch pod napięciem

Elektronika sterująca możliwym do wyboru napędem na cztery koła w ułamku sekundy reaguje na zmianę warunków jazdy. Sprzyja to zatem utrzymaniu dynamiki, na przykład podczas szybkiego wchodzenia w zakręty. Układ ten przenosi część momentu obrotowego na przeciwne koło, gdy zmniejszy się obciążenie koła wewnętrznego, utrzymując przyczepność.

Octavia RS
 
Nieważne, który wariant napędu wybierze miłośnik modelu Octavia RS, wszystkie spełniają zróżnicowane oczekiwania, łącząc w sobie osiągi doceniane przez klientów od dziesięcioleci i wyjątkową praktyczność na co dzień. Każdy z trzech układów napędowych gwarantuje nieprzerwane dostarczanie mocy przy małym zużyciu paliwa, w imponującym stylu demonstrując możliwości najnowszych technologii – mówi František Drábek, dyrektor ds. modeli kompaktowych w Škoda Auto.

Škoda Octavia RS – ceny plus wyposażenie

Początkowo samochód dostępny będzie tylko w dwóch wersjach. Za 2.0 TSI zapłacimy 147 850 zł, natomiast RS iV kosztuje 158 300 zł. Dopłata do nadwozia kombi wynosi 4000 zł. Odmiana wysokoprężna dołączy do oferty już niebawem.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama