Czego szukasz?

Samochody

Brabus Ultimate E – elektryczny Smart z iskierką hot hatcha

To była tylko kwestia czasu, aż niemiecki tuner po raz kolejny weźmie się za elektrycznego Smarta. Brabus Ultimate E udowadnia, że nie trzeba wcale dużej mocy i napędu spalinowego, by czerpać frajdę z jazdy… Jest ona jednak dosyć kosztowna.

Niemiecki tuner ma już spore doświadczenie w „poprawianiu” różnych modeli Smarta. Tym razem po raz kolejny wziął się za elektryczne ForTwo. Poprzednio zrobił to już w 2019 roku – wtedy powstały 23 egzemplarze podrasowanego Smarta. Najnowszy Brabus Ultimate E oparty jest na Smarcie EQ ForTwo Cabrio z roku modelowego 2020. 

Brabus Ultimate E – elektryczna zabawka do miasta

Przeprojektowano system kontroli momentu obrotowego, zastosowano specjalne moduły przełącznika dynamiki jazdy i pedału przyspieszenia. Zapewnia on teraz lepszą reakcję, a szybkość odzyskiwania energii zredukowana jest do poziomu produkcyjnego. Brabus Ultimate E oferuje 92 KM mocy i 180 Nm momentu obrotowego (o 20 Nm więcej niż w seryjnym EQ ForTwo).

Brabus Ultimate E

Do wyboru są cztery tryby jazdy. Najlepsze osiągi dostępne są w trybie Sport+. Uwalnia on bowiem pełen potencjał napędu elektrycznego (180 Nm) i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie  10,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 130 km/h. W zależności od stylu jazdy elektryczny Brabus zapewnia zasięg do 125 km na jednym ładowaniu akumulatora. Cóż, szału nie ma, ale do miasta wystarczy.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Smart EQ Forfour (2018) - "pod napięciem"

Maluch dla bogatych

Sportowe ambicje pojazdu podkreśla także szereg dodatków zewnętrznych. W oczy rzuca się przedni pas Widestar zaprojektowany przez Brabusa specjalnie dla tej serii. Ma on strukturę plastra miodu i trzy duże wloty powietrza (a raczej imitacje). Pojawiły się też poszerzenia nadkoli przy przedniej i tylnej osi. Oprócz tego zastosowano 18-calowe felgi z oponami o wyjątkowo niskim profilu 235/30 z tyłu (auto ma napęd na tylną oś) oraz nowe wahacze. Brabus wyposażył auto także w sztywniejsze zawieszenie.

Brabus Ultimate E

Zmodyfikowano również deskę rozdzielczą, gdzie pojawiły się skórzane obszycia. Sportowego charakteru nadają wnętrzu aluminiowe nakładki na pedały B, kierownica z czerwonym znacznikiem u góry oraz emblematy Brabusa na podnóżku i nakładkach na progi.

ZOBACZ TAKŻE
Brabus Invicto - opancerzona klasa G dla prawdziwych twardzieli

Na koniec cena. Brabus Ultimate E kosztuje w Niemczech 49 449 Euro, czyli około 220 000 złotych. Sporo, zwłaszcza jak na mierzące raptem 2,7 m długości auto.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama