Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

GLE 63 Wheelsandmore. SUV Mercedesa mocniejszy od Porsche 918

Już seryjny Mercedes-AMG GLE 63 uznawany jest za elitę tzw. „Super SUV-ów”. Powstała właśnie jego bardziej hardcore’owa wersja. GLE 63 Wheelsandmore rozwija ponad 900 KM siejąc popłoch wszędzie, gdzie tylko się pojawi.

Mercedes GLE 63 Wheelsandmore

Już seryjny Mercedes-AMG GLE 63 wzbudza respekt. Podstawowy wariant generuje 571 KM i 750 Nm. Dostępny jest także mocniejszy o nazwie GLE 63 S, który wytwarza 612 KM i 850 Nm. Pierwszy z nich przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe 4 sekundy a drugi w zaledwie 3,8 s. To jednak nic przy tym co oferuje GLE 63 Wheelsandmore. Niemiecki tuner poszedł bowiem na całość i stworzył jednego z najbardziej szalonych SUV-ów, jakie kiedykolwiek powstały.

ZOBACZ TAKŻE
Audi RS6 Avant Wheelsandmore - ponad 1000-konne kombi

GLE 63 Wheelsandmore – wielkie koła i jeszcze więcej mocy

Samochód otrzymał aż cztery pakiety modyfikacji do wyboru. Już „podstawowy” o nazwie Stage oferuje 710 KM i 950 Nm. Nie zawiera on jednak usunięcia ogranicznika prędkości, czego akurat dokonano w przypadku pozostałych wariantów. Pozwala on na rozpędzenie się do zawrotnych 320 km/h. Mowa tu przecież o dużym, ponad 2-tonowym SUV-ie… a raczej Super SUV-ie.

Kolejny pakiet Stage 2 oferuje 800 KM i 1040 Nm. W tym przypadku możemy już liczyć na brak ogranicznika prędkości. Kosztuje on około 74 000 zł zaś podstawowy 10 000 zł.

Wisienka na torcie

Kolejny jest Stage 3 zapewniający aż 860 KM i 1150 Nm. Jego cena sięga 135 000 zł. Prawdziwą wisienką na torcie jest topowy wariant Stage 4. Gwarantuje on budzące uznanie 920 KM i 1150 Nm. Respekt budzi też jego cena wynosząca 185 000 zł. Dla porównania za podobną kwotę otrzymamy dobrze wyposażoną Skodę Superb z 2-litrowym 190-konnym turbodieslem pod maską.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+

Za bazę do modyfikacji posłużyła dobrze znana 4-litrowa jednostka V8 z podwójnym doładowaniem. Zmodyfikowano m.in. sprężarki oraz wgrano nowe oprogramowanie.

To nie koniec zmian

GLE 63 Wheelsandmore może poruszać się na ogromnych 24-calowych felgach widocznych na zdjęciu. Nałożono na nie opony Vredestein o rozmiarze 295/30 z przodu oraz 355/25 z tyłu. Całość robi świetne wrażenie… Cóż, w końcu nazwa (tunera) do czegoś zobowiązuje.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mercedes CLA 45 AMG – ostry jak brzytwa

To jednak nie koniec planów firmy Wheelsandmore. Niemiecki tuner już pracuje nad nowymi częściami do GLE 63. Mowa tu m.in. o nowym układzie wydechowym czy modułem sterowanym smartfonem, który służyłby do obniżania pneumatycznego zawieszenia. Jesteśmy arcyciekawi efektów prac speców z Wheelsandmore.

Oceń nasz artykuł!
Reklama