Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Kia Seltos. Przepis na sukces

Od zeszłego roku w Europie mamy stylowego crossovera Xceed, zaś w pozostałych częściach globu jego rolę w gamie koreańskiej marki odgrywa Kia Seltos. Kompaktowy SUV również nie jest pozbawiony stylu, jednak zaprojektowano go bardziej „konwencjonalnie”.

Kia Seltos Nightfall Edition

W Europie gama kompaktowych SUV-ów Kii składa się z aż trzech modeli, zaś czwarty w postaci Soula jest połączeniem minivana i SUV-a. Mowa tu o takich autach jak Sportage, Niro, a od zeszłego roku także Xceed (opracowany specjalnie z myślą o rynku europejskim), który jest najbardziej lifestylową propozycją. Na innych rynkach, m.in. amerykańskim, chińskim czy indyjskim, rolę Xceeda w gamie koreańskiej marki pełni Kia Seltos. Samochód zadebiutował w 2019 roku i jest typowym kompaktowym SUV-em. Mierzy on bowiem – w zależności od rynku – między 4,31 a 4,37 m długości. Również rozstaw osi różni się w zależności od rynku i mierzy od 2,61 do 2,65 m.

Kia Seltos – kompaktowy pełnoprawny SUV

Kia Seltos powstała na platformie nieoferowanego w Europie Hyundaia Crety. Wizualnie samochód wygląda świeżo i nowocześnie, nawiązując tym samym do pozostałych modeli marki, kojarzonych głównie z rynkiem amerykańskim. Mowa tu m.in. o Kii K5 (znanej kiedyś jako Optima), K8 czy Carnival. Mamy więc dosyć agresywny przód z LED-owymi reflektorami, pod którymi umieszczono drugie klosze – rozwiązanie to przypomina trochę Skodę Kodiaq. Charakterystyczny „tygrysi nos” zdobią grube połacie chromu.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Kia K8. Zwiastun ważnych zmian

Bojowy wygląd autu nadają także plastikowe nakładki na zderzaki, progi i błotniki oraz dosyć wysoki prześwit. Z tyłu natomiast znalazły się spore LED-owe lampy połączone masywną chromowaną listwą, a także trapezoidalne atrapy końcówek wydechu. Ciekawostką jest poprowadzona wzdłuż dolnej linii okien listwa ozdobna, zachodząca aż na słupek C, która oddziela optycznie dach od reszty nadwozia i przywodzi na myśl nowego Hyundaia Tucsona.

Kia Seltos Nightfall Edition

Różni się w zależności od rynku

Całkiem dobrze prezentuje się także kabina koreańskiego SUV-a. Kokpit jest przejrzysty i wydaje się być dobrze wykonany, zaś przez środkową partię deski rozdzielczej biegnie pseudoskórzany pas. Obsługę multimediów powierzono wolnostojącemu ekranowi dotykowemu o przekątnej 10,25 cala. System infotainment wyposażono w łączność z internetem oraz funkcje Android Auto oraz Apple CarPlay. Jest też nagłośnienie Bose. W wyższych wariantach wyposażenia występuje też spłaszczona u dołu kierownica (na rynku amerykańskim). 

Kia Seltos Nightfall Edition

W tym roku w wersji na rynek amerykański wzbogacono wyposażenie. Wiele systemów bezpieczeństwa, w tym asystent unikania kolizji z przodu z funkcją wykrywania pieszych, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o opuszczaniu pasa ruchu, ostrzeżenie dla kierowcy i asystent podążania pasem, stały się wyposażeniem standardowym każdej wersji. Bogatsze odmiany oferują ponadto monitorowanie martwego pola oraz asystenta unikania kolizji w ruchu poprzecznym z tyłu. Wyposażenie jest zatem kompletne i przypomina europejskie modele.

Nowoczesna, stylowa i przystępna

Kia Seltos na rok modelowy 2022 otrzymała także nowe logo marki  oraz nową wersję wykończenia Nightfall Edition. Wyróżnia się ona 18-calowymi matowymi czarnymi felgami, czarną osłoną chłodnicy, czarnymi relingami i progami bocznymi. Pod maską Kii Seltos pracuje turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 T-GDi o mocy 177 KM. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni. Wersje z napędem na przednią oś korzystają natomiast z 2-litrowego wolnossącego benzyniaka o mocy 147 KM. Cena odmiany Nightfall Edition startuje z pułapu 21 990 dolarów.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM - frajda gwarantowana

Na rynku indyjskim natomiast Kia Seltos korzysta z 1.5-litrowej wolnossącej jednostki benzynowej z 6-biegowym manualem i napędem na przód lub 1.4-litrowym turbodoładowanym 1.4 T-GDi o mocy 140 KM i skrzynią DCT. Jest też 1.5-litrowy turbodiesel o mocy 115 KM i  maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Podstawowy wariant z 1.5-litrowym benzyniakiem kosztuje równowartość około 55 tys. złotych.

5/5 (liczba głosów: 1)
Reklama