Connect with us

Samochody elektryczne

GMC Hummer EV – legenda wraca jako elektryczny pickup. 1000 KM mocy

Słynna nazwa powraca jako elektryczny pick-up GMC Hummer EV. Jak przystało na auto amerykańskie, nowy Hummer imponuje rozmiarami, mocą a także osiągami oraz ceną. Krótko mówiąc wszystko w rozmiarze full size.

Opublikowano

w dniu

GMC Hummer EV
Fot. gmc.com / GMC Hummer EV

Historia zatoczyła koło… Wszystko zawdzięczamy elektrycznej rewolucji. Niegdyś Hummer był kojarzony z wielkim, topornym i wyjątkowo paliwożernym SUV-em, który był traktowany przez gwiazdy czy gangsterów jako alternatywa dla limuzyn. Wydawałoby się, że nazwa ta już nigdy nie powróci z racji na “proekologiczne” czasy. Tymczasem to właśnie dzięki modzie na elektromobilność powstał GMC Hummer EV jako alternatywa m.in. dla Tesli Cybertruck.

GMC Hummer EV – wszystko w rozmiarze full size

Po blisko dekadzie nieobecności nazwa Hummer powraca i wieńczy wyjątkowo mocnego elektrycznego pick-upa od należącej do koncernu GM marki GMC. Do czasu likwidacji w 2010 roku Hummer również był częścią wspomnianego koncernu. GMC Hummer EV to czterodrzwiowy pick-up w rozmiarze full size. Stylistykę przodu mogliśmy już poznać wcześniej w ramach zapowiedzi producenta. Jest ona masywna, utrzymana w charakterystycznej dla Hummera kanciastej estetyce.

GMC Hummer EV

Najciekawszym elementem stylistyki Hummera jest właśnie przedni pas z umieszczonymi pomiędzy reflektorami sześcioma podświetlanymi prostokątami, tworzącymi tło dla napisu Hummer. Wzorem poprzedników pojawił się wyjątkowo krótki przedni zwis, zapewniający imponujący kąt natarcia. W zderzak wkomponowano zaczepy dla lin a także zastosowano całkowicie płaską, zabudowaną osłonami podłogę. Z tyłu mamy już typowego, kanciastego pick-upa. Tylną klapę zdobi spory napis HUMMER. 

Hummer jako targa

Jest jednak ciekawostka,  o której warto wspomnieć. Otóż poszycie dachu składa się z czterech, wykonanych z kompozytów, niezależnych paneli. Po ich demontażu można cieszyć się z jazdy pod gołym niebem, gdyż zostaje tylko pałąk przeciwkapotażowy. Można więc rzec, że GMC Hummer EV ma nadwozie typu targa. Oczywiście zdjęte panele można schować na pace. 

GMC Hummer EV

Kabina elektrycznego Hummera jest równie masywna co jego nadwozie. Przy okazji wygląda nowocześnie. Znajdziemy tam cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala oraz potężny dotykowy ekran systemu info-tainment, który dominuje nad resztą deski rozdzielczej. W najbogatszych wersjach mamy zestaw kamer oferujący aż 18 różnych widoków. Na liście opcji dostępny będzie (w ramach abonamentu) system półautonomicznej jazdy “SuperCruise”.

ZOBACZ TAKŻE
Hummer powróci jako elektryczny pick-up o mocy 1000 KM!

Na początku w ofercie znajdzie się odmiana First Edition. W standardzie GMC Hummer EV First Edition otrzyma system czterech kół skrętnych – Torque Vectoring. Dzięki niemu auto oferuje przydatny w terenie tryb pełzania “skośnego”. Tryb ten nazwano mianem “CrabWalk” (chód kraba). Samochód korzysta z trzech silników elektrycznych o łącznej mocy 1000 KM i maksymalnym momencie obrotowym 15 600 Nm! Napęd trafia oczywiście na wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynieść zaledwie 3 sekundy. Producent obiecuje zasięg na poziomie ponad 350 mil (560 km).

1000 KM i 15 600 Nm – elektryzujące wartości

Standardem będzie 800-woltowa instalacja elektryczna a samo auto ma się ładować z mocą 350 kW. Po 10 minutach ładowania tej mocy ładowarką zasięg ma wzrosnąć o 100 mil (160 km). Obecnie podobny poziom obiecuje jedynie Porsche.

W późniejszym czasie gamę Hummera uzupełnią również słabsze odmiany. Będą to EV3X (jesienią 2022 r.) oraz EV2X (wiosną 2022 roku). Pierwsza z nich również otrzyma trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 800 KM i zapewni ok. 480 km zasięgu. Druga otrzyma już dwa motory trakcyjne generujące 625 KM i będzie w stanie pokonać około 400 km.

GMC Hummer EV

Warto też wspomnieć o właściwościach terenowych elektrycznego Hummera. GMC Hummer EV standardowo otrzyma 35-calowe koła (opcjonalnie 37 cali) oraz pneumatyczne zawieszenie. Prześwit może być regulowany w zakresie od 20 do nawet 43 cm. Manewrowanie w terenie ułatwi system “UltraVision” obejmujący zestaw kamer zamontowanych w podwoziu. Kąty natarcia i zejścia nie zostały podane, jednak wiadomo, że głębokość brodzenia wyniesie 650 mm.

ZOBACZ TAKŻE
Kolejne spełnione marzenie Elona Muska. Tesla Cybertruck jak auto z innej planety

GMC Hummer EV – równie imponujący co poprzednicy

GMC Hummer EV First Edition trafi na rynek jesienią 2021 roku. Został wyceniony na 112 595 dolarów. Odmiana EV3X kosztować będzie od 99 995 a bazowa EV2X od 89 995 $. Mimo braku spalinowego serca nowy Hummer robi nie mniejsze wrażenie niż poprzednicy i z pewnością będzie poważnym konkurentem dla Tesli Cybertruck. Oczywiście europejscy klienci nie mają co na niego liczyć, ale to już nie dziwi.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama