Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

SSC Tuatara Striker i Agressor – jeszcze bardziej szalone. Nawet 2200 KM

Amerykanie zapowiedzieli jeszcze bardziej ekstremalne odmiany swojego hipercara. Drogowa SSC Tuatara Striker otrzyma wyjątkowo zaawansowany pakiet aerodynamiczny Oprócz tego pojawi się torowa odmiana Tuatara Agressor rozwijająca ponad 2200 KM.

SSC Tuatara Striker

W ostatnich miesiącach zrobiło się głośno o nieudanych próbach pobicia oficjalnego rekordu prędkości przez amerykańską firmę Shelby Supercars i jej hipercar Tuatara. Miała ona osiągnąć 508 km/h, jednak było sporo zastrzeżeń co do wiarygodności próby. Kolejnych parę prób zakończyło się fiaskiem z uwagi na usterki pojazdu. Ostatecznie zaś samochodem uzyskano 455 km/h. Już standardowa Tuatara rozwija zawrotne 1774 KM w przypadku paliwa E85 (na zwykłym ma 1350 KM). Sercem pojazdu jest podwójnie doładowana jednostka V8 z płaskim wałem korbowym o pojemności 5.9 litra. Amerykanie zapowiedzieli jednak dwie limitowane, jeszcze bardziej ekstremalne wersje w postaci modeli SSC Tuatara Striker oraz Tuatara Agressor.

SSC Tuatara Striker – wyjątkowo agresywny bodykit

Tuatara Striker skupia się przede wszystkim na ulepszeniach aerodynamicznych, aby znacznie zwiększyć siłę docisku. SSC twierdzi, że siła docisku jest zwiększona trzykrotnie przy prędkości 258 km/h (160 mph). Część agresywnego bodykitu Tuatary Striker stanowi aktywny tylny spojler, stabilizator pionowy oraz zmodyfikowany tylny dyfuzor. Przedni splitter ze zingerowanymi płaszczyznami nurkowymi znajduje się z przodu, zaś po bokach są odchylane wahacze.

SSC Tuatara Striker

 

W efekcie siła docisku wzrosła z 162 do aż 500 kg. Nacisk na przednią oś wynosi 45,4%, zaś na tylną 54,6%. Projektant SSC Jason Castriota powiedział, że na zaprojektowanie pakietu aerodynamicznego Strikera poświęcono aż 1000 godzin. W kabinie z kolei pojawiło się więcej włókna węglowego  i alcantary. Moc pozostała bez zmian i nadal wynosi 1774 KM.

ZOBACZ TAKŻE
SSC powtórzy rekord Tuatary. Powód - zamknąć usta niedowiarkom

Tuatara Agressor – torowy killer o mocy ponad 2200 KM

Drugą z szalonych odmian jest SSC Tuatara Agressor. To przeznaczona na tor wyjątkowo ekstremalna wersja o mocy 2231 KM. Niestety producent nie podał zbyt wielu informacji na jej temat poza tym, że dźwięk można dostroić, zaś gwarantowane przez pojazd osiągi, prezencja i wrażenia z jazdy są niemożliwe do uzyskania w drogowej wersji Tuatary. Standardem będzie deska rozdzielcza z włókna węglowego, zaś nabywcy otrzymają możliwość dostosowania własnych foteli kubełkowych, pięciopunktowych pasów wyścigowych oraz klatki bezpieczeństwa z włókna węglowego. Klienci mogą też wybrać okna Lexan oraz pozbawione izolacji wnętrze.

Produkcja obu wariantów będzie ściśle limitowana. SSC Tuatara w standardowej odmianie powstanie w liczbie 100 egzemplarzy. Tyle samo sztuk liczyć będzie SSC Tuatara Striker, zaś Agressorów powstanie zaledwie 10. Informacji o cenie nie podano, jednak w przypadku takich pojazdów nie odgrywa to już większego znaczenia. Standardowa Tuatara kosztule blisko 2 mln dolarów, zaś wersje specjalne będą zapewne droższe o co najmniej 200 tys. $.

5/5 (liczba głosów: 1)
+ posts

Zastępca redaktora naczelnego, wcześniej współzałożyciel power-car.pl. Student IV roku Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat. Jest wielkim miłośnikiem amerykańskiej motoryzacji, a w szczególności muscle carów i wielkich SUV-ów. W samochodach najbardziej ceni niczym nieskrępowaną przyjemność z jazdy oraz piękne brzmienie silników, zwłaszcza V8.

Reklama