Maserati GranTurismo i GranCabrio kończą rynkowy żywot z przytupem
Nasze social media

Samochody

Maserati GranTurismo i GranCabrio kończą rynkowy żywot z przytupem

Do historii przechodzą właśnie jedne z najpiękniejszych coupe i kabrioletów ostatnich lat. Model GranTurismo i jego otwarta wersja GranCabrio zostały wycofane z oferty Maserati. Na pożegnanie przygotowano zjawiskowy egzemplarz Zéda.

Opublikowano

w dniu

Maserati GranTurismo Zéda
Fot. maserati.com / Maserati GranTurismo Zéda

Maserati GranTurismo jest na rynku od 2007 r. (GranCabrio od 2009 r.) i cały czas cieszyły się sporą popularnością, w tym także w Polsce. Ich chwytający za serce design w połączeniu z pięknie brzmiącą wolnossącą V8-ką od Ferrari sprawiały, że oba te modele cały czas uchodziły za obiekt pożądania. Konkurencja jednak nie próżnowała, wypusczając na rynek coraz to nowsze generacje swoich sportowych modeli. 

Koniec Maserati GranTurismo i GranCabrio

Aby godnie pożegnać ten jakże rozpoznawalny model, Maserati stworzyło zjawiskowy egzemplarz GranTurismo o nazwie Zéda. Samochód wyróżnia się unikatowym malowaniem – ma kilkukolorowe nadwozie, a poszczególne barwy płynnie przechodzą w kolejne. Przedni zderzak i maska zostały polakierowane na niebiesko. Częściowo niebieskie są także przednie błotniki. Kolejne elementy poszycia karoserii otrzymały błyszczący lakier bezbarwny, który płynnie przechodzi w matową czerń, aż po biel w tylnej partii nadwozia. Całość sprawia wrażenie niedokończonego projektu z przebijającymi się podkładami. Stanowi to symboliczne nawiązanie do ewolucji tego modelu.

Maserat GranTurismo Zéda

GranTurismo Zéda – niedokończony projekt?

Pod względem technicznym nic nie zmieniono. Zéda korzysta – podobnie jak zwykłe GranTurismo – z 4,7-litrowej wolnossącej V8-ki rodem z Ferrari. Generuje ona 460 KM i 520 Nm (silnik znany także z Ferrari Californii). 

Przez cały okres produkcji powstało ponad 40 000 egzemplarzy Maserati GranTurismo i GranCabrio. W tym czasie powstało także wiele wersji specjalnych, jak MC, MC Sport Line, Sport czy najmocniejsza MC Stradale.

Zmiana warty

Obecnie włoska marka szykuje się do “zmiany warty”. W ciągu najbliższych czterech lat zadebiutuje aż 7 nowych modeli, w tym zupełnie nowe wcielenia Quattroporte, Ghibli, Levante, w także GranTurismo (w 2021 r.). Każdy z nich otrzyma zelektryfikowaną wersję i zaoferuje rozwiązania z zakresu autonomicznej jazdy poziomu 3.  Będzie się działo!

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama