Szwedzka marka słynie z minimalizmu, zaś najnowsze Volvo Concept Recharge pokazuje, w jakim kierunku ów styl pójdzie w najbliższych latach. Producent nazywa ten koncept manifestem swoich czysto elektrycznych ambicji. Jak wiemy, Szwedzi zamierzają bowiem do 2030 roku stać się marką oferującą wyłącznie elektryczne samochody. Jednocześnie producent zapowiada, że w najbliższych latach wprowadzi na rynek “nową rodzinę samochodów elektrycznych”. Ich zapowiedzią, a także zwiastunem kierunku designu Volvo na najbliższe lata jest właśnie prototyp Concept Recharge.
Volvo Concept Recharge – zwiastun przyszłości szwedzkiej marki
Volvo Concept Recharge ma architekturę typową dla samochodów elektrycznych, która eliminuje komorę silnika i zawiera zestaw akumulatorów zamontowany pod podłogą. Według producenta pozwoliło to projektantom wydłużyć rozstaw osi i zmniejszyć zwisy, tworząc więcej przestrzeni w kabinie. Projektanci zmienili również położenie siedzeń i obniżyli maskę, nadając Concept Recharge wysoką pozycję za kierownicą niczym w klasycznym SUV-ie, lecz z nadwoziem o lepszej aerodynamice. Samochód ma bowiem nadwozie przypominające podwyższone kombi. Koła przesunięto do narożników, skracając tym samym zwisy.
Koncept ma bardziej pionową linię dachu i tylną szybe, dzięki czemu – wraz z pionowymi tylnymi światłami – nawiązuje do starszych kombi Volvo pokroju słynnego 850. O obecności napędu elektrycznego świadczy brak klasycznej atrapy chłodnicy. Przednie reflektory ze zaktualizowanym motywem „Młotu Thora” zawierają nową technologię, która zapewnia osłonę ich górnych partii do momentu, gdy będą one potrzebne.
– Nasz Recharge Concept jest manifestem całkowicie elektrycznej przyszłości Volvo Cars, a także nowego typu pojazdu. Wykazuje nowe i nowoczesne proporcje, które idą w parze ze zwiększoną wszechstronnością i pokazują, co technologia może umożliwić w zakresie projektowania – powiedział Robin Page, szef designu szwedzkiej marki.
Szwedzka salonka w nowoczesnym wydaniu
Kabinę Volvo Concept Recharge również cechuje minimalistyczny charakter. Zgodnie z aktualnymi trendami samochód wyposażono w duży, dotykowy ekran centralny o przekątnej 15 cali oraz mały wyświetlacz cyfrowych zegarów. – Wewnętrz Concept Recharge tworzymy prawdziwie skandynawski salon. Wnętrze łączy naszą najnowszą technologię obsługi użytkownika z pięknymi, zrównoważonymi i naturalnymi materiałami. Każda część wnętrza jest jak dzieło sztuki i może stanowić samodzielny mebel w pomieszczeniu. Korzystamy z najnowszych technologii i skupiamy się na korzyściach, jakie mogą one przynieść użytkownikom – zaznaczył Page.
Najnowszy koncept Volvo wyposażono również w zintegrowane czujniki lidarowe. Firma zacznie dodawać je do samochodów produkcyjnych w przyszłym roku, począwszy od nowej generacji SUV-a XC90. Producent zapowiedział także, że jego nowa fabryka w Karolinie Południowej w USA będzie pierwszą dedykowaną dla pojazdów elektrycznych.