Kia Motor prezentuje 4 nowe modele w czasie Paris Motor Show 2018 - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Kia Motor prezentuje 4 nowe modele w czasie Paris Motor Show 2018

Kia Motors zaprezentowała dziś podczas salonu samochodowego w Paryżu nową Kia ProCeed. Obok shooting brake’a, nowej wersji nadwoziowej Kia Ceed, debiutują Ceed GT i ProCeed GT wyposażone w najmocniejszą jednostkę napędową w ofercie kompaktowego hatchbacka marki Kia oraz Ceed GT Line. Swój europejski debiut w Paryżu ma również elektryczny crossover – Kia e-Niro.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Kia

premiera Kia ProCeed z nadwoziem typu shooting brake

– oferta nowego Ceeda poszerza się o najmocniejsze odmiany – Ceed GT i ProCeed GT

– Ceed GT Line – po raz pierwszy pokazany publicznie

– europejski debiut elektrycznego crossovera marki Kia – e-Niro

– wszystkie nowe modele w standardzie z 7-letnią gwarancją, do przebiegu 150.000 km

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Nowe samochody, które pokazujemy na salonie samochodowym w Paryżu odzwierciedlają naszą ambicję i pasję do tworzenia pięknych aut. Najlepszym tego przykładem jest ProCeed, który oferuje nabywcom niespotykane w tej klasie nadwozie typu shooting brake o bardzo dynamicznych proporcjach i świetnie stylizowane. Z kolei, Ceed GT zapewnia wysokie osiągi i ogromną radość z jazdy. e-Niro natomiast przełamuje barierę w posiadaniu i w użytkowaniu samochodu elektrycznego. Elektryczny crossover marki Kia jest przystępny cenowo, tani w eksploatacji i funkcjonalny.”

Wszystkie cztery modele zaprezentowane przez Kia w Paryżu będą w standardzie oferowane z unikalną 7-letnią gwarancją (lub do przebiegu 150.000 km). Gwarancja producenta obejmuje również akumulator litowo-jonowy i silnik elektryczny w Kia e-Niro.

Nowa Kia ProCeed oferuje przestronność i funkcjonalność kombi w nadwoziu typu shooting brake, które z wyglądu przypomina coupé

Pokazana po raz pierwszy publicznie w Paryżu, nowa Kia ProCeed o nadwoziu typu shooting brake łączy dynamiczny design samochodów w stylu coupé z przestronnością i funkcjonalnością aut typu kombi. Nowa Kia ProCeed będzie oferowana od początku 2019 roku i wyłącznie na europejskim rynku.

Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym była Kia pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed będzie produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane na początku tego roku.

kia-pressrelease-2018-PRESS-HIGHRES-proceed-side.jpg

Nowa Kia ProCeed nawiązuje detalami do pro_cee’da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadają za zwinność auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, ProCeed udanie łączy atrakcyjny design z funkcjonalnością.

Kabina ProCeeda jest tak samo ergonomiczna, jak pozostałych modeli z rodziny Ceed. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości i miękkie w dotyku tworzywa. 7-calowy ekran dotykowy znajduje się w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poniżej niego umieszczono intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „ProCeed reprezentuje wszystko, co ważne dla marki Kia i przenosi rodzinę modeli Ceed na wyższy poziom. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje się w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronne wnętrze i funkcjonalność kombi, w połączeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczają się. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który łączy te dwa przeciwstawne światy”.

Produkcja shooting brake’a ProCeed rozpocznie się w listopadzie. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano na pierwszy kwartał 2019 roku.

Kia Ceed GT stawia na znakomite osiągi i wysoką precyzję prowadzenia

Nowa Kia Ceed GT jest znacznie bardziej dopracowana i jeździ jeszcze lepiej niż jej poprzedniczka. Podczas salonu samochodowego w Paryżu najmocniejsza wersja nowego Ceeda – GT – po raz pierwszy jest pokazywana publicznie, podobnie jak nowy ProCeed GT.

kia-pressrelease-2018a-PRESS-HIGHRES-ceedGT-front-bg.jpg

Pierwsze – cee’d GT i pro_cee’d GT debiutowały w 2013 roku i rozpoczęły historię usportowionych kompaktów marki Kia. Nowy Ceed GT podąża ich śladem, ale wszystkiego oferuje więcej niż jego poprzednicy – jeszcze lepszą precyzję prowadzenia, jeszcze lepsze osiągi, za które odpowiada mocny, turbodoładowany silnik T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny oraz jeszcze więcej systemów asystujących kierowcy i poprawiających komfort obsługi.

Ceed GT charakteryzuje się sportowym wyglądem na zewnątrz, który wizualnie odróżnia go od pozostałych wersji kompaktowego auta marki Kia. Ten model ma nowy zderzak z przodu z większymi wlotami powietrza i z błyszczącym wykończeniem w kolorze czarnym u dołu. Osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa również jest dostosowana do nowego modelu, z ciemnym chromowanym obramowaniem i z subtelnym logo „GT”. Kratka wlotu powietrza z otworami w kształcie plastra miodu ma delikatny czerwony akcent dookoła.

Wnętrze Ceeda GT zostało opracowane na bazie kabiny innych wersji kompaktowego modelu marki Kia. Wszystkie elementy kabiny wykonano z materiałów wysokiej jakości, większość z nich z miękkiego i przyjemnego w dotyku tworzywa. Centralna część deski rozdzielczej jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę. Wysoko na środku jest umieszczony ekran dotykowy systemu multimedialnego, który może mieć przekątną 7,0 lub 8,0 cali. Poniżej znajdują się intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji.

Nowy Ceed GT, po raz pierwszy w wypadku kompaktowego modelu marki Kia, będzie dostępny do wyboru z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową, automatyczną o siedmiu przełożeniach.

Produkcja najmocniejszej wersji silnikowej nowego Ceeda rozpocznie się już w przyszłym miesiącu w fabryce Kia w Żylinie na Słowacji. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2019 roku.

Kia Ceed GT Line ma teraz design bardziej zbliżony do stylistyki modelu GT i jest napędzana wyłącznie przez oszczędne silniki turbodoładowane o niskiej emisji

Nowa Kia Ceed w wersji GT Line, która debiutuje dzisiaj podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, z wyglądu jeszcze bardziej przypomina najmocniejszą odmianę Ceeda – GT. Kia Ceed GT Line trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2019 roku.

kia-pressrelease-2018a-PRESS-HIGHRES-ceedGTL-front.jpg

Wersja GT Line jest dostępna zarówno jako pięciodrzwiowy hatchback, jak i przestronne kombi. Nowa odmiana nadwoziowa kompaktowego modelu marki Kia – shooting brake o nazwie ProCeed – standardowo jest oferowana w wersji GT Line. Wszystkie trzy odmiany nadwoziowe kompaktowego auta marki Kia w wersji GT Line są napędzane wyłącznie przez silniki turbodoładowane, odznaczają się znakomitą funkcjonalnością i świetną precyzją prowadzenia oraz – dodatkowo – sportowym wyglądem na zewnątrz i wewnątrz.

Nadwozie Ceeda GT Line wyraźnie różni się detalami stylistycznymi od nadwozi tańszych wersji. Do charakterystycznych elementów należą lakierowana na wysoki połysk czarna osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa z obramowaniem w kolorze satynowanego chromu, nowe 17- lub 18-calowe (opcjonalne) obręcze kół z lekkich stopów oraz zaprojektowane od nowa zderzaki z przodu i z tyłu, które wyglądają bardzo podobnie jak te w najmocniejszej odmianie Ceeda i ProCeeda, czyli w wersji GT. W obudowach lamp przeciwmgielnych zastosowano poziome metalowe „ostrza”, podobne do tych, które występują w nowych modelach GT oraz w Kia Stinger.

We wnętrzu modele serii GT Line wyróżniają się szeregiem nowych detali, których zadaniem jest wprowadzenia do kabiny sportowej atmosfery. Szarą podsufitkę, standardową w tańszych odmianach hatchbacka i kombi, zastąpiono czarną. Na progach zastosowano listwy ochronne z materiału imitującego metal. Ceed GT Line jest wyposażony w sportowe fotele z przodu, które mają większe boczne podparcia niż fotele oferowane w podstawowych odmianach Ceeda. Jako opcja są dostępne fotele sportowe, stosowane w nowym Ceedzie GT i ProCeedzie GT.

Ceed GT Line jest oferowany z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi T-GDi (z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem benzyny) o pojemności 1,0 l i 1,4 l oraz z turbodieslem 1,6 l CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail). Małe, ale mocne i lekkie silniki świetnie pasują do dynamicznych właściwości jezdnych Kia Ceed GT Line i zapewniają dobre osiągi.

Kia e-Niro: łączy funkcjonalność crossovera z napędem o zerowej emisji spalin

Elektryczne e-Niro łączy przyjemność z jazdy, atrakcyjny wygląd, funkcjonalność crossovera i układ napędowy o zerowej emisji. Dzięki tym cechom elektryczny samochód marki Kia jest jednym z najbardziej wszechstronnych aut elektrycznych, które są oferowane na świecie. e-Niro, zaprezentowane dzisiaj po raz pierwszy w europejskiej wersji wyposażenia, zostało zaprojektowane z myślą o przełamaniu wszelkich ograniczeń, z którymi samochody elektryczne były kojarzone do tej pory.

kia-pressrelease-2018a-PRESS-HIGHRES-niroEV-4.jpg

e-Niro jest pierwszym całkowicie elektrycznym crossoverem marki Kia. Dzięki litowo-jonowemu akumulatorowi o pojemności 64 kWh zasięg auta w cyklu mieszanym – po jednokrotnym naładowaniu akumulatora w 100% – wynosi do aż 485 km*. Według tej samej normy e-Niro w cyklu miejskim przejedzie do aż 615 km, czyli więcej niż wiele samochodów z silnikiem benzynowym pod maską. e-Niro jest również dostępne z akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh. Po naładowaniu mniejszego akumulatora do pełna zasięg auta wynosi 312 km*.

Kia e-Niro łączy nowoczesny design wnętrza z przestronnością i nowoczesnymi systemami, które zwiększają wydajność układu napędowego o zerowej emisji. W porównaniu z hybrydowymi odmianami Niro, Kia wyposażyła e-Niro nie tylko w szereg technologii poprawiających zasięg samochodu, ale również w nowe systemy z dziedziny bezpieczeństwa oraz w nowe detale stylistyczne na zewnątrz auta i w kabinie.

Kia e-Niro jest produkowana w zakładach w Hwasung w Korei. Sprzedaż auta na wybranych rynkach w Europie rozpocznie się już pod koniec 2018 roku. Podobnie jak wszystkie inne modele również Kia e-Niro standardowo będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (do przebiegu 150.000 kilometrów), która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.

 

Targi

Czy grozi nam upadek targów?

W branży motoryzacyjnej pojawił się nowy trend. Producenci aut stawiają na prywatne pokazy nowych modeli, w tym także online, przez co przyszłość targów motoryzacyjnych staje się niepewna.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Fot. Alfa Romeo / Alfa Romeo na targach w Pekinie 2018

To najsłabszy duży salon samochodowy tego stulecia – właśnie tak zaczyna się relacja z tegorocznych targów w Paryżu, przygotowana przez redaktora jednego z czołowych czasopism motoryzacyjnych w Polsce. Następnie autor przytacza nazwy wielu liczących się w świecie motoryzacji marek, których zabrakło podczas wystawy. Wśród nich znalazły się m.in. Abarth, Bentley, Alfa Romeo, Fiat, Ford, Jeep, Lancia, Mazda, McLaren, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Rolls-Royce, Subaru, Volvo, a nawet Volkswagen.

Fot. Daniel Mirkiewicz / premiera Kii Ceed na targach w Poznaniu 2018

 

 

 

 Według JATO Dynamics wszystkie te marki generują blisko 40 % całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Europe. Zanim zacznę omawiać przyczyny tego zjawiska, wspomnę o samej idei targów motoryzacyjnych.

Poznań wśród największych wystaw

Otóż tego typu wydarzenia uchodzą za najbardziej prestiżowe w świecie motoryzacji. Salony motoryzacyjne odbywają się w różnych miejscach świata praktycznie przez cały rok, z większym bądź mniejszym rozmachem. Do 4 największych targów należą marcowe targi w Genewie, kwietniowe targi w Poznaniu oraz odbywające się na przemian co 2 lata targi we Frankfurcie (we wrześniu) oraz w Paryżu (w październiku). Zaczynają się one zawsze dniami branżowymi (dla mediów  i osób z branży), a następnie są dni otwarte dla wszystkich. Najdłuższe targi, np. we Frankfurcie trwają blisko 2 tygodnie, a najkrótsze z ok. 2,3 dni (np. lokalna wystawa w Krakowie).

Fot. Adrian Drozdek / Mazda RX-8 po tuningu na targach w Krakowie 2018

Salony samochodowe są okazją dla producentów do zaprezentowania swoich seryjnych i koncepcyjnych modeli w świetle reflektorów. Wydarzenia te przyciągają istne tłumy. Wszędzie widać aparaty robiące zdjęcia i pasjonatów aut. Wiele z prezentowanych pojazdów bardzo ciężko potem zobaczyć na ulicy. Targi to także okazja do szczegółowego obejrzenia, także od środka najnowszych samochodów, na długo przed ich pojawieniem się w salonach sprzedaży.

Targi sporo kosztują

Dlaczego więc targi tracą na znaczeniu i coraz więcej firm z nich rezygnuje? Powody wydają się błahe, ale mimo to ważne. Najważniejszym z nich są oczywiści finanse. Zorganizowanie prywatnej prezentacji i zaproszenie tylko najważniejszych osób z branży jest tańsze dla producenta niż wynajmowanie od właścicieli hal sporych powierzchni wystawowych.

Fot. Daniel Mirkiewicz / prezentacja Mercedesa AMG Project One na targach w Poznaniu 2018

Drugim powodem jest większa szansa na dostrzeżenie najnowszego modelu przez jego prezentację w internecie niż pokazywanie auta dopiero podczas wystawy, gdzie potrafi umknąć publiczności w gąszczu innych premier. Właśnie z tego powodu na parę tygodni przed rozpoczęciem jakichkolwiek targów pojawia się w Internecie wręcz zagęszczenie informacji o wielu nowych modelach aut.

Szykuje się “mała” rewolucja

Jaka więc przyszłość czeka salony? Czy znikną one z kalendarza wydarzeń motoryzacyjnych? Najprawdopodobniej nie, ale czeka je duża metamorfoza. Z dużych i prestiżowych imprez mogą się przeistoczyć w mniejsze, lokalne eventy, które zdominowane będą przez rodzimych producentów i ewentualnie modele zagranicznych firm, produkujących auta w danym kraju. Mimo wielu obaw uważam, że targi motoryzacyjne w nowej formie mogą być równie ciekawe co dotychczas, a brak wielu światowych marek zastąpić mogą wystawy prywatnych samochodów, np. po tuningu i różne efektowne pokazy.

Kontynuuj czytanie

Samochody

Hyundai i40 z odświeżonym designem i nowymi systemami bezpieczeństwa

Modele Hyundaia z segmentu D i40 sedan oraz wagon zostały zmodernizowane pod kątem wyglądu oraz bezpieczeństwa
Odświeżony został wygląd przodu, który teraz cechuje się charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem
Uaktualniony pakiet bezpieczeństwa zawiera system zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA)
i40 dostępny jest teraz z nowym silnikiem Diesla o pojemości 1.6 litra Smartstream, a cała gama silników spełnia wymagania normy Euro 6D-Temp

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Hyundai

Hyundai Motor zmodernizował model i40 udoskonalając wygląd i układy napędowe oraz dodając nowe systemy bezpieczeństwa. Odświeżony design i ulepszona specyfikacja mają na celu utrzymanie atrakcyjności modelu i40 wśród europejskich klientów, a nowe silniki spełniają najnowsze normy emisji spalin Euro 6D-Temp. Udoskonalony i40 oferowany będzie jak dotychczas w dwóch wersjach nadwozia – sedan oraz wagon.

Elegancki styl i świeży wygląd

Hyundai i40 charakteryzuje się komfortową przestrzenią dla pasażerów i bagażu. Dynamiczny i elegancki wygląd został podkreślony przez nowy przód z charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem oraz nowe 18-calowe felgi ze stopów lekkich. W celu zwiększenia wyboru dla klientów dostępne będą również znane z poprzednika 16- i 17-calowe felgi aluminiowe.

i40 oferowane będzie z całkowicie nową paletą lakierów, które znane są z nowej generacji modelu SANTA FE. Wykończenia wnętrza będzie natomiast dostępne w tonacji czarnej lub beżowej zarówno z materiałową jak i skórzaną tapicerką siedzeń. Dopełnieniem eleganckiej i spokojnej stylistyki wnętrza samochodu są boczki drzwi z elementami w kolorze tapicerki oraz deska rozdzielcza ozdobiona stylową listwą.

Nowe aktywne systemy bezpieczeństwa

Dla zapewnienia komfortowej i bezpiecznej jazdy i40 jest wyposażone w systemy aktywnego bezpieczeństwa SmartSense. Wprowadzony system zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA) działa trzy etapowo, najpierw ostrzega wizualnie i akustycznie kierowców o sytuacjach awaryjnych, następnie autonomicznie hamuje dozując siłę, a w ostateczności hamuje z maksymalną siłą w celu uniknięcia kolizji lub zminimalizowania uszkodzeń, gdy kolizja jest nieunikniona. System aktywuje się przy prędkości 10 km/h lub większej, gdy wykryty zostanie inny pojazd przed samochodem.

Nowy wydajny układ napędowy

Hyundai zmodernizował gamę jednostek napędowych, aby zoptymalizować zużycie paliwa oraz spełniać nowe normy emisji spalin Euro 6D-Temp. Model i40 jest teraz dostępny z nowo opracowanym silnikiem Diesla Smartstream o pojemności 1,6 litra z dwoma poziomami mocy. Podstawowa wersja silnika oferuje 115 KM i 280 Nm momentu obrotowego i połączona jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 – 4,6 l / 100 km, emisje CO2 w cyklu NEDC: 113 – 120 g / km). Mocniejsza wersja osiąga moc 136 KM i moment obrotowy 320 Nm, dostępna jest z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 – 4,7 l / 100 km, emisja CO2: 112 – 123 g / km) lub 6MT (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,3 – 4,6 l / 100 km; emisja CO2: 114 – 122 g / km). Układy napędowe w technologii Smartstream mają zwiększoną wydajność i zmniejszone rzeczywiste zużycie paliwa.

Hyundai i40 jest dostępny również z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który łączony jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) (zużycie paliwa w cyklu NEDC: 6,2 – 6,7 l / 100 km, emisja CO2: 142 – 153 g / km). Wszystkie jednostki napędowe i40 spełniają normę emisji EURO 6d-temp.

 

 Silniki Diesla

Silnik Benzynowy

Silnik

1.6 CRDI (115 PS)

1.6 CRDI (136 KM)

1.6 GDI (135 KM)

Skrzynia biegów

6MT

6MT

7DCT

6MT

Emisja CO2 (g/km) w cyklu NEDC

113 – 120

114 – 122

112 – 123

142 – 153

Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/ 100 km) NEDC

5.0 – 5.1

4.9 – 5.2

4.7 – 5.2

7.6 – 8.0

Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim (l/ 100 km) NEDC

3.8 – 4.2

4.0 – 4.3

4.0 – 4.4

5.4 – 5.9

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/ 100 km) NEDC

4.3 – 4.6

4.3 – 4.6

4.3 – 4.7 

6.2 – 6.7

Kontynuuj czytanie

Samochody

Nowy Ford Fiesta ST-Line Red Edition i Black Edition

Ford rozszerzył bogatą linię modelową całkowicie nowej Fiesty o dwie odważne nowe wersje, wyróżniające się kontrastującą kolorystyką: Fiesta ST-Line Red Edition oraz Black Edition

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Ford
  • Nowe Fordy Fiesta ST-Line Red Edition oraz Black Edition pozwalają klientom wyróżnić się z tłumu dzięki matowym czarnym pasom; kontrastowo pomalowanym lusterkom, detalom obręczy kół i wyjątkowo dużemu spojlerowi
  •  
  • Oparte na sportowym modelu Fiesta ST-Line, który stanowi jedną piątą sprzedaży Fiesty w tym roku, nowe wersje Red i Black Edition otrzymały akcenty kolorystyczne we wnętrzu z czerwonymi detalami tapicerki siedzeń, kierownicy i innych elementów
  •  
  • 140-konny silnik EcoBoost o pojemności 1 litra i sportowe zawieszenie zapewniają pełną radości jazdę. Zaawansowane rozwiązania techniczne obejmują dostępną w nowych modelach łączność SYNC 3 i asystenta utrzymywania na pasie ruchu

Oparte na sportowym wariancie Fiesty ST-Line, na który przypada prawie jedna piąta sprzedaży Fiesty w 2018 roku, nowe wersje Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition mają charakterystyczne detale nadwozia oraz wnętrza, które pozwalają wyróżnić się kierowcom z tłumu i bardziej podkreślają dynamiczną stylizację, inspirowaną stylistyką Ford Performance.

Dostępne w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych, Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition są napędzane przez benzynowe silniki Ford EcoBoost o mocy 140 KM, posiadają też sportowe zawieszenie kół, co zapewnia dynamiczną, emocjonującą i pełną radości jazdę.

„Przykuwający uwagę styl nowych wersji Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition podkreśla dynamiczny charakter Fiesty i pozwala zabłysnąć osobowości kierowcy.” – podkreśla Amko Leenarts, dyrektor ds. projektowania, Ford of Europe. „Dobrze wyposażone wersje naszych samochodów, w tym modele ST-Line, stanowiły 70 procent sprzedaży osobowych Fordów w Europie w sierpniu 2018 roku, a my zauważamy coraz wyraźniej, że nasi klienci chcą powiedzieć otoczeniu coś o sobie za pomocą samochodów, którymi jeżdżą.”

Ford wprowadził do oferty wersję ST-Line w 2016 roku z przeznaczeniem dla klientów, którzy aspirują do sportowego wizerunku modeli Ford Performance, ale nie potrzebują wyjątkowych osiągów dostarczanych przez wzmocnione przez Ford Performance silniki i podwozia.

Dwie charyzmatyczne wersje

Nowa Fiesta ST-Line Red Edition otrzymała wykończenie zewnętrzne Race Red z matowymi czarnymi pasami obramowanymi czarnymi krawędziami o wysokim połysku, biegnącymi od dachu, przez maskę silnika, aż do dolnej listwy przedniego spoilera. Fiesta ST-Line Black Edition otrzymała zewnętrzne wykończenie w kolorze Shadow Black, a matowe czarne pasy są podkreślone czerwonymi krawędziami o wysokim połysku.

Obydwa przyciągające uwagę modele otrzymały duży tylny spojler malowany w kolorze nadwozia, charakterystyczne czarne 17-calowe obręcze kół z czerwonymi obramowaniami i czarne obudowy lusterek, przecięte poziomymi czerwonymi liniami.

We wnętrzu konsekwentnie także królują kolorystyczne kontrasty. Czerwone akcenty znalazły się na sportowych, częściowo skórzanych sportowych fotelach, na podłokietnikach drzwi, na ramkach nawiewów powietrza i na listwie ozdobnej po stronie pasażera. Czerwone szwy dodają klasy obszytej skórą, spłaszczonej u dołu kierownicy, ozdabiają też mieszek dźwigni zmiany biegów, dźwignię i mieszek hamulca ręcznego, dywaniki podłogowe i poszycie boczne drzwi.

W samochodach dostępny jest też system łączności i rozrywki SYNC 3 kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™, który umożliwia kierowcom Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition sterowanie audio, nawigacją oraz smartfonami za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego.

SYNC 3 jest również kompatybilny z formatami plików audio zapewniającymi dużą wierność zapisu dźwięku, a dostępny system B&O Play o mocy 675 W zapewnia najwyższą jakość dźwięku w całym wnętrzu z dziesięciu głośników, w tym subwoofera zamontowanego w bagażniku i centralnego głośnika średniotonowego znajdującego się pod górną osłoną deski rozdzielczej.

Komfort, wygoda i funkcje bezpieczeństwa dostępne w standardzie obejmują automatyczne halogenowe reflektory projekcyjne, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła częściowo LED; przednie światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, ogranicznik prędkości i asystenta ruszania na wzniesieniu.

Kolejne dostępne zaawansowane technologie wspomagające kierowcę obejmują system zapobiegający kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat i system informacji o obiektach w martwym polu lusterek.

Mocny i oszczędny, wielokrotnie nagradzany, 1-litrowy silnik EcoBoost o mocy 140 KM i sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów o niskim współczynniku tarcia zapewniają zużycie paliwa od 5.1l/100 km i emisję CO2 od 116 g/km.

Nowe wersje Forda Fiesty ST-Line Red Edition i Black Edition mogą być zamawiane już teraz na wybranych rynkach europejskich, również w Polsce

Ford oferuje także opcje indywidualizacji, w tym kontrastowe kolory dachu i obudów lusterek zewnętrznych w ramach oferty modelu Fiesta, z wersjami takimi jak stylowa Fiesta Titanium, ekskluzywna Fiesta Vignale, crossover Fiesta Active i opracowana przez Ford Performance zupełnie nowa Fiesta ST.

Kontynuuj czytanie

Samochody

SEAT Arona TGI: pierwszy na świecie SUV z instalacją CNG

SEAT powiększa gamę samochodów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutowała Arona TGI – pierwszy na świecie SUV z instalacją CNG.

Paweł Bartocha

Opublikowano

w dniu

Źródło inf./ fot.: Seat

Arona TGI to czwarty model, obok Leona, Ibizy i Mii, który korzysta z czystszego i tańszego paliwa. Jego premiera to kolejny krok na drodze SEAT-a do wypełniania swojego zobowiązania: zwiększenie wykorzystywania sprężonego gazu jako alternatywnego napędu, obniżającego emisję dwutlenku węgla i tlenków azotu do atmosfery. Model, zaprojektowany w fabryce w Martorell, będzie w niej również produkowany. Arona, wykorzystując najnowszą technologię, udowadnia, że zmniejszenie wpływu na środowisko nie musi oznaczać obniżenia przyjemności z jazdy.

– SEAT wzmacnia udział pojazdów z instalacją CNG w swojej gamie  jako alternatywy zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Luca de Meo, prezes SEAT-a. – Technologia umożliwia wykorzystanie wysokiej jakości biometanu pochodzącego z odnawialnych źródeł energii, pozwalającego myśleć o wykorzystaniu CNG jako alternatywnego rozwiązania dla niskoemisyjnej mobilności w długoterminowej perspektywie – dodaje.

Pod maską

Nowy SEAT Arona napędzany jest trzycylindrowym, 12-zaworowym, 1.0-litrowym silnikiem TGI o mocy 90 KM, obrotach między 4500 a 5800 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 1900-3500 obr./min. Samochód w standardowej wersji będzie wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, pomagającą zwiększyć jego wydajność i właściwości jezdne. Maksymalna prędkość nowej Arony to 172 km/h, a dzięki przyspieszeniu do 100 km/h w 12,8 sekundy jej kierowca doceni nie tylko zalety związane z ochroną środowiska, ale także dynamiką pojazdu. 

Arona napędzana CNG ma te same zawory co jednostka TSI o pojemności 1.0, ale łączy komponenty, które pozwalają na pracę na sprężonym gazie ziemnym. Aronę wyposażono w trzy zbiorniki CNG umieszczone pod specjalną tylną szybą podłogową, wlot napełniania obok otworu wlewu paliwa, rury instalacji gazowej ze stali nierdzewnej, czujniki ciśnienia gazu i elektroniczny regulator ciśnienia, który skutecznie kontroluje dystrybucję gazu do silnika TGI.

We wnętrzu silnika o pojemności 1.0 litra wykorzystano tłoki pokryte chromem i niklem, które zaprojektowano tak, aby pracowały w jednostce napędzanej CNG, wzmocnione zawory i gniazda zaworowe, a dysze na zaworach ssących i wydechowych zostały specjalnie spłaszczone, aby zwiększyć ich wytrzymałość. Lżejsza turbosprężarka zapewnia szybszą reakcję silnika, przekładającą się na płynniejszą jazdę.

Jednym z wyzwań związanych z wykorzystaniem gazu ziemnego jest jazda podczas chłodniejszej pory roku. System automatycznie uruchamia napęd benzynowy jeżeli temperatura spadnie poniżej ­–10°C. Następnie automat ogrzewa instalację gazową i dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury załącza CNG.

Arona TGI wykorzystuje benzynę jedynie jako paliwo alternatywne, gdy zbiorniki CNG są puste, chociaż przy trzech zbiornikach ilość gazu powinna być wystarczająca dla większości kierowców. Zbiornik ma pojemność 14,3 kg, co daje zasięg 400 km w trybie CNG, a dzięki automatycznemu przełączaniu na benzynę zostaje on wydłużony o dodatkowe 160 km.

Nawet gdy zbiornik gazu jest pusty, system płynnie, wręcz niezauważalnie dla kierowcy, przełącza się na wykorzystanie benzyny – jedynym sygnałem zmiany jest podświetlony wskaźnik na desce rozdzielczej.

Wszechstronny SUV

SEAT Arona z silnikiem TGI pozostaje praktycznym SUV-em dostępnym w czerech wersjach wyposażenia: Reference, Style, Xcellence i FR, dzięki którym klienci mogą wybrać wariant najbardziej adekwatny do ich potrzeb. Arona niezmiennie zwraca uwagę swoim ekspresyjnym stylem, gabarytami i gotowością na podróżowanie po miejskiej dżungli. Klienci będą mogli wybrać jej kombinację kolorystyczną spośród 68 możliwości. SEAT Arona TGI przy długości 4138 mm jest dłuższy od Ibizy o 79 mm i o 99 mm wyższy, zachowując większy prześwit i wyższą pozycję za kierownicą. Pomimo zbiorników gazu zachowuje imponującą pojemność bagażnika – 282 litry.

Arona TGI, wraz z Leonem, Ibizą i Mii, dadzą SEAT-owi jedną z najbardziej wszechstronnych linii pojazdów CNG na rynku, które nie tylko redukują emisję zanieczyszczeń, wpływ na środowisko i koszty eksploatacji, ale jednocześnie łączą zaawansowane technologie i wspaniałą dynamikę jazdy ze stylowym designem.

Nowy model w wersji TGI na razie dostępny będzie na rynkach zagranicznych. Polski debiut nie został jeszcze zaplanowany.

Kontynuuj czytanie
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama

Popularne