Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody użytkowe

Stellantis zapowiada nowego Fiata Professional Scudo oraz Fiata Ulysse

Niedawno utworzony koncern Stellantis zapowiada powrót na rynek takich modeli jak Fiat Professional Scudo oraz rodzinny Fiat Ulysse w nowych odsłonach. Podobne jak dotychczasowe wcielenia, będą one bazować na modelach francuskich marek.

Nowe Fiat Professional Scudo i Fiat Ulysse

Stellantis zapowiada rozpoczęcie produkcji nowej generacji samochodów. Ich produkcją zajmie się zakład Stellantis w Hordain, niedaleko Valenciennes w północnej Francji. Jeden z nich to minivan marki Fiat, a drugi to średniej wielkości samochód dostawczy marki Fiat Professional.

Fiat Professional Scudo i Fiat Ulysse – ważne elementy strategii nowego koncernu

Oba nowe modele będą dostępne zarówno w wersji spalinowej ICE (Internal Combustion Engine), jak i w 100% elektrycznej BEV (Battery Electric Vehicle). Silniki spalinowe w postaci turbodiesli zestawiono z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód dostawczy otrzyma trzy wersje: van, kombi i kabina z platformą pod zabudowę. Ponadto, oba pojazdy oparto na platformie EMP2. Jej modułowy charakter umożliwia bowiem zaspokojenie specyficznych potrzeb poszczególnych grup klientów, poprzez dostosowanie jej do bardzo różnych modeli i segmentów. Dość powiedzieć, że Peugeot Expert i Traveller, Citroën Jumpy i Spacetourer, Opel/Vauxhall Vivaro i Zafira Life oparte są na tej samej platformie.

Do francuskiej fabryki powracają dwie włoskie marki, które stworzyły tam swoje modele: vana Fiata Ulysse, produkowanego w latach 1994-2002 oraz Fiata Scudo, samochód dostawczy, produkowany w latach 1996-2016. Kompleks przemysłowy, otwarty w 1992 roku w wyniku historycznego utworzenia joint venture w 1978 roku pomiędzy ówczesnymi Grupami Fiat i PSA, będzie „kolebką” dwóch nowych modeli Fiat i Fiat Professional.

Dostępne zarówno w wersjach spalinowych, jak i elektrycznej

Zainspirowane sukcesem swoich poprzedników, dwa nowe modele otrzymają nazwy Fiat Ulysse i Fiat Professional Scudo. Wzbogacą one ofertę marek z Turynu. Stanowią też kolejny krok w strategii elektryfikacji. Zapewniają zeroemisyjne rozwiązanie skierowane do dużych rodzin, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu z kierowcą, profesjonalistów i firm wykonujących zabudowę. Do znanych i niezawodnych wersji obu samochodów z silnikami spalinowymi dołączą innowacyjne modele w 100% elektryczne.

ZOBACZ TAKŻE
Opel Vivaro-e - pierwsze wrażenia. Dostawczak do aglomeracji

Nowa generacja Fiata i Fiata Professional jest zatem odpowiedzią na trwające przejście do bezemisyjnej mobilności. Przede wszystkim, przy rosnącym wykorzystaniu samochodów dostawczych na obszarach miejskich – częściowo ze względu na wzrost popytu na usługi dostawcze online – samochody te w znacznym stopniu przyczynią się do ograniczenia emisji spalin w miastach. Podobnie, wersje przeznaczone do przewozu osób pozwolą rodzinom cieszyć się „ekologicznym” i aktywnym trybem życia, poprzez wykorzystanie innowacyjnych technologii, wyjątkowego poziomu komfortu i przestrzeni oraz zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.

Na głównych rynkach zamówienia na Fiata Professional Scudo będzie można składać na przełomie roku 2021 i roku 2022. Natomiast Fiat Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale roku 2022. Kompletna oferta dla wersji Ulysse (minivan) obejmie różne kombinacje, od 6 do 9 miejsc. Stworzono ją dla dużych rodzin oraz sektora biznesowego.

Poprzeczka wysoko ustawiona

Stellantis już odgrywa wiodącą rolę w tym zakresie. Dowodem na to jest niekwestionowana pozycja lidera w Europie na rynku samochodów dostawczych oraz wyraźne dążenie do osiągnięcia pozycji światowego lidera w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych. Grupa dąży do realizacji wszechstronnej strategii elektryfikacji. Wykorzystuje w tym celu zarówno własne doświadczenie, jak i partnerstwa i joint venture do opracowania zaawansowanych technologii w przystępnych cenach. W ciągu najbliższych trzech lat proces elektryfikacji samochodów dostawczych obejmie wszystkie produkty i wszystkie regiony. Dotyczy to też oferty samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi do końca 2021 roku.

ZOBACZ TAKŻE
Fiat Talento już nie od Renault. Powód jest oczywisty i logiczny

Do 2030 roku samochody niskoemisyjne Stellantis będą stanowiły ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% w USA. Inwestycje w elektryfikację i rozwój oprogramowania do 2025 r. wyniosą ponad 30 mld euro.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama