Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

BMW M5 CS G-Power wręcz wgniata w fotel. 900 KM i ponad 330 km/h

Już standardowe M5 CS potrafi zapewnić sporą dawkę adrenaliny. Jeśli jednak dla kogoś ponad 600 KM to mało, może zdecydować się na BMW M5 CS G-Power o mocy 900 KM, które z pewnością mocno wciśnie w fotel.

BMW M5 CS G-Power

Pod koniec stycznia zadebiutowała topowa odmiana BMW M5 o mocy 635 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. CS to najmocniejsze seryjne M5 w historii niemieckiej marki, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3 sekundy i rozpędza się d0 305 km/h. Jednocześnie jest ono aż o 104 kg lżejsze od wariantu Competition, który jest o 10 KM słabszy. Jeśli dla kogoś to wciąż za mało, może skorzystać z pakietu oferowanego przez niemieckiego tunera. Sprawia on, że BMW M5 CS G-Power to prawdziwy killer nie tylko wśród sportowych sedanów.

BMW M5 CS G-Power – pogromca sportowych sedanów

W wydaniu G-Power BMW M5 CS rozwija aż 900 KM oraz 1050 Nm. Jest to zatem aż o 265 KM i 300 Nm więcej niż „baza”. Aby uzyskać takie parametry, zastosowano nowe turbosprężarki i rury spustowe oraz dokonano zmian w oprogramowaniu jednostki napędowej. Ponadto zmodyfikowano układ dolotowy oraz zastosowano nowy układ wydechowy Deeptone z zewnętrznymi wylotami o średnicy 90 mm i wewnętrznymi o średnicy 100 mm. Kupujący mogą wybrać dla nich surowe włókno węglowe lub kute wykończenie węglowe.

BMW M5 CS G-Power

G-Power nie wspomina o czasie przyspieszenia po tych aktualizacjach. Prędkość maksymalna wzrasta do ograniczonej elektronicznie 207 mph (333 km/h), zamiast standardowego limitu 305 km/h.

Kilka pakietów, ale jeden szczególnie imponuje

G-Power oferuje również słabsze pakiety GP-700, GP-740, GP-780 oraz GP-820. Liczba dla każdego z nich oznacza moc wyjściową w jednostkach metrycznych. Pakiety modernizacyjne Hurricane RR zwiększają moc d0 840 KM i 1050 Nm, dzięki dopasowaniu takich części, jak kute elementy tłoków i korbowodów.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M5 CS ujrzało światło dzienne. Najmocniejsza "eMka" w historii

Z zewnątrz BMW M5 CS G-Power wyróżnia się specjalnymi felgami niemieckiego tunera o rozmiarach 20 i 21 cali oraz maską i tylnym skrzydłem z włókna węglowego. Standardowe M5 CS startuje w Niemczech z pułapu 180 400 zł, zaś na rynku amerykańskim jest to 140 000 dolarów. Topowy pakiet GP-900 nie został jeszcze wyceniony. Z kolei nieco słabszy GP-820 kosztuje 23 640 euro. Warto wspomnieć, że BMW M5 CS będzie wersją limitowaną wyłącznie na rok modelowy 2022 – chętni zatem muszą się pospieszyć. Samochód trafi do salonów wiosną.

5/5 (liczba głosów: 3)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama