Toyota C-HR zadebiutowała na rynku w 2016 roku jako dynamiczny crossover, który łączy atrakcyjny wygląd z pewnym prowadzeniem, a przy tym wyróżnia się w segmencie pod względem niskiej emisji spalin. Model Toyota C-HR wywarł ogromny wpływ na cały segment crossoverów. Czas na kolejną ciekawą odmianę, jaką jest Toyota C-HR GR Sport.
Toyota C-HR GR Sport – przedsmak wersji GR
W pierwszym roku sprzedaży w Europie kupiono 120 tysięcy egzemplarzy, co przełożyło się na 10 procent udziału w segmencie. Sukcesy Toyoty C-HR trwają do dziś. Hybrydowe wersje z silnikami 1.8 l (122 KM) oraz 2.0 l (184 KM) posiada już ponad 400 tysięcy Europejczyków.
Wersja GR Sport jest dla Toyoty tym samym, co R-Line dla Volkswagena i ST-Line w przypadku Forda. Wraz z wprowadzeniem wersji GR Sport, a także nowymi kompozycjami kolorystycznymi i opcjonalną tapicerką Leather Beige w wariancie Executive, gama Toyoty C-HR w roku modelowym 2021 będzie jeszcze bardziej wyrafinowana pod względem stylistyki.
Toyota C-HR GR Sport wyróżnia się specjalnie przeprojektowanym pasem przednim z czarnym tłem emblematu marki, przyciemnionymi kloszami lamp przednich oraz wykończeniem środkowej części zderzaka i otoczeniem świateł przeciwmgielnych w kolorze Piano Black. Całość uzupełnia grill w kolorze ciemnego chromu, a także nowy, bardziej akresywny przedni splitter.
Kilka subtelnych dodatków „robi robotę”
Od boku Toyota C-HR wyróżnia się dekoracyjnymi osłonami drzwi w kolorze Piano Black oraz nowymi 19-calowymi felgami, na które nałożono opony Continental Premium Contact 6 o rozmiarze 225/45. Są one lżejsze od 18-calowych, jednak mają taki sam opór toczenia i nie wpływają na emisję spalin, za to mają poprawiać przyczepność. Z tyłu zaś mamy czarne tło emblematu marki, otoczenie świateł w kolorze Piano Black, logo GR Sport oraz przeprojektowany zderzak.
Wersja GR Sport występuje w siedmiu dwukolorowych zestawieniach kolorystycznych. Oferowana jest również w nowym połączeniu szarego lakieru Dynamic Grey z czarnym dachem.
Kilka ciekawych akcentów… oraz mniej oczywistych zmian
W kabinie również znajdziemy kilka zmian. Deska rozdzielcza wersji GR Sport została wykończona listwą dekoracyjną w kolorze Cool Silver a fotele połączeniem czarnej skóry i alcantary. Przeszyto je szarą i czerwoną nicią, co stanowi bezpośrednie nawiązanie do barw Gazoo Racing. Kierownicę obszyto perforowaną skórą. Czerwone przeszycia znajdziemy także na lewarku skrzyni biegów. Do tego dochodzą nakładki progowe, logotypy GR Sport, przycisk Start z logo GR oraz animacja ekranu TFT z akcentami GR.
Wyposażenie wersji GR Sport obejmuje m.in. przyciemniane szyby tylne, LED-owe światła główne, przednie lampy przeciwmgielne, tylny spoiler, sportowe fotele oraz system audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem (opcja). Przeprojektowano również zawieszenie i układ kierowniczy oraz zaktualizowano pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.
Toyota C-HR GR Sport trafi do sprzedaży w styczniu 2021 roku. Japoński crossover w wersji GR Sport stanowi tylko przedsmak topowej odmiany GR, która zapewne prędzej czy później doczeka się debiutu.