Nowe Porsche 911 GT3 Cup zaprezentowano podczas corocznej imprezy producenta „Night of Champions”. Samochód oparto na obecnym 911 typu 992. Prace nad pojazdem trwały od 2018 roku. Porsche 911 GT3 Cup zostanie udostępnione zarówno zawodnikom Porsche Mobil 1 Supercup, jak i zespołom klientów prywatnych startującym w krajowych pucharach Carrera, rozgrywanych w Niemczech, Francji, Azji, krajach Beneluksu oraz w Ameryce Północnej.
Porsche 911 GT3 Cup – szereg istotnych ulepszeń
Spory nacisk położono na zoptymalizowanie aerodynamiki. Szerokość pojazdu wzrosła o 28 mm względem wcześniejszej wersji, m.in. za sprawą bardziej wydatnych błotników. Zastosowano też dodatkowy wlot powietrza chłodzącego przednie hamulce. Szerszy tylny pas w połączeniu z większym spoilerem poprawia docisk i poprawiają wydajność aerodynamiczną. Nadwozie niemieckiej wyścigówki składa się w 70% z aluminium i w 30% ze stali. Masa własna na sucho pozostała niezmieniona względem poprzednika i wciąż wynosi 1260 kg.
Zmieniła się natomiast moc 4-litrowego sześciocylindrowego silnika typu bokser. Wynosi ona teraz 510 KM (wcześniej 485) przy 8400 obr./min. Porsche 911 GT3 Cup zachowało dotychczasowy układ wydechowy w trzech wersjach do wyboru, zapewniający spore doznania akustyczne.
Najpopularniejsza wyścigówka jeszcze bardziej dopracowana
Kolejnym zauważalnym ulepszeniem jest wnętrze inspirowane innym wyścigowym modelem – 911 GT3 R. Samochód zawiera całkowicie nowy fotel wyścigowy z dwoma ustawieniami wysokości oraz regulowaną kolumnę kierownicy. Wykonano ją z włókna węglowego zaczerpniętą z Porsche 911 GT3 R. Pozostałe zmiany obejmują dostosowany przełącznik obciążenia hamulca, odnowiony 10,3-calowy ekran, który wyświetla kluczowe dane oraz poprawioną elektronikę, obejmującą 700 opcji diagnostycznych dostępnych dla kierowców, inżynierów i techników.
– Chcieliśmy, aby nowe 911 GT3 Cup stało się jeszcze bardziej profesjonalnym samochodem wyścigowym, a jednocześnie uczynić je bardziej opłacalnym dla zespołów. Osiągnęliśmy to szczególnie dzięki efektownemu wyglądowi, ulepszonemu zawieszeniu i inteligentnym rozwiązaniom w zakresie detali elektrycznych. Prowadzenie nowego 911 GT3 Cup jest zauważalnie bardziej precyzyjne i jeszcze przyjemniejsze. Dzięki ulepszonym osiągom i zoptymalizowanemu kokpitowi to najlepszy samochód pucharowy, jaki kiedykolwiek Porsche zbudowało – powiedział kierownik projektu Jan Feldmann.
Debiut planowany na Carrera Cup North America
Dostawy dla teamów rozpoczną się w lutym, wraz z pierwszym przydziałem przewidzianym na rynek amerykański w celu wsparcia startu Carrera Cup North America, który ma rozpocząć się na torze Sebring International Raceway w dniach 16-17 marca 2021 roku. Porsche 911 GT3 Cup wyceniono na 225 000 euro (272 511 $).