Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Nissan Frontier. Amerykańska Navara

Rywal Toyoty Tacomy i Forda Rangera doczekał się nowego wydania. Nissan Frontier, którego europejskim odpowiednikiem jest Navara, stał się znacznie nowocześniejszy, zyskał też znacznie ciekawszy design i bardziej komfortową kabinę.

Opublikowano

w dniu

Nissan Frontier
Fot. nissan.com

Po wielu latach rynkowej obecności Nissan Frontier doczekał się wreszcie nowej generacji. Zmiany nie ograniczają się tylko do bardziej atrakcyjnej stylistyki nadwozia i wnętrza. Aktulizacje obejmują bowiem nowy zestaw funkcji bezpieczeństwa. Nissan twierdzi, że nowy Frontier czerpie inspiracje stylistyczne z pickupa Hardbody (również od tej marki) z lat 1986-1997. Nie licząc poszerzonych błotników ciężko jednak dostrzec nawiązania do starego pickupa. Niemniej jednak nowoczesny design w stylu najnowszych Nissanów wygląda całkiem przyjemnie dla oka.

Nissan Frontier – długo wyczekiwane zmiany

Kształt przedniego pasa z umieszczoną wysoko atrapą chłodnicy i kanciastymi LED-owymi reflektorami nawiązuje do większego pickupa Titan. Podobnie jak zmodernizowana Armada, nowy Frontier wykorzystuje karbonowy projekt reflektora z akcentami LED w kształcie imadła. Zaprezentowana wersja Pro-4X posiada zderzak o dużym prześwicie z nietypowymi pionowymi nacięciami w miejscu, w którym styka się z nadkolami, co może przywodzić na myśl Chevroleta Silverado 1500.Nawiązaniem do przednich reflektorów są tylne lampy w kształcie litery C. Kolejnym nawiązaniem do Titana jest tylna klapa z subtelnym spojlerem typu “kaczy ogon” oraz napis “FRONTIER”.

Nissan Frontier

Zaskoczyć może natomiast fakt, iż nowy Nissan Frontier bazuje na podwoziu leciwego już poprzednika, z  którego przejął też konstrukcję kabiny. Widać to chociażby po kształcie przedniej szyby, dachu i tylnej szyby, a także po otwarciu drzwi. Bez zmian pozostał zatem rozstaw osi. O 12 cm wzrosła natomiast długość nadwozia (do 5,34 m). Szerokość nadwozia wzrosła raptem o 0,5 cm.

Połączenie tradycji z nowoczesnością

Pod nowocześniejszym nadwoziem kryje również bardziej komfortowe wnętrze. Bezpośrednio odwołuje się ona do konkurencyjnej Toyoty Tacomy. W prezentowanej wersji Pro-4X pojawiają się akcenty w kolorze Lava Red. Masywna deska rozdzielcza wyróżnia się spójnym i symetrycznym projektem. Jest przy tym przejrzysta. Skrywa ona klasyczne zegary oraz 8-calowy dotykowy ekran systemu info-tainment. Opcjonalnie dostępny będzie większy 9-calowy wyświetlacz z funkcjami Android Auto i Apple CarPlay oraz portami USB-A i USB-C.

Na liście wyposażenia znajdzie się też bezprzewodowa ładowarka, hotspot Wi-Fi oraz kamera z widokiem 360 stopni. Nissan twierdzi, że konsola środkowa jest prawie dwa razy większa niż u większości konkurentów i ma 4 litry schowków. Pojawiły się też dodatkowe kieszenie w tylnych drzwiach.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Nissan Murano. Była Europa, są Stany

Pod maską pozostała wolnossąca 3.8-litrowa jednostka V6, którą wprowadzono w zeszłym roku do poprzednika. Oferuje on 314 KM i 381 Nm a za przeniesienie napędu odpowiada 9-biegowa przekładnia automatyczna. Samochód ma 730 kg ładowności a maksymalna siła uciągu wynosi 3084 kg.

Zmodernizowano także zawieszenie Frontiera. Zastosowano większy stabilizator z przodu, nowy tylny stabilizator oraz hydrauliczne mocowania kabiny, które zmniejszają wibracje o 80%. Poprawiono także działanie hydraulicznego układu kierowniczego.

Odrobione zaległości z zakresu systemów bezpieczeństwa

W porównaniu do poprzednika znacznie poprawiono wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Standardem jest system ostrzegania przed kolizją, a automatycznego hamowania awaryjnego i aktywny tempomat są na liście opcji. Pojawił się też pakiet systemów bezpieczeństa Nissan Safety Shield 360, obejmujący ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i system automatycznego hamowania awaryjnego z tyłu.

Nissan Frontier

Nissan Frontier w wersji Pro-4X otrzymał akcenty w kolorze Lava Orange, elektoniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, osłony podwozia oraz specjalnie dostrojone amortyzatory Bilsteina, a takżę specjalny tryb Off-Road dla kamery 360 stopni – pomaga on dostrzec kierowcy przeszkody z przodu.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Nissan Navara 2.3 dCi 190 KM 4x4 - auto do zadań specjalnych

Nowy Nissan Frontier będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia, takich jak S, SV, Pro-4X oraz Pro-X, w dwóch wersjach kabin i dwóch długościach paki. Bazowe wersje występują z napędem na tylną oś, a opcjonalnie z 4×4. W modelu Pro-4X napęd 4×4 będzie standardem. Podstawowy Frontier w wersji S kosztuje od 28 000 dolarów, zaś wersja Pro-4X od 4o tys. $. Samochód trafi do dealerów latem.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama